Od 22 lipca kampania reklamowa marki Electrolux „Pierz, susz, noś dłużej” prowadzona jest z wykorzystaniem nowego formatu reklamowego YT Audio Ads. Działania, w ramach systemu programmatic zostały przygotowane przez agencję mediową Zenith, należącą do Publicis Groupe i mają zapewnić dotarcie do użytkowników słuchających muzyki, podcastów i innych treści audio na platformie YouTube.
Format YouTube Audio Ads nadal jest w fazie beta, składa się z pliku audio oraz planszy i rekomendowany jest głównie w kampaniach zasięgowych, aby efektywnie zwiększyć świadomość marki i rozpoznalwalność reklam. Kampania jest mierzona w ramach platformy DSP, która pokazuje wskaźniki takie, jak pełne odsłuchanie spotu, ale również czy wykorzystanie formatu Audio Ads wpłynęło na poprawę widoczności i zasięgu marki.
- Według badań, ludzie słuchają muzyki przez ok. 18 godzin tygodniowo, a aż 86% słuchaczy wybiera usługi streamingowe. Okazuje się, że konsumenci spędzają więcej czasu na YouTube niż na jakimkolwiek innym muzycznym serwisie streamingowym, dlatego wykorzstanie nowego formatu reklamowego na tej platformie, to szansa na zwiększenie zasięgu marki. Zawsze staramy się rekomendować naszym Klientom najlepsze i skuteczne rozwiązania oraz nowości pojawiające się na rynku, aby w jak najwyższym stopniu zapewnić efektywność kampanii – wyjaśnia Anna Cierpisz, Programmatic Specialist w Zenith.
Kampania, w której wykorzystano YouTube Audio Ads to nowa odsłona z cyklu „Pierz, susz, noś dłużej”, którą jest letnia, proekologiczna aktywacja promująca dbanie o ubrania i działania na rzecz ochrony środowiska. Na gdańskiej plaży Brzeźno od 23 lipca do 17 sierpnia uruchomiona zostanie Strefa Electrolux i specjalny cyrkularny butik, którego otwarcie zainauguruje pokaz mody cyrkularnej Tomasza Ossolińskiego. Za strategię komunikacji, planowanie i zakup mediów kampanii odpowiada Zenith (Publicis Groupe).
Źródło: Publicis Groupe