logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania Foodcare o Powstaniu Warszawskim: Nie tylko New York Times

   29.07.2018, przeczytano 1768 razy
ilustracjastrzałka

28 lipca dzięki kampanii reklamowej FoodCare cała strona materiału reklamowego w sobotnim wydaniu dziennika New York Times została poświęcona Powstaniu Warszawskiemu. Inicjatorem kampanii reklamowej upamiętniającej 74-tą rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego jest Wiesław Włodarski, Prezes Rady Nadzorczej FoodCare.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-foodcare-o-powstaniu-warszawskim%3A-nie-tylko-new-york-times,37415,artykul.html

„Patriotyczna firma”

Bardzo często podróżuję do Ameryki, spotykając się z liderami biznesowymi w Stanach Zjednoczonych. Zawsze miałem do czynienia z niewielką wiedzą na temat Polski, nie mówiąc już o polskiej historii. Zdecydowałem się na tę kampanię, aby uczyć, edukować i pokazywać ludziom polską historię, jednocześnie pracując nad budowaniem dobrej przyszłości dla naszych międzynarodowych relacji.” – mówi Wiesław Włodarski Prezes Rady Nadzorczej FoodCare, który jest pomysłodawcą oraz organizatorem akcji promocyjnej.

Materiał rekamowy został zamieszczony w weekendowym wydaniu amerykańskiego dziennika New York Times poprzedzającym 74-tą rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Płatne ogłoszenie reklamowe zawiera najważniejsze informację na temat historii oraz zdjęcia pochodzące ze zbiorów Muzeum Powstania Warszawskiego. New York Times jest amerykańskim dziennikiem o wielomilionowym nakładzie, jako jednen z najbardziej rozpoznawalnych tytułów prasowych kształtuje opinię publiczną na całym świecie. 

My, jako firma FoodCare na poważnie traktujemy słowo “care” czyli dbałość. Dbamy o naszą markę i naszą firmę i jesteśmy naprawdę dumni z Polski! Na swój sposób, będziemy robić wszystko co możemy, jako patriotyczna firma, aby pomóc zmienić wizerunek Polski na świecie. Będziemy podejmować wiele działań w niedalekiej przyszłości, planujemy nasze akcje długofalowo.” – dodaje Prezes Wiesław Włodarski.

Ogłoszenie zostało opatrzone logo oraz sloganem reklamowym firmy Foodcare, którą nazwano "wiodącym producentem napojów w Europie".

ilustracjastrzałka

Również Tyson chce pamiętać o Powstaniu

Okazuje się, że ogłoszenie w NYT to nie koniec działań FoodCare związanych z rocznicą wybuchu Powstania. Na kanale firmowym na YouTube pojawił się klip, w którym Mike Tyson, będący twarzą kampanii napoju energetycznego Black Energy, opowiada o powstańcach.

- Byłem niekwestionowanym mistrzem wagi ciężkiej, lecz dla mnie prawdziwymi mistrzami są ci dzielni polscy bohaterowie. Walczyli za wolność przeciwko prześladowczym i brutalnym siłom zła (...) Nigdy nie zapomnę tych bohaterów - mówi Tyson ubrany w firmową koszulkę z logo Black - Nie wolno nam nigdy o tym zapomnieć - podsumowuje, nawiązując do treści ogłoszenia w NYT zakończonego tym samym stwierdzeniem, które nabiera walorów sloganu dzięki tak konsekwentnym powtórzeniom. W tym kontekście warto przypomnieć, że marka Black, z którą firma wiąże plany wejścia na rynek amerykański, została stworzona po sporze z Dariuszem Michalczewskim. Konflikt zakończył się utratą prawa do posługiwania się marką Tiger, przejętą przez konkurencyjny Maspex.

Strzał do bramki Maspexu?

Obserwatorzy zastanawiają się czy nagłośniona przez FoodCare inicjatywa nie ma związku z kłopotami wizerunkowymi konkurenta - Maspexu. W sierpniu 2017, w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, na instagramowym profilu marki Tiger zamieszczono grafikę ze skierowanym ku górze środkowym palcem i hasłem „1 sierpnia dzień pamięci”, oraz „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Wpis wywołał skandal, w wyniku którego Maspex przeprosił przeznaczając pół miliona złotych na pomoc żyjącym powstańcom i obarczając winą agencję J. Walter Thompson Poland zajmującą się prowadzeniem profilu.

Dodatkowe informacje:

W ofercie polskiej firmy FoodCare znajdują się takie marki jak Fitella, Gellwe N-Gine i Black Energy, 4Move i Frugo. FoodCare jest największym producentem marek własnych w kategoriach deserowych w Europie Środkowej. Prezes Wiesław Włodarski jest także właścicielem pięciogwiazdkowego hotelu The Bonerowski Palace przy Rynku Głównym w Krakowie.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764