logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania Foodcare o Powstaniu Warszawskim: Nie tylko New York Times

   29.07.2018, przeczytano 1362 razy
ilustracjastrzałka

28 lipca dzięki kampanii reklamowej FoodCare cała strona materiału reklamowego w sobotnim wydaniu dziennika New York Times została poświęcona Powstaniu Warszawskiemu. Inicjatorem kampanii reklamowej upamiętniającej 74-tą rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego jest Wiesław Włodarski, Prezes Rady Nadzorczej FoodCare.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-foodcare-o-powstaniu-warszawskim%3A-nie-tylko-new-york-times,37415,artykul.html

„Patriotyczna firma”

Bardzo często podróżuję do Ameryki, spotykając się z liderami biznesowymi w Stanach Zjednoczonych. Zawsze miałem do czynienia z niewielką wiedzą na temat Polski, nie mówiąc już o polskiej historii. Zdecydowałem się na tę kampanię, aby uczyć, edukować i pokazywać ludziom polską historię, jednocześnie pracując nad budowaniem dobrej przyszłości dla naszych międzynarodowych relacji.” – mówi Wiesław Włodarski Prezes Rady Nadzorczej FoodCare, który jest pomysłodawcą oraz organizatorem akcji promocyjnej.

Materiał rekamowy został zamieszczony w weekendowym wydaniu amerykańskiego dziennika New York Times poprzedzającym 74-tą rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Płatne ogłoszenie reklamowe zawiera najważniejsze informację na temat historii oraz zdjęcia pochodzące ze zbiorów Muzeum Powstania Warszawskiego. New York Times jest amerykańskim dziennikiem o wielomilionowym nakładzie, jako jednen z najbardziej rozpoznawalnych tytułów prasowych kształtuje opinię publiczną na całym świecie. 

My, jako firma FoodCare na poważnie traktujemy słowo “care” czyli dbałość. Dbamy o naszą markę i naszą firmę i jesteśmy naprawdę dumni z Polski! Na swój sposób, będziemy robić wszystko co możemy, jako patriotyczna firma, aby pomóc zmienić wizerunek Polski na świecie. Będziemy podejmować wiele działań w niedalekiej przyszłości, planujemy nasze akcje długofalowo.” – dodaje Prezes Wiesław Włodarski.

Ogłoszenie zostało opatrzone logo oraz sloganem reklamowym firmy Foodcare, którą nazwano "wiodącym producentem napojów w Europie".

ilustracjastrzałka

Również Tyson chce pamiętać o Powstaniu

Okazuje się, że ogłoszenie w NYT to nie koniec działań FoodCare związanych z rocznicą wybuchu Powstania. Na kanale firmowym na YouTube pojawił się klip, w którym Mike Tyson, będący twarzą kampanii napoju energetycznego Black Energy, opowiada o powstańcach.

- Byłem niekwestionowanym mistrzem wagi ciężkiej, lecz dla mnie prawdziwymi mistrzami są ci dzielni polscy bohaterowie. Walczyli za wolność przeciwko prześladowczym i brutalnym siłom zła (...) Nigdy nie zapomnę tych bohaterów - mówi Tyson ubrany w firmową koszulkę z logo Black - Nie wolno nam nigdy o tym zapomnieć - podsumowuje, nawiązując do treści ogłoszenia w NYT zakończonego tym samym stwierdzeniem, które nabiera walorów sloganu dzięki tak konsekwentnym powtórzeniom. W tym kontekście warto przypomnieć, że marka Black, z którą firma wiąże plany wejścia na rynek amerykański, została stworzona po sporze z Dariuszem Michalczewskim. Konflikt zakończył się utratą prawa do posługiwania się marką Tiger, przejętą przez konkurencyjny Maspex.

Strzał do bramki Maspexu?

Obserwatorzy zastanawiają się czy nagłośniona przez FoodCare inicjatywa nie ma związku z kłopotami wizerunkowymi konkurenta - Maspexu. W sierpniu 2017, w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, na instagramowym profilu marki Tiger zamieszczono grafikę ze skierowanym ku górze środkowym palcem i hasłem „1 sierpnia dzień pamięci”, oraz „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Wpis wywołał skandal, w wyniku którego Maspex przeprosił przeznaczając pół miliona złotych na pomoc żyjącym powstańcom i obarczając winą agencję J. Walter Thompson Poland zajmującą się prowadzeniem profilu.

Dodatkowe informacje:

W ofercie polskiej firmy FoodCare znajdują się takie marki jak Fitella, Gellwe N-Gine i Black Energy, 4Move i Frugo. FoodCare jest największym producentem marek własnych w kategoriach deserowych w Europie Środkowej. Prezes Wiesław Włodarski jest także właścicielem pięciogwiazdkowego hotelu The Bonerowski Palace przy Rynku Głównym w Krakowie.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

I wyszło takie trochę kupczenie historią.
Ale czego się nie zrobi, by dokopać konkurentowi.

avatar użytkownika
,

Firma czuje zapewne pojawiającą się tu niezręczność. Z jednej strony te działania "obrandowane" są logo FoodCare i Black, akcja jest nagłaśniana przez firmowe biuro prasowe FoodCare i za pomocą firmowego kanału na YouTube, a prezes Włodarski w oficjalnym komentarzu mówi głównie o o firmie, jej wartościach i celach.

Z drugiej strony próbuje się łagodzić ten promocyjny wydźwięk stosując formułę, że "inicjatorem", "twórcą", "organizatorem", "sponsorem" kampanii jest osobiście prezes. I ten przekaz udało się skutecznie upowszechnić w mediach, które informują raczej o tym, że to "polski biznesmen", "polski milioner", "jeden z najbogatszych Polaków" wykupił osobiście ogłoszenie w NYT.

Teoretycznie można tak powiedzieć, bo struktura udziałów w FoodCare pokazuje, że pan Włodarski jest w praktyce jedynym właścicielem. Jednak gdyby wystąpił z taką inicjatywą wyłącznie jako "polski milioner", nie byłoby powodu opatrywać jej firmowymi logotypami i angażować w nią ambasadora marki Black. I chyba największy zgrzyt czuć właśnie tutaj - przy próbie woalowania promocyjnego wymiaru tych działań poprzez przedstawianie ich jako inicjatywę osobistą.

Tylko czy komercyjna firma ma tytuł aby występować w roli promotora takiej czy innej wizji polskiej historii, zwłaszcza w sytuacji gdy powołane do tego instytucje państwowe kompletnie sobie z tym nie radzą i nie prezentują światu oficjalnego spojrzenia na Powstanie? Być może wskazanie prezesa Włodarskiego, który jak każdy Polak ma prawo mieć i promować swój pogląd na historię, było jedynym sposobem na ominięcie tych dylematów?
  

,

Nie sądzę, by potrzebny był tak długi wywód.
Obecność logo firmy w tej publikacji oraz komunikat czytany przez Tysona, tworzą obraz tak jednoznaczny, jak tylko jednoznacznie może być.
  

avatar użytkownika
,

Obecność Tysona dodatkowo komplikuje sprawę ze względu na dwuznaczną "sławę" ciągnącą się z tym człowiekiem. Wielu Polaków jest zniesmaczonych tym, że człowiek skazany za gwałt, noszący wytatuowanego Che Guevarę, występuje w roli ambasadora polskiej historii, odczytując jak można sądzić po ruchach gałek ocznych tekst z promptera.  

,

Obecność wynika z faktu, że to reklama Blacka.  

Najnowsze w tym dziale

Platige Image pozyskało 6 mln zł na projekty gamingowe
Platige Image zakończyło prywatną emisję akcji, w ramach której pięciu inwestorów instytucjonalnych nabyło 240 tys. akcji, stanowiących 7% w podwyższonym kapitale, podała spółka. Pozyskany kapitał w wysokości 6 mln zł będzie w całości przeznaczony na realizację pierwszych projektów gamingowych, w związku z nową strategią Spółki na lata 2021-2025.
Obiektyw Voigtlander Ultron I i II 28 mm f/2,0 do Leica M
Niezmiernie miło jest nam zaprezentować nową wersję obiektywu Voigtlander Ultron 28 mm f/2,0 z mocowaniem Leica M.
Mary Kay uruchamia Suite 13TM:
Globalna marka kosmetyczna Mary Kay Inc. i działające w jej ramach Global Design Studio przedstawiają Suite 13TM, innowacyjne wirtualne doświadczenie kosmetyczne, które wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do stworzenia wersji cyfrowej pierwszego wirtualnego showroomu Mary Kay. Zaprojektowany przy użyciu najnowszej technologii wirtualnej rzeczywistości nowy Suite 13TM oferuje...
SPi Global zmienia markę na Straive
SPi Global zaprezentował swój nowy awatar pod nazwą Straive (wymawiany tak samo jak słowo „strive” - „strajw” [dążyć]). Po licznych zmianach, jakie zaszły w ostatnich latach, w tym dużych przejęciach, otwarciu nowych strumieni przychodów czy dalszej konsolidacji kluczowych działów przedsiębiorstwa, nowa marka na nowo definiuje propozycję...
Kampania #Szczepimysię dedykowana rocznikom 1962-1973
Od 12 kwietnia trwa kampania informacyjna #SzczepimySię skierowana do osób w wieku 48-59 lat. Wszyscy urodzeni w latach 1962-1973, którzy są zainteresowani szczepieniem przeciw COVID-19, mają możliwość zarejestrować się na konkretny termin. Ambasadorem kampanii jest znany i lubiany aktor Cezary Pazura.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764