28 lipca dzięki kampanii reklamowej FoodCare cała strona materiału reklamowego w sobotnim wydaniu dziennika New York Times została poświęcona Powstaniu Warszawskiemu. Inicjatorem kampanii reklamowej upamiętniającej 74-tą rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego jest Wiesław Włodarski, Prezes Rady Nadzorczej FoodCare.
„Patriotyczna firma”
“Bardzo często podróżuję do Ameryki, spotykając się z liderami biznesowymi w Stanach Zjednoczonych. Zawsze miałem do czynienia z niewielką wiedzą na temat Polski, nie mówiąc już o polskiej historii. Zdecydowałem się na tę kampanię, aby uczyć, edukować i pokazywać ludziom polską historię, jednocześnie pracując nad budowaniem dobrej przyszłości dla naszych międzynarodowych relacji.” – mówi Wiesław Włodarski Prezes Rady Nadzorczej FoodCare, który jest pomysłodawcą oraz organizatorem akcji promocyjnej.
Materiał rekamowy został zamieszczony w weekendowym wydaniu amerykańskiego dziennika New York Times poprzedzającym 74-tą rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Płatne ogłoszenie reklamowe zawiera najważniejsze informację na temat historii oraz zdjęcia pochodzące ze zbiorów Muzeum Powstania Warszawskiego. New York Times jest amerykańskim dziennikiem o wielomilionowym nakładzie, jako jednen z najbardziej rozpoznawalnych tytułów prasowych kształtuje opinię publiczną na całym świecie.
“My, jako firma FoodCare na poważnie traktujemy słowo “care” czyli dbałość. Dbamy o naszą markę i naszą firmę i jesteśmy naprawdę dumni z Polski! Na swój sposób, będziemy robić wszystko co możemy, jako patriotyczna firma, aby pomóc zmienić wizerunek Polski na świecie. Będziemy podejmować wiele działań w niedalekiej przyszłości, planujemy nasze akcje długofalowo.” – dodaje Prezes Wiesław Włodarski.
Ogłoszenie zostało opatrzone logo oraz sloganem reklamowym firmy Foodcare, którą nazwano "wiodącym producentem napojów w Europie".
Również Tyson chce pamiętać o Powstaniu
Okazuje się, że ogłoszenie w NYT to nie koniec działań FoodCare związanych z rocznicą wybuchu Powstania. Na kanale firmowym na YouTube pojawił się klip, w którym Mike Tyson, będący twarzą kampanii napoju energetycznego Black Energy, opowiada o powstańcach.
- Byłem niekwestionowanym mistrzem wagi ciężkiej, lecz dla mnie prawdziwymi mistrzami są ci dzielni polscy bohaterowie. Walczyli za wolność przeciwko prześladowczym i brutalnym siłom zła (...) Nigdy nie zapomnę tych bohaterów - mówi Tyson ubrany w firmową koszulkę z logo Black - Nie wolno nam nigdy o tym zapomnieć - podsumowuje, nawiązując do treści ogłoszenia w NYT zakończonego tym samym stwierdzeniem, które nabiera walorów sloganu dzięki tak konsekwentnym powtórzeniom. W tym kontekście warto przypomnieć, że marka Black, z którą firma wiąże plany wejścia na rynek amerykański, została stworzona po sporze z Dariuszem Michalczewskim. Konflikt zakończył się utratą prawa do posługiwania się marką Tiger, przejętą przez konkurencyjny Maspex.
Strzał do bramki Maspexu?
Obserwatorzy zastanawiają się czy nagłośniona przez FoodCare inicjatywa nie ma związku z kłopotami wizerunkowymi konkurenta - Maspexu. W sierpniu 2017, w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, na instagramowym profilu marki Tiger zamieszczono grafikę ze skierowanym ku górze środkowym palcem i hasłem „1 sierpnia dzień pamięci”, oraz „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Wpis wywołał skandal, w wyniku którego Maspex przeprosił przeznaczając pół miliona złotych na pomoc żyjącym powstańcom i obarczając winą agencję J. Walter Thompson Poland zajmującą się prowadzeniem profilu.