Prezentujemy kolejną kampanię nagrodzoną podczas XIX edycji Effie Awards. Tym razem mowa o kampanii IKEA Po Sąsiedzku, która została laureatem złotej nagrody Effie w kategorii Brand Experience.
Podsumowanie kampanii
Zbudowanie w Lublinie zaufania do IKEA przed otwarciem sklepu było wyzwaniem. Wiedzieliśmy, że tradycyjne media nie zadziałają. Celem było znalezienie okazji do dialogu z mieszkańcami, zbudowanie zainteresowania w sieci, i przełożenie tego na wkład do powiększenia ilości wizytacji i sprzedaży w sklepie. Zdecydowaliśmy, że wprowadzimy IKEA jak nowego sąsiada – przywitamy się i zaprosimy do siebie. Dlatego otworzyliśmy IKEA Po Sąsiedzku – szwedzką, domową przestrzeń, w której każdy może poczuć się dobrze i osobiście poznać markę. Zadziałało! Mieszkańcy Lublina tłumnie odwiedzali najpierw IKEA Po Sąsiedzku, a później sklep.
IKEA PO SĄSIEDZKU – KATEGORIA BRAND EXPERIENCE
Laudacje odczytał Jakub Bierzyński, CEO OMD
Laureatem złotej nagrody Effie w kategorii Brand Experience została kampania wyjątkowa. Kampania wręcz ikoniczna, która uosabia w sobie to, co w tej kategorii najważniejsze - doświadczenie marki. Gratuluję autorom odwagi, niestandardowego myślenia, wyjścia poza schemat. Stworzyliście przestrzeń dla spotkań, spędzenia czasu razem. Rzadko efektem działań reklamowych jest coś dobrego. Dobrego dla społeczności i dobrego dla ludzi. Ta kampania dała ludziom wiele dobrego. Wiele dobrego doświadczenia. Gratuluję.
- Więcej informacji: http://effie.pl
Źródło: SKM SAR