Promowanie artykułów spożywczych stanowi duże wyzwanie. Branża spożywcza jest niezwykle konkurencyjna, na rynku dostępnych jest wiele różnorodnych produktów, które reklamowane są na szereg sposobów. Jak zatem stworzyć wyróżniającą się kampanię, która zaangażuje odbiorców? Przed tym zadaniem stanęła agencja marketingu influencerskiego BrandLift, prowadząc działania z zakresu marketingu rekomendacji dla swojego Klienta, marki Hortex.
Dwa produkty, dwa teamy
Przedmiotem kampanii były dwie grupy produktów: inspirowanych egzotycznymi smakami tzw. street food z Chin, Indii i Tajlandii oraz dań z kaszą, wpisujących się w trend eko i vege. W związku z różnorodnością tych potraw, do ich promocji stworzono dwa dedykowane teamy: #Hortex_TeamStreetFood i #Hortex_TeamKasze.
- Do współpracy zaprosiliśmy Twórców poruszających tematykę kulinarną, podróżniczą, lifestylową czy zdrowej żywności – mówi Karina Hertel, Dyrektor Zarządzająca BrandLift – Promowane produkty mają wiele cech, o których influencerzy opowiadali z perspektywy swoich zainteresowań. Zabierali nas w kulinarną podróż, mówili o prozdrowotnych właściwościach kasz, a także pokazywali, jak w świecie, w którym na nic nie mamy czasu, możemy zjeść coś wyjątkowego. Myślę, że to właśnie ta różnorodność treści była kluczem do sukcesu tej kampanii.
W kampanii wzięli udział mikroinfluencerzy, tzw. tonality voice, czyli eksperci branży, oraz youtuberzy. Ich zadaniem było uwypuklenie zalet produktów, a więc pokazanie łatwości ich przygotowania, bogactwa smaków, a w przypadku kasz udowodnienia, że bezmięsny posiłek to pomysł na pełnowartościowy, zdrowy obiad.
Przebieg kampanii
Kampania trwała 3 miesiące. W pierwszej kolejności treści publikowali mikroinfluencerzy, następnie tonality voice oraz youtuberzy. Twórcy kupowali jeden z produktów oraz przygotowywali post oraz instastory pokazujące dania Hortex. W przypadku youtuberów przygotowane zostały także formaty video. Publikowane treści uzupełniła także ankieta, w której influencerzy pytali obserwujących, który z produktów ich najbardziej zainteresował. Udział w niej wzięło 19 119 osób.
- Ankieta była czynnikiem angażującym grupę odbiorców – tłumaczy Karina Hertel – Dzięki temu wzbudziliśmy ich zainteresowanie, a jednocześnie przekierowaliśmy ruch na stronę Hortex. Influencerzy zamieszczali także hasztagi zgodnie z naszą rekomendacją, dzięki którym osiągaliśmy duże dotarcie kampanii. Co najważniejsze, każdy z precyzyjnie wyselekcjonowanych do tej akcji twórców przygotował świetny, estetyczny content, co w przypadku kampanii influencerskich jest kluczowe – dodaje.
Świetne efekty
- Kampanie dla obu grup produktów przekroczyły założone KPI. W przypadku dań azjatyckich osiągnęliśmy 2 561 033 zasięgu po follow (116%), rzeczywiste dotarcie wyniosło 996 699 (226%), a liczba interakcji została określona na poziomie 82 468 (125%) – mówi Karina Hertel – Akcja dla dań z kaszą również przekroczyła KPI. W tym przypadku zasięg po follow wyniósł 2 955 150 (114%), rzeczywiste dotarcie 1 116 070 (215%), a liczba interakcji 87 891 (113%).
- Kampania influencerska przeprowadzona wspólnie z BrandLift, spełniła nasze oczekiwania. Postawiliśmy na bardzo rozbudowaną akcję, w której wzięło udział wielu twórców – influencerów, youtuberów czy tzw. tonality vocie, kreujących treści o różnorodnej tematyce. Myślę, że to był klucz do sukcesu tej kampanii. Stworzone na podstawie analizy widowni teamy, dedykowane dwóm różnym nowościom produktowym, okazały się strzałem w dziesiątkę. Dowodzą tego efekty akcji. Każdy z założonych KPI przekroczył 100%, a feedback od odbiorców był niezwykle pozytywny. Należy zaznaczyć, że zrealizowanie tej kampanii niosło za sobą wyzwania. Jednym z nich była logistyka, a więc dostarczenie twórcom zamrożonych produktów. W kampanii zależało nam przede wszystkim na przedstawieniu atrybutów naszych nowości różnorodnej widowni, z których kluczowym był oczywiście smak. Dzięki know-how BrandLift udało się to wszystko odpowiednio zatroszczyć, czego dowodzą przygotowane treści. Uważam, że kampania może stanowić wzór doskonale opracowanego i zrealizowanego projektu influencer marketingu – mówi Jerzy Stańczyk, Kierownik Marki, Grupa Hortex.
Źródło: BrandLift