Kampania promuje nowy produkt Kasy: Szlachetną Pożyczkę (RRSO: 12,20%). Zgodnie z założeniami akcji każda Szlachetna Pożyczka to 50 zł przeznaczone przez Kasę Stefczyka na wybrany przez pożyczkobiorcę cel charytatywny. Dzięki akcji dofinansowanie otrzymają wybrane organizacje charytatywne.
W kampanii biorą udział osoby na co dzień pomagające innym: wolontariusze, działacze społeczni, osoby zaangażowane w indywidualną pomoc potrzebującym oraz przedstawiciel Kasy Stefczyka: Beata Rusiecka-Kozłowska, dyrektor departamentu wspomagania zarządzania. Spoty pokazują, że jest wiele sposobów na pomaganie: można podarować innym swój czas, można wykorzystać własne umiejętności lub podzielić się posiadaną wiedzą. Można także – i tak właśnie w ramach akcji Szlachetna Pożyczka robi Kasa Stefczyka – przekazać konkretną pomoc materialną.
Głównym kanałem przekazu kampanii są spoty telewizyjne, które emitowane będą w TVP1, TVP2 oraz kanałach tematycznych telewizji publicznej, a także w Polsacie, Polsat Tematyki oraz w stacjach pakietu Mix Mux (TV Puls, TVN7, TTV, Puls 2, WP). Przygotowane zostały również spoty w wersji świątecznej, które będą emitowane w okresie Bożego Narodzenia. W stacjach Radia Zet oraz RMF FM będzie usłyszeć można także spot radiowy, bezpośrednio nawiązujący do spotów TV. W ramach nowej kampanii zaplanowano także zakrojone na szeroką skalę działania w Internecie i na urządzeniach mobilnych. Uzupełnieniem kampanii są materiały ATL i BTL oraz działania w social media.
Unikatowym elementem kampanii jest uruchomienie dodatkowej akcji charytatywnej dostępnej dla użytkowników urządzeń mobilnych. Do tego celu stworzono pięć trzydziestosekundowych spotów, przedstawiających sylwetki bohaterów biorących udział w kampanii. Spoty dostępne będą wyłącznie na urządzeniach mobilnych – każde pełne odtworzenie spotu wygeneruje przekazanie dodatkowej złotówki na jeden z wybranych przez użytkownika celów.
Agencja reklamowa Apella odpowiada za koncepcję i kreację kampanii, copywriting, scenariusze spotów, przygotowanie poligrafii, opracowanie materiałów prasowych i kreacji na potrzeby Internetu, planowanie i zakup mediów. Za produkcję spotu odpowiada dom produkcyjny Garaż Miejsce Filmowe. Kampanię na urządzenia mobilne realizuje Looksoft.
Źródło: Apella