logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania KE na rzecz badań przesiewowych w kierunku raka

  PR 07.05.2025, przeczytano 279 razy
ilustracjastrzałka

Komisja Europejska, Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie i Ministerstwo Zdrowia będą w tym roku wspólnie propagować wiedzę na temat roli i zalet badań przesiewowych w kierunku raka. Organizowana wspólnie akcja informacyjna #GetScreenedEU ma za zadanie przybliżyć mieszkańcom Polski – przede wszystkim kobietom – problematykę badań przesiewowych i zachęcić do aktywnego dbania o zdrowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-ke-na-rzecz-badan-przesiewowych-w-kierunku-raka,408677,artykul.html

Z danych Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, że w ostatnich latach w Polsce rejestrowano rocznie około 180 tys. nowych przypadków nowotworów. Wśród Polek najczęściej diagnozuje się raka piersi, który stanowi 24% wszystkich zachorowań. Wczesne rozpoznanie nowotworu wciąż jest istotnym wyzwaniem, ponieważ liczba osób korzystających w Polsce z programów badań przesiewowych jest niższa od średniej europejskiej. Nie inaczej jest w przypadku raka szyjki macicy. W 2022 roku zapadalność na ten rodzaj nowotworu w Polsce (11 przypadków na 100 tys. kobiet) przekraczała średnią w Europie o ponad 10% (9 na 100 tys.). Udział kobiet kwalifikujących się do narodowego programu badań przesiewowych w kierunku raka szyjki macicy w badaniach tego rodzaju jest najniższy w całej Unii Europejskiej.

Unia Europejska dąży do tego, by do końca 2025 roku 90% populacji kwalifikującej się do badań przesiewowych w kierunku raka piersi i raka szyjki macicy uzyskało dostęp do tego rodzaju badań. Choć osiągnięcie tego celu może się obecnie wydawać mało realne w przypadku Polski, nadeszła pora na wspólne zintensyfikowane działanie.

Projekt #GetScreenedEU ma zachęcać do dbania o własne zdrowie i wykonywania profilaktycznych badań onkologicznych. W Polsce kampania jest skierowana głównie do kobiet w wieku od 40 do 60 lat, które z różnych powodów – takich jak dochody, poziom wykształcenia czy miejsce zamieszkania – rzadziej korzystają z badań przesiewowych.

Jak podkreśla Minister Zdrowia Izabela Leszczyna: Onkologia pozostaje w centrum naszych działań. Przez całą prezydencję Polski w Radzie Europejskiej profilaktyka raka była jednym z naszych priorytetów – zarówno na szczeblu lokalnym, jak i globalnym. Naszym celem jest kontynuowanie wspólnych działań wraz z naszymi następcami. Bardzo cenimy możliwość współpracy z Komisją Europejską przy projekcie #GetScreenedEU, który został taże wsparty przez ekspertów z Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie. Z dumą informuję również, że jako Ministerstwo nie ustajemy w działaniach i aktywnie stawiamy czoła wyzwaniom związanym z uczestnictwem uprawnionych osób w badaniach przesiewowych. Ministerstwo Zdrowia w maju wprowadziło nowy program profilaktycznej opieki zdrowotnej pod nazwą „Moje Zdrowie”. Inicjatywa ta koncentruje się na szeroko zakrojonych badaniach przesiewowych populacji, realizowanych przez podstawowe ośrodki opieki zdrowotnej. Po otrzymaniu wyników wszyscy uczestnicy programu otrzymają indywidualny plan zdrowotny. W praktyce oznacza to, że każda kobieta i każdy mężczyzna dostanie odpowiednie wskazówki, w tym informacje na temat zdrowego stylu życia oraz spersonalizowany harmonogram badań przesiewowych. Jestem głęboko przekonana, że program „Moje Zdrowie”, w połączeniu z inicjatywą #GetScreenedEU, zwiększy szanse na zachęcenie społeczeństwa do podejmowania proaktywnych działań na rzecz własnego zdrowia.

W ocenie prof. Beaty Jagielskiej, dyrektor Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie: Wczesne rozpoznanie raka ratuje życie – to nie tylko hasło, ale niepodważalny fakt, który codziennie potwierdzają historie naszych pacjentów. Program #GetScreenedEU to szansa, by przełożyć tę wiedzę na konkretne działania i skutecznie chronić zdrowie Europejczyków, w tym Polek i Polaków. Dzięki ścisłej współpracy Narodowego Instytutu Onkologii z Komisją Europejską i silnemu wsparciu Ministerstwa Zdrowia możemy skuteczniej promować profilaktykę, zwiększać dostęp do badań przesiewowych i uświadamiać społeczeństwu, że wczesne wykrycie raka to w większości przypadków pełna szansa na wyleczenie. Profilaktyka to nasza najskuteczniejsza broń w walce z rakiem i wspólna odpowiedzialność za zdrowie przyszłych pokoleń.

Zdaniem Katarzyny Smyk, dyrektor Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce: Poprzez europejski plan walki z rakiem Unia Europejska chce zmienić oblicze tej choroby w Europie. Działamy zdecydowanie na rzecz profilaktyki, wczesnego rozpoznawania, leczenia i opieki, a także poprawy jakości życia po rozpoznaniu choroby. Wsparcie działań państw członkowskich na rzecz równego dostępu do badań przesiewowych ma kluczowe znaczenie dla ochrony zdrowia i ratowania życia.

Jak wziąć udział w kampanii

  • Odwiedź stronę kampanii #GetScreenedEU (cancer-screening.campaign.europa.eu/index_en i dowiedz się, jak Unia Europejska działa na rzecz walki z rakiem oraz jak wyglądają badania przesiewowe w Twoim kraju.
  • Włącz się w promocję kampanii: używaj hasztagów #GetScreenedEU i #EUCancerPlan oraz korzystaj z naszego zestawu materiałów promocyjnych.
  • Zwróć uwagę na spot kampanii w telewizji, mediach społecznościowych i serwisie YouTube.
  • Wypatruj plakatów kampanii, które w nadchodzących tygodniach pojawią się w kluczowych lokalizacjach.
  • Wysłuchaj naszej reklamy na antenie Radia Plus, Audytorium 17, Programu 1 i 2 Polskiego Radia oraz Polskiego Radia 24.
  • Śledź influencerów uczestniczących w akcji badań przesiewowych.
  • Bądź na bieżąco – obserwuj ogólnoeuropejską kampanię na Facebooku i YouTube.

Źródło: Komisja Europejska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polak opakowuje wiedeński Ringturm
W tym roku wieżowiec Ringturm stoi pod znakiem Polski: krakowski artysta Marcin Maciejowski opakowuje biurowiec pracą „Linking Tales”. Na parterze można bezpłatnie obejrzeć wystawę „Modernizm w Krakowie”.
Kampania „Own the Moment”: Hisense sponsorem FIFA Club World Cup 2025
Firma Hisense rozpoczęła nową kampanię marketingową, której hasło przewodnie „Own the Moment” (łap chwile) zwraca naszą uwagę na to, jak poprzez wspólne doświadczenia - takie jak oglądanie wyczekiwanych Klubowych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2025 FIFA Club World Cup 2025 - możemy zbliżyć się do siebie i czerpać większą radość z życia....
Przepis na dezinformację w kampanii edukacyjnej Ministerstwa Cyfryzacji
Szczypta prawdy, przerobione zdjęcie, całość doprawiona strachem - to najprostszy "przepis na dezinformację". Pod takim właśnie tytułem Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło nową kampanię edukacyjną, aby przeciwdziałać dezinformacji. Składa się na nią cykl edukacyjnych filmów, które w przystępny sposób opwiadają o mechanizmach i skutkach...
Kondycja content marketingu 2025
Marketerzy inwestujący w content marketing chcą płacić więcej za jakość treści i uwagę użytkownika, a nie za ilość dostarczonych materiałów – wynika z nowego raportu Stowarzyszenia Content Marketing Polska pod honorowym patronatem IAB Polska i DIMAQ. Spowoduje to wzrost znaczenia ekonomii uwagi i roli tzw. Super Userów.
AdEx - Reklama online z wysokim wzrostem w roku 2024
W roku 2024 roku rynek reklamowy cyfrowej, dzięki dynamice wzrostu na poziomie 20%, przekroczył wartość 9,5 mld zł.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764