logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Kampania Lay's - ziemniak, Majowie i koniec świata

  PR 29.11.2012, przeczytano 4474 razy
ilustracjastrzałka

Marka Lay’s zakończyła właśnie kolejną – po m.in. „Wymyśl Nowy Smak” i „Pucharze Smaków” - niestandardową kampanię: „Marzenia Ziemniaka przed końcem świata”. Jej głównym bohaterem był… Ziemniak w obliczu przepowiedzianej przez Majów na grudzień tego roku apokalipsy. No właśnie - jak połączyć ze sobą pozornie niepasujące do siebie elementy takie jak przepowiednię Majów, koniec świata, ziemniaka, chipsy i marzenia? A jednak…


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-lay-s---ziemniak%2C-majowie-i-koniec-swiata,17359,artykul.html

„Marzenia Ziemniaka przed końcem świata” to hasło najnowszej akcji marki Lay’s, na którą składał się konkurs dla konsumentów oraz oferta limitowana w postaci dwóch nowych smaków.

Koncepcja? Oryginalna. Na 21 grudnia 2012 r. Majowie przepowiedzieli koniec świata. Jak w obliczu apokalipsy zachowują się ludzie? Żyją pełnią życia i spełniają marzenia, aby wykorzystać pozostały czas… Swoje największe pragnienia chciał też zrealizować nowy bohater Lay’s – Ziemniak. Dwa z nich: kąpiel w miodzie i poznanie smaku greckich wysp zostały spełnione. Tak powstały nowe Lay’s o smaku Sałatki greckiej oraz Żeberek w miodzie. Spełniając kolejne marzenia Ziemniaka, każdy miał szansę, aby wygrać pieniądze na realizację własnych życzeń.

Mechanizm akcji? Prosty. Należało kupić paczkę Lay’s i znaleźć w niej kupon z kodem, zarejestrować się na stronie www.lays.pl, następnie wpisać kod i w ciekawy, pomysłowy sposób spełnić marzenie Ziemniaka. Można było korzystać z podpowiedzi umieszczonych na kuponach albo puścić wodze fantazji i samodzielnie wymyślić, o czym Ziemniak może marzyć. Można było również stworzyć, za pomocą edytora dostępnego na stronie, ciekawy graficzny projekt, używając zarówno z gotowych elementów, jak i własnych, dodanych zdjęć.

Wyniki? Imponujące. W konkursie zarejestrowało się prawie 300 tysięcy osób, a strona www.lays.pl zanotowała w tym czasie aż 11 milionów odsłon! Każdy z użytkowników spędził na niej rekordowo dużo czasu - średnio 5 minut 33 sekundy – co świadczy o ogromnym zainteresowaniu treściami zamieszczonymi na stronie, takimi jak galeria zwycięzców oraz dużym wkładem w realizację marzeń głównego bohatera.

Efekt – spektakularny, na miarę końca świata
.  W akcji udało się połączyć ze sobą wszystkie elementy dobrej kampanii: nośny temat, ciekawy pomysł na jego wykorzystanie, prosty mechanizm konkursowy i zaangażowanie konsumentów.

Zależało nam, aby stworzyć coś zupełnie nowego, a jednocześnie dobrze wpasować się w strategię komunikacyjną Lay’s – mówi Anna Bielecka-Bochenko, Brand Manager marki Lay’s. – Po niebywałym sukcesie poprzednich kampanii: „Wymyśl Nowy Smak” i „Pucharze Smaków”, konsekwentnie zdecydowaliśmy się na kolejną niestandardową akcję – zabawną i odważną. Poprzez takie działania budujemy wizerunek marki dla osób żyjących pełnią życia, lubiących dobrą zabawę i pełnych optymizmu – dodaje Anna Bielecka-Bochenko.

„Marzenia Ziemniaka przed końcem świata” to kolejna tak nietypowa kampania Lay’s. W 2011r. marka zaangażowała konsumentów z całej Polski w wymyślenie nowego smaku chipsów, który na stałe wszedł do portfolio marki (kampania „Wymyśl Nowy Smak”); w drugim kwartale br. zorganizowano Puchar Smaków, w którym o miano najlepszego walczyły smaki z 4 europejskich krajów. Następnie przeprowadzono wspólną akcję promocyjną Lay’s i Pepsi, której twarzą został bramkarz Wojciech Szczęsny, a do wygrania było aż 15 milionów nagród – to także unikalna w skali kraju tego typu akcja. 

Najnowsza, szeroko zakrojona kampania „Marzenia Ziemniaka przed końcem świata” prowadzona była w telewizji (TVN, Polsat, TV4, TVN7 oraz stacje tematyczne z pakietu Polsatu, AtMedia i Discovery), Internecie (najpopularniejsze polskie serwisy, m.in. Youtube, Nasza Klasa, Pudelek, Demotywatory, Kwejk) oraz w miejscu sprzedaży.

Za działania public relations odpowiada Multi Communications, za kreację i realizację spotów (30 i 10- sekundowych) BBDO, a za zakup mediów – OMD Media Direction. Kampania trwała od początku września do 11 listopada br.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czy wiesz, że… kolory zrewolucjonizowały sztukę i nasze postrzeganie świata?
Zdolność do postrzegania kolorów jest niezbędna do doświadczania w pełni i zrozumienia otaczającego nas świata. Kolory stanowią medium, za pomocą którego artyści tworzą zachwycające arcydzieła. Poza tym, że ułatwiają nam poruszanie się po świecie i pozwalają nam czerpać przyjemność z bodźców wzrokowych i zachwycać się nimi,...
Siedziba Page Group w Warszawie projektu Bit Creative
W samym sercu Warszawy, przy ul. Chmielnej, gdzie z okien biurowca Varso Tower rozciąga się widok na Pałac Kultury i Nauki, mieści się polska siedziba Page Group – światowego lidera w branży HR. Jednak to nie imponująca lokalizacja przesądza o prestiżu firmy, lecz wystrój wnętrz biura, w którego centrum stoi człowiek. To on, zgodnie z brandingiem marki i jej...
Jak legalnie współpracować i rozliczać się z influencerami?
Coraz więcej firm, niezależnie od ich wielkości, decyduje się na współpracę z influencerami, nie tylko w celu budowania świadomości marki, ale również wpływania na decyzje zakupowe swoich klientów. Aby taka współpraca przebiegała zgodnie z prawem i przynosiła obopólne korzyści, konieczne jest zawarcie odpowiednich umów, które jasno precyzują obowiązki obu stron, sposób...
Design Anatomy z projektem biura na szczycie Olivii
Minimalizm zapewniający komfort i otwartość na zachwycający widok za oknami najwyższego piętra Olivii Star. Tak w skrócie można opisać realizację gdańskiego biura firmy Deribit spod kreski Design Anatomy.
Sport od zawsze budzi silne emocje. Kibice identyfikują się ze swoimi ulubionymi sportowcami i firmami, które z nimi współpracują. To emocjonalne zaangażowanie przekłada się na lojalność wobec marki i większą skłonność do zakupu jej produktów. Teraz kiedy opadły już emocje po tegorocznej olimpiadzie, możemy zastanowić się nad jej marketingowym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764