logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Kampania Lay's - ziemniak, Majowie i koniec świata

  PR 29.11.2012, przeczytano 4337 razy
ilustracjastrzałka

Marka Lay’s zakończyła właśnie kolejną – po m.in. „Wymyśl Nowy Smak” i „Pucharze Smaków” - niestandardową kampanię: „Marzenia Ziemniaka przed końcem świata”. Jej głównym bohaterem był… Ziemniak w obliczu przepowiedzianej przez Majów na grudzień tego roku apokalipsy. No właśnie - jak połączyć ze sobą pozornie niepasujące do siebie elementy takie jak przepowiednię Majów, koniec świata, ziemniaka, chipsy i marzenia? A jednak…


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-lay-s---ziemniak%2C-majowie-i-koniec-swiata,17359,artykul.html

„Marzenia Ziemniaka przed końcem świata” to hasło najnowszej akcji marki Lay’s, na którą składał się konkurs dla konsumentów oraz oferta limitowana w postaci dwóch nowych smaków.

Koncepcja? Oryginalna. Na 21 grudnia 2012 r. Majowie przepowiedzieli koniec świata. Jak w obliczu apokalipsy zachowują się ludzie? Żyją pełnią życia i spełniają marzenia, aby wykorzystać pozostały czas… Swoje największe pragnienia chciał też zrealizować nowy bohater Lay’s – Ziemniak. Dwa z nich: kąpiel w miodzie i poznanie smaku greckich wysp zostały spełnione. Tak powstały nowe Lay’s o smaku Sałatki greckiej oraz Żeberek w miodzie. Spełniając kolejne marzenia Ziemniaka, każdy miał szansę, aby wygrać pieniądze na realizację własnych życzeń.

Mechanizm akcji? Prosty. Należało kupić paczkę Lay’s i znaleźć w niej kupon z kodem, zarejestrować się na stronie www.lays.pl, następnie wpisać kod i w ciekawy, pomysłowy sposób spełnić marzenie Ziemniaka. Można było korzystać z podpowiedzi umieszczonych na kuponach albo puścić wodze fantazji i samodzielnie wymyślić, o czym Ziemniak może marzyć. Można było również stworzyć, za pomocą edytora dostępnego na stronie, ciekawy graficzny projekt, używając zarówno z gotowych elementów, jak i własnych, dodanych zdjęć.

Wyniki? Imponujące. W konkursie zarejestrowało się prawie 300 tysięcy osób, a strona www.lays.pl zanotowała w tym czasie aż 11 milionów odsłon! Każdy z użytkowników spędził na niej rekordowo dużo czasu - średnio 5 minut 33 sekundy – co świadczy o ogromnym zainteresowaniu treściami zamieszczonymi na stronie, takimi jak galeria zwycięzców oraz dużym wkładem w realizację marzeń głównego bohatera.

Efekt – spektakularny, na miarę końca świata
.  W akcji udało się połączyć ze sobą wszystkie elementy dobrej kampanii: nośny temat, ciekawy pomysł na jego wykorzystanie, prosty mechanizm konkursowy i zaangażowanie konsumentów.

Zależało nam, aby stworzyć coś zupełnie nowego, a jednocześnie dobrze wpasować się w strategię komunikacyjną Lay’s – mówi Anna Bielecka-Bochenko, Brand Manager marki Lay’s. – Po niebywałym sukcesie poprzednich kampanii: „Wymyśl Nowy Smak” i „Pucharze Smaków”, konsekwentnie zdecydowaliśmy się na kolejną niestandardową akcję – zabawną i odważną. Poprzez takie działania budujemy wizerunek marki dla osób żyjących pełnią życia, lubiących dobrą zabawę i pełnych optymizmu – dodaje Anna Bielecka-Bochenko.

„Marzenia Ziemniaka przed końcem świata” to kolejna tak nietypowa kampania Lay’s. W 2011r. marka zaangażowała konsumentów z całej Polski w wymyślenie nowego smaku chipsów, który na stałe wszedł do portfolio marki (kampania „Wymyśl Nowy Smak”); w drugim kwartale br. zorganizowano Puchar Smaków, w którym o miano najlepszego walczyły smaki z 4 europejskich krajów. Następnie przeprowadzono wspólną akcję promocyjną Lay’s i Pepsi, której twarzą został bramkarz Wojciech Szczęsny, a do wygrania było aż 15 milionów nagród – to także unikalna w skali kraju tego typu akcja. 

Najnowsza, szeroko zakrojona kampania „Marzenia Ziemniaka przed końcem świata” prowadzona była w telewizji (TVN, Polsat, TV4, TVN7 oraz stacje tematyczne z pakietu Polsatu, AtMedia i Discovery), Internecie (najpopularniejsze polskie serwisy, m.in. Youtube, Nasza Klasa, Pudelek, Demotywatory, Kwejk) oraz w miejscu sprzedaży.

Za działania public relations odpowiada Multi Communications, za kreację i realizację spotów (30 i 10- sekundowych) BBDO, a za zakup mediów – OMD Media Direction. Kampania trwała od początku września do 11 listopada br.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764