logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Kampania Lay's - ziemniak, Majowie i koniec świata

  PR 29.11.2012, przeczytano 3928 razy
ilustracjastrzałka

Marka Lay’s zakończyła właśnie kolejną – po m.in. „Wymyśl Nowy Smak” i „Pucharze Smaków” - niestandardową kampanię: „Marzenia Ziemniaka przed końcem świata”. Jej głównym bohaterem był… Ziemniak w obliczu przepowiedzianej przez Majów na grudzień tego roku apokalipsy. No właśnie - jak połączyć ze sobą pozornie niepasujące do siebie elementy takie jak przepowiednię Majów, koniec świata, ziemniaka, chipsy i marzenia? A jednak…


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-lay-s---ziemniak%2C-majowie-i-koniec-swiata,17359,artykul.html

„Marzenia Ziemniaka przed końcem świata” to hasło najnowszej akcji marki Lay’s, na którą składał się konkurs dla konsumentów oraz oferta limitowana w postaci dwóch nowych smaków.

Koncepcja? Oryginalna. Na 21 grudnia 2012 r. Majowie przepowiedzieli koniec świata. Jak w obliczu apokalipsy zachowują się ludzie? Żyją pełnią życia i spełniają marzenia, aby wykorzystać pozostały czas… Swoje największe pragnienia chciał też zrealizować nowy bohater Lay’s – Ziemniak. Dwa z nich: kąpiel w miodzie i poznanie smaku greckich wysp zostały spełnione. Tak powstały nowe Lay’s o smaku Sałatki greckiej oraz Żeberek w miodzie. Spełniając kolejne marzenia Ziemniaka, każdy miał szansę, aby wygrać pieniądze na realizację własnych życzeń.

Mechanizm akcji? Prosty. Należało kupić paczkę Lay’s i znaleźć w niej kupon z kodem, zarejestrować się na stronie www.lays.pl, następnie wpisać kod i w ciekawy, pomysłowy sposób spełnić marzenie Ziemniaka. Można było korzystać z podpowiedzi umieszczonych na kuponach albo puścić wodze fantazji i samodzielnie wymyślić, o czym Ziemniak może marzyć. Można było również stworzyć, za pomocą edytora dostępnego na stronie, ciekawy graficzny projekt, używając zarówno z gotowych elementów, jak i własnych, dodanych zdjęć.

Wyniki? Imponujące. W konkursie zarejestrowało się prawie 300 tysięcy osób, a strona www.lays.pl zanotowała w tym czasie aż 11 milionów odsłon! Każdy z użytkowników spędził na niej rekordowo dużo czasu - średnio 5 minut 33 sekundy – co świadczy o ogromnym zainteresowaniu treściami zamieszczonymi na stronie, takimi jak galeria zwycięzców oraz dużym wkładem w realizację marzeń głównego bohatera.

Efekt – spektakularny, na miarę końca świata
.  W akcji udało się połączyć ze sobą wszystkie elementy dobrej kampanii: nośny temat, ciekawy pomysł na jego wykorzystanie, prosty mechanizm konkursowy i zaangażowanie konsumentów.

Zależało nam, aby stworzyć coś zupełnie nowego, a jednocześnie dobrze wpasować się w strategię komunikacyjną Lay’s – mówi Anna Bielecka-Bochenko, Brand Manager marki Lay’s. – Po niebywałym sukcesie poprzednich kampanii: „Wymyśl Nowy Smak” i „Pucharze Smaków”, konsekwentnie zdecydowaliśmy się na kolejną niestandardową akcję – zabawną i odważną. Poprzez takie działania budujemy wizerunek marki dla osób żyjących pełnią życia, lubiących dobrą zabawę i pełnych optymizmu – dodaje Anna Bielecka-Bochenko.

„Marzenia Ziemniaka przed końcem świata” to kolejna tak nietypowa kampania Lay’s. W 2011r. marka zaangażowała konsumentów z całej Polski w wymyślenie nowego smaku chipsów, który na stałe wszedł do portfolio marki (kampania „Wymyśl Nowy Smak”); w drugim kwartale br. zorganizowano Puchar Smaków, w którym o miano najlepszego walczyły smaki z 4 europejskich krajów. Następnie przeprowadzono wspólną akcję promocyjną Lay’s i Pepsi, której twarzą został bramkarz Wojciech Szczęsny, a do wygrania było aż 15 milionów nagród – to także unikalna w skali kraju tego typu akcja. 

Najnowsza, szeroko zakrojona kampania „Marzenia Ziemniaka przed końcem świata” prowadzona była w telewizji (TVN, Polsat, TV4, TVN7 oraz stacje tematyczne z pakietu Polsatu, AtMedia i Discovery), Internecie (najpopularniejsze polskie serwisy, m.in. Youtube, Nasza Klasa, Pudelek, Demotywatory, Kwejk) oraz w miejscu sprzedaży.

Za działania public relations odpowiada Multi Communications, za kreację i realizację spotów (30 i 10- sekundowych) BBDO, a za zakup mediów – OMD Media Direction. Kampania trwała od początku września do 11 listopada br.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wysyłka firmowych kartek świątecznych przynosi korzyści, ale co z RODO?
Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia to idealny czas, aby zainwestować w podtrzymywanie i budowanie relacji biznesowych. Sprawdzonym sposobem jest wysyłka kartek z życzeniami nie tylko do byłych czy obecnych klientów firmy, ale także tych potencjalnych. Tutaj warto postawić na analogową formę promocji i wybrać fizyczny produkt, jakim jest spersonalizowany list. Taka...
Produktowa sesja zdjęciowa – co musisz wiedzieć przed wynajmem studia?
Nowy smak batonika, świąteczna kolekcja win, a może sezonowe menu cateringowe? Możliwości na apetyczne sesje fotograficzne jest nieskończenie wiele, a profesjonalnie przygotowane zdjęcia to dobry pomysł na ciekawy content, który przyciągnie do Ciebie nowych klientów. Wszystko to jest możliwe dzięki studiom fotograficznym, oferującym wynajmującym coraz więcej...
Co z wyskakującymi okienkami? Sprawa przeciwko IAB Europe w pytaniach i odpowiedziach (cz. 2)
We wrześniu belgijski sąd skierował do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej pytania dotyczące stworzonego przez IAB Europe systemu wymiany informacji o preferencjach użytkowników i użytkowniczek co do profilowania reklam między pośrednikami reklamowymi. Sprawa jest następstwem skargi złożonej przez Panoptykon i inne organizacje broniące praw cyfrowych w Europie. Jaki mamy...
W czasie kryzysu rosną tylko najlepsi. Zarządzani przez sprawną i kompetentną kadrę. Specjaliści od digital marketingu i e-commerce są dziś jednymi z najbardziej poszukiwanych. Jak wybrać tych najlepszych w tym przecież ciągle rozwijającym się sektorze? Agencja Digital Hunters, specjalizująca się w pozyskiwaniu managerów z branży digital marketingu i e-commerce,...
Opakowanie pomaga zdobyć klienta w e-sklepie
Grudzień to bez wątpienia najważniejszy miesiąc w kalendarzu e-commerce. Wpływ na to mają nie tylko sezonowe wyprzedaże czy Święta Bożego Narodzenia, ale także liczne okazje, które na stałe zagościły w świadomości konsumentów i przez wielu traktowane są jako doskonały moment na zakup gwiazdkowych upominków. Warto wykorzystać tę okazję, aby maksymalnie zintensyfikować...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764