Kampania „ 400 lat Tyskiego” to cykl letnich imprez połączony z działaniami w telewizji, internecie, prasie i punktach sprzedaży. Główna idea akcji, to wspólne świętowanie okrągłej rocznicy działalności Tyskich Browarów Książęcych. W ramach kampanii, Tyskie przygotowało dla piwoszy wyjątkowy prezent – świeże, niepasteryzowane piwo z tanka, którego będzie można skosztować na największych imprezach i w wybranych lokalach gastronomicznych w całej Polsce.
Dlaczego Tyskie świętuje w 2013 roku? Tradycyjnie już za datę powstania Tyskich Browarów Książęcych przyjmuje się rok 1629, wtedy powstał pierwszy oficjalny spis majątku browaru. W rzeczywistości jednak Tyskie jest co najmniej 16 lat starsze, co potwierdza dokument – roczna księga dochodów – która pochodzi z 1613 roku. Dowodzi to, że historia browarnictwa wywodząca się z Tychów trwa nieprzerwanie od 400 lat.
W związku z tą szczególną okazją Tyskie przygotowało prezent dla wszystkich Polaków. Na największych imprezach pojawią się jubileuszowe tanki, wypełnione świeżym piwem prosto z browaru, które trafią do specjalnie przygotowanych na tą okazję urodzinowych stref.
W trakcie imprez, będzie można „dotknąć” Tyskiej browarniczej historii oraz spotkać postacie z ubiegłych stuleci. Dodatkowo marka przygotowała liczne atrakcje takie, jak: zabawy z historią, czyli Gra o Browar, animacje sensoryczne czy spotkania z autorami bloga „Lekko Stronniczy”.
Na potrzeby kampanii został stworzony tzw. duospot (spot główny + dokrętka). Spot główny podkreśla to, w jaki sposób Tyskie jednoczy Polaków we wspólnym świętowaniu wielkiego jubileuszu 400 lat Tyskich Browarów Książęcych. Okazja jest tak wyjątkowa, że nikogo nie może zabraknąć!
Dokrętka poświęcona jest komunikacji niepasteryzowanego, jedynego w Polsce piwa z tanka, które przywożone jest bezpośrednio z browaru, co gwarantuje jego najwyższą świeżość. Za kreację reklam odpowiada agencja Grey, produkcją zajęło się studio filmowe Graffiti.
Kampanię wspierają działania PR w mediach ogólnopolskich i lokalnych oraz akcje edukacyjne w zakresie działań i zalet piwa z tanków.
Jubileuszową kampanię poprzedziła akcja na Facebooku „400 tysięcy na 400 lat. Fani Tyskiego tworzą historię”. Po osiągnięciu 400 tys. fanów, wybrano pięciu fanów, którzy wykazali się szczególnym zaangażowaniem na profilu. To właśnie oni przez dwa ostatnie tygodnie czerwca tworzyli wszystkie profilowe posty na fanpage’u Tyskiego.
Jubileuszowi administratorzy zostali również uwiecznieni podczas specjalnej sesji zdjęciowej, a portrety dwóch z nich zawisną w Tyskich Browarach Książęcych tuż obok portretu księcia Jana Henryka XI Von Hochberg’a.
Za pomysł i realizację kampanii digitalowej oraz eventowej odpowiada agencja Tequila, zakupu mediów dokonał dom mediowy MEC. Działania PR prowadzi agencja
Q&A Consulting. Kampania potrwa do końca września 2013.
Źródło: Kompania Piwowarska