logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania Ministerstwa Zdrowia przyciąga na strony rządowe

  PR 30.03.2020, przeczytano 854 razy
ilustracjastrzałka

Pod koniec lutego ruszyła ogólnopolska kampania informacyjna Ministerstwa Zdrowia na temat koronawirusa – sposobów jego rozprzestrzeniania się, zapobiegania zakażeniu oraz metod postępowania w razie podejrzenia zachorowania. Gemius sprawdził, w jaki sposób zbudowana była strategia mediowa dla tej kampanii oraz jak przełożyła się ona na zainteresowanie rządową witryną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-ministerstwa-zdrowia-przyciaga-na-strony-rzadowe,386332,artykul.html

Kampania „Co musisz wiedzieć o koronawirusie?” wystartowała 28 lutego 2020. Do 22 marca dotarła do 22,8 mln użytkowników, co przekłada się na zasięg na poziomie 81%. Liczba kontaktów reklamowych wyniosła w tym okresie 212,6 mln.

ilustracjastrzałka

Źródło - gemiusAdReal

Kampania początkowo emitowana była jedynie w kanałach digital oraz w radiu i docierała do 621 tys. realnych użytkowników średnio dziennie. Wynik ten został zwielokrotniony po 7. marca, gdy znacząco zintensyfikowano działania reklamowe w radiu. Liczba użytkowników, którzy widzieli reklamę wzrosła wówczas prawie 3-krotnie, do średnio 1,8 mln RU dziennie (dla okresu 7-13.03.2020).

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło - gemiusAdReal

Kolejnym krokiem milowym w zwiększaniu zasięgu kampanii było włączenie do media mixu telewizji. Nastąpiło to 14 marca, a więc dzień po ogłoszeniu przez Premiera ograniczeń w funkcjonowaniu szkół, sklepów i instytucji. Kampania telewizyjna w znaczący sposób wpłynęła na zasięg działań informacyjnych: od 14 marca średnia dzienna liczba Realnych Użytkowników uplasowała się na poziomie 8,9 mln RU, natomiast liczba kontaktów reklamowych zwiększyła się do średniej dziennej wynoszącej 19,8 mln. Oznacza to wzrosty na poziomie 742% (dla RU) oraz 861% (dla kontaktów reklamowych) dziennie, w zestawieniu z okresem 28.02-13.03.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło - gemiusAdReal

Największy udział w budowaniu zasięgu przypadł telewizji– dzięki tej platformie udało się dotrzeć do 65% odbiorców (z całkowitej populacji AdReal, wynoszącej ~28 mln). Pozostałe platformy mediowe dobudowały porównywalny zasięg – w przypadku radia incremental reach w stosunku do telewizji wyniósł +7,86%, zaś dla kanałów digital (a więc PC i mobile łącznie) - +8,08%.

ilustracjastrzałka

Źródło - gemiusAdReal

W trzecim tygodniu realizacji kampanii odnotowano także wzrost aktywności internautów na witrynie www.gov.pl - jej częścią jest strona www.gov.pl/koronawirus, na którą kierował spot informacyjny. O ile w pierwszych dwóch tygodniach stronę rządową odwiedzało łącznie odpowiednio 2,3 mln oraz 2,1 mln użytkowników, którzy wygenerowali wówczas 10,1 mln odsłon w pierwszym i 6 mln w drugim tygodniu kampanii, o tyle w momencie włączenia do działań promocyjnych telewizji, liczba użytkowników wzrosła do 5,1 mln, a wolumen wygenerowanych odsłon wyniósł aż 27,6 mln tygodniowo. W tygodniu 16-23 marca wartości te wyniosły 5,4 mln RU oraz rekordowe 35,2 mln odsłon.

ilustracjastrzałka

Źródło - gemiusAdReal

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764