logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania #mniejplastiku wyróżniona w konkursie Instytucja Roku

  PR 02.04.2021, przeczytano 269 razy
ilustracja

Kampania edukacyjna #mniejplastiku zdobyła wyróżnienie w konkursie Instytucja Roku, jako jedna z najlepszych inicjatyw społecznych zrealizowanych przez instytucje finansowe w 2020 r. Kampanię prowadzą wspólnie: bank Credit Agricole i spółka leasingowa EFL.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-mniejplastiku-wyrozniona-w-konkursie-instytucja-roku,390879,artykul.html

Kampania #mniejplastiku, to pierwszy w Polsce projekt edukacyjny, którego celem jest walka z odpadami tworzyw sztucznych zanieczyszczających środowisko, szczególnie środowisko wodne. Bank Credit Agricole i EFL, we współpracy z ekologiem i podróżnikiem Dominikiem Dobrowolskim, podejmują różnorodne inicjatywy na rzecz upowszechniania wiedzy o szkodliwości plastikowych odpadów dla środowiska i o sposobach na ograniczanie ilości powstających odpadów. A jednocześnie popularyzują rozwiązania służące wykorzystywaniu cennych odpadów z tworzyw w procesie recyklingu.

W 2020 r. w ramach kampanii zrealizowana została m.in. akcja Bałtycka Odyseja, czyli wielkie sprzątanie plaż wzdłuż całego polskiego wybrzeża. W ciągu 10 miesięcy wolontariusze z całej Polski przemaszerowali ponad 550 km, od Świnoujścia do Krynicy Morskiej i zebrali ponad 1,5 tony plastikowych opadów. Akcji towarzyszyła plenerowa wystawa zdjęć najciekawszych śmieci znalezionych na plaży, a także edukacyjne webinary i spotkania w lokalnych szkołach oraz cykl podcastów pod tytułem #mniejplastiku. W 2021 r. realizowana jest siostrzana akcja #GórskaOdyseja, której patronują Lasy Państwowe oraz stowarzyszenie Program Czysta Polska.

- Warto pamiętać, że 80 proc. odpadów znajdowanych w wodzie pochodzi z lądu. Zatem zmiany musimy zacząć od siebie samych. To nie wymaga wielkiego wysiłku. Wystarczy wdrożyć w swoje codzienne zwyczaje kilka prostych zasad, które pomagają ograniczać wytwarzanie zbędnych odpadów – radzi Dominik Dobrowolski.

Aby żyć w stylu non-plastik wystarczy kupować tylko to, czego naprawdę potrzebujemy i rezygnować ze zbędnych opakowań. Zamiast jednorazówek lepiej używać przedmiotów wielokrotnego użytku i naprawiać je, gdy się zepsują. Warto przykładać się także do porządnego segregowania śmieci - dzięki temu można odzyskiwać i ponownie przetwarzać wiele przydatnych surowców.

- Nadmiar plastikowych śmieci jest dziś jedną z głównych przyczyn degradacji środowiska naturalnego na Ziemi. Co minutę do mórz i oceanów na całym świecie trafia ponad 20 ton plastikowych odpadów. Jeśli nie podejmiemy realnych kroków zmierzających do ograniczenia ilości odpadów, do 2050 roku w morzach i oceanach będzie więcej plastiku niż ryb – ostrzega Przemysław Przybylski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Credit Agricole. - Zachęcam do zaglądania na naszą stronę mniejplastiku.pl i dołączania do naszych akcji. Działając wspólnie możemy osiągnąć wielkie efekty – dodaje.

Łącznie do konkursu Instytucja Roku zgłoszonych zostało 37 projektów realizowanych przez 17 banków. Wyróżnienia otrzymało 9 projektów. Kampania #mniejplastiku jest jedynym wyróżnionym projektem realizowanym na rzecz ochrony środowiska.

Źródło: Credit Agricole Bank Polska S.A.

www.credit-agricole.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Cupra Formentor nagrodzona Red Dot Award: Product Design 2021
Wyróżnienie CUPRY Formentora w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów designerskich wyznacza ważny moment w historii młodej marki. O nagrodzeniu pierwszego autorskiego modelu CUPRY zadecydowało 50-osobowe jury złożone z ekspertów z całego świata. CUV łączy codzienną praktyczność z emocjami i wyrazistym designem samochodu sportowego.
Dariusz Maciołek – Dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas został nagrodzony tytułem AD Marketer Roku w tegorocznej, dziewiątej edycji konkursu AD WO/MAN Roku 2020. Wyniki zostały ogłoszone 8 kwietnia.
Ad Wo/Man 2020: Gaworski, Góralska, Waśko, Sawicki i Maciołek nagrodzeni
Marcin Gaworski (180heartbeats + Jung v. Matt), Ewa Góralska (MullenLowe MediaHub), Hanna Waśko (Big Picture) i Kacper Sawicki (Papaya Films) – to zdobywcy tytułu AD WO/MAN Roku 2020. AD Marketerem Roku 2020 został Dariusz Maciołek (Bank BNP Paribas).
Marketing w czasie pandemii – Golden Arrow 2021
Golden Arrow 2021 to XVI edycja konkursu promującego najlepsze i najbardziej efektywne projekty z zakresu marketingu zintegrowanego. Po raz pierwszy obejmuje ona przedsięwzięcia, które powstały i były zrealizowane w czasie trwającej pandemii – od 7 maja 2020 r. do 7 maja 2021 r. Jak to wpłynęło na kampanie marketingowe, dowiemy się już w czerwcu.
Studio filmowe, design dla zwierząt, gry wideo, a może fotografia wnętrz? Pomysły na biznes w branży kreatywnej mogą być różne. Podobnie jak wyzwania, z którymi muszą mierzyć się początkujący przedsiębiorcy. Przyda się wsparcie merytoryczne, prawne czy księgowe i przestrzeń do spotkań z klientami czy partnerami. Wszystko to oferuje Art_Inkubator w Fabryce Sztuki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764