logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania #mniejplastiku wyróżniona w konkursie Instytucja Roku

  PR 02.04.2021, przeczytano 794 razy
ilustracja

Kampania edukacyjna #mniejplastiku zdobyła wyróżnienie w konkursie Instytucja Roku, jako jedna z najlepszych inicjatyw społecznych zrealizowanych przez instytucje finansowe w 2020 r. Kampanię prowadzą wspólnie: bank Credit Agricole i spółka leasingowa EFL.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-mniejplastiku-wyrozniona-w-konkursie-instytucja-roku,390879,artykul.html

Kampania #mniejplastiku, to pierwszy w Polsce projekt edukacyjny, którego celem jest walka z odpadami tworzyw sztucznych zanieczyszczających środowisko, szczególnie środowisko wodne. Bank Credit Agricole i EFL, we współpracy z ekologiem i podróżnikiem Dominikiem Dobrowolskim, podejmują różnorodne inicjatywy na rzecz upowszechniania wiedzy o szkodliwości plastikowych odpadów dla środowiska i o sposobach na ograniczanie ilości powstających odpadów. A jednocześnie popularyzują rozwiązania służące wykorzystywaniu cennych odpadów z tworzyw w procesie recyklingu.

W 2020 r. w ramach kampanii zrealizowana została m.in. akcja Bałtycka Odyseja, czyli wielkie sprzątanie plaż wzdłuż całego polskiego wybrzeża. W ciągu 10 miesięcy wolontariusze z całej Polski przemaszerowali ponad 550 km, od Świnoujścia do Krynicy Morskiej i zebrali ponad 1,5 tony plastikowych opadów. Akcji towarzyszyła plenerowa wystawa zdjęć najciekawszych śmieci znalezionych na plaży, a także edukacyjne webinary i spotkania w lokalnych szkołach oraz cykl podcastów pod tytułem #mniejplastiku. W 2021 r. realizowana jest siostrzana akcja #GórskaOdyseja, której patronują Lasy Państwowe oraz stowarzyszenie Program Czysta Polska.

- Warto pamiętać, że 80 proc. odpadów znajdowanych w wodzie pochodzi z lądu. Zatem zmiany musimy zacząć od siebie samych. To nie wymaga wielkiego wysiłku. Wystarczy wdrożyć w swoje codzienne zwyczaje kilka prostych zasad, które pomagają ograniczać wytwarzanie zbędnych odpadów – radzi Dominik Dobrowolski.

Aby żyć w stylu non-plastik wystarczy kupować tylko to, czego naprawdę potrzebujemy i rezygnować ze zbędnych opakowań. Zamiast jednorazówek lepiej używać przedmiotów wielokrotnego użytku i naprawiać je, gdy się zepsują. Warto przykładać się także do porządnego segregowania śmieci - dzięki temu można odzyskiwać i ponownie przetwarzać wiele przydatnych surowców.

- Nadmiar plastikowych śmieci jest dziś jedną z głównych przyczyn degradacji środowiska naturalnego na Ziemi. Co minutę do mórz i oceanów na całym świecie trafia ponad 20 ton plastikowych odpadów. Jeśli nie podejmiemy realnych kroków zmierzających do ograniczenia ilości odpadów, do 2050 roku w morzach i oceanach będzie więcej plastiku niż ryb – ostrzega Przemysław Przybylski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Credit Agricole. - Zachęcam do zaglądania na naszą stronę mniejplastiku.pl i dołączania do naszych akcji. Działając wspólnie możemy osiągnąć wielkie efekty – dodaje.

Łącznie do konkursu Instytucja Roku zgłoszonych zostało 37 projektów realizowanych przez 17 banków. Wyróżnienia otrzymało 9 projektów. Kampania #mniejplastiku jest jedynym wyróżnionym projektem realizowanym na rzecz ochrony środowiska.

Źródło: Credit Agricole Bank Polska S.A.

www.credit-agricole.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
Cannes Lions 2024 – znamy pierwszych jurorów z Polski
Jerzy Holub i Sebastian Stępak zasiądą w jury tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, którego 71. edycja odbędzie się już w czerwcu. Kolejne nazwiska jury zostaną ogłoszone niebawem.
Piąta edycja konkursu Design by Śliwka Nałęczowska
Z początkiem kwietnia br. ruszyła piąta, jubileuszowa odsłona konkursu Design By Śliwka Nałęczowska. W tym roku zadaniem młodych artystów jest zaprojektowanie grafiki na opakowanie tych kultowych pralin. Nadesłane prace powinny być ilustracją hasła marki: „Śliwka Nałęczowska – inspiruje wszystkie zmysły”. Łączna pula nagród wynosi ponad 30 000 zł. Produkty ze...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764