logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania #mniejplastiku wyróżniona w raporcie „Odpowiedzialni za przyszłość”

  PR 03.12.2023, przeczytano 497 razy
ilustracja

Kampania edukacyjna #mniejplastiku została przedstawiona jako jeden z dobrych przykładów działalności biznesu na rzecz środowiska w raporcie „Odpowiedzialni za przyszłość”. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-mniejplastiku-wyrozniona-w-raporcie-_odpowiedzialni-za-przyszlosc_,402319,artykul.html

Żadna firma nie funkcjonuje w próżni. Zaangażowanie społeczne oraz dbałość o jakość otoczenia, w którym działa firma to wzięcie przez nią odpowiedzialności za przyszłość. Właśnie tym kwestiom poświęcony jest raport „Odpowiedzialni za przyszłość”, opracowany przez Wrocławski Park Technologiczny, Fundację Pro Mathematica oraz agencję Insight PR.

Autorzy raportu zakładają, że niezależnie od tego, czy używamy pojęcia CSR (ang. Corporate Social Responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu), ESG (Environmental, social, and corporate governance – środowisko, społeczna odpowiedzialność, ład korporacyjny), czy Zrównoważony Rozwój do określenia działań społecznych biznesu, to ich istota jest taka sama. Jest nią pozytywne, odpowiedzialne oddziaływanie na to, co wokół nas, ale też dbanie o to, co dopiero przed nami i następnymi pokoleniami.

Jako firma prowadząca działalność na skalę globalną czujemy głęboką odpowiedzialność za stan środowiska, w którym wszyscy żyjemy i chcemy, żeby nasze dzieci i wnuki mogły cieszyć się czystą planetą. Jako część jednej z największych instytucji finansowych na świecie mamy w tym obszarze sporo możliwości i chcemy je wykorzystać dla naszego wspólnego dobra – powiedział w wypowiedzi dla raportu Jędrzej Marciniak, wiceprezes Credit Agricole.

Raport opracowany został na podstawie badania przeprowadzonego wśród firm działających na terenie aglomeracji wrocławskiej. Jako jeden z najlepszych przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu przedstawiona została kampania edukacyjna #mniejplastiku organizowana od 2020 r. przez Credit Agricole, spółkę leasingową EFL oraz ekologa Dominika Dobrowolskiego.

Celem tej inicjatywy jest zwrócenie uwagi na problem plastikowych śmieci, które masowo zanieczyszczają środowisko, zwłaszcza wodę. Według badań przeprowadzonych na zlecenie ONZ, w każdej minucie do mórz i oceanów na całym świecie trafia 20 ton plastikowych odpadów. Większości z nich nie widać, bo plastik w wodzie bardzo szybko rozdrabnia się na mikrocząsteczki. Wodne zwierzęta mylą je z pokarmem i połykają, a potem giną. Jeśli nie powstrzymamy tej fali śmieci, to w 2050 r. w oceanach będzie więcej plastiku niż ryb.

W ramach kampanii organizowane są m.in. akcje sprzątania rzek: Czysta Odra i Czysta Wisła, a także lekcje edukacyjne w szkołach, podcast i plenerowa wystawa zdjęć.

Źródło: Credit Agricole

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Za nami Scena Jutra 2025! Fotorelacja
W dniach 14–15 kwietnia Pałac Kultury i Nauki w Warszawie stał się centrum kreatywności i nowoczesnych technologii scenicznych za sprawą VII edycji międzynarodowej konferencji Scena Jutra. Wydarzenie zgromadziło ponad 120 prelegentów z 10 krajów, 40 wystawców oraz blisko 2000 uczestników reprezentujących świat kultury, sztuki i branży technologicznej.
Amuse 3.0 - narzędzie GenAI zoptymalizowane dla sprzętu AMD
Generatywne AI właśnie stało się lepsze i szybsze na komputerach z kartami graficznymi AMD Radeon i procesorami AMD Ryzen AI. Dzięki współpracy z Stability AI w najnowszej wersji Amuse 3.0 Beta można korzystać z modeli zoptymalizowanych dla sprzętu AMD, dzięki czemu szybkość generowania wzrosła ponad 4-krotnie. Narzędzie to zostało też wyposażone w wysokiej jakości...
Bakalland sponsorem Motoru Lublin
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do grona sponsorów piłkarskiej drużyny Motor Lublin i została jej oficjalnym partnerem. Partnerstwo z klubem to element długofalowego zaangażowania marki w społeczny i gospodarczy rozwój Lubelszczyzny, m.in. poprzez tworzenie setek miejsc pracy. W zlokalizowanej na terenie woj. lubelskiego fabryce w Janowie...
Kasa Stefczyka promuje Kredyt Hipoteczny
14 kwietnia 2025 roku ruszyła nowa kampania reklamowa Kasy Stefczyka. Tym razem marka zachęca do skorzystania z Kredytu Hipotecznego, który ma oferować szczególnie atrakcyjne warunki. Nowy przekaz reklamowy odwołuje się do marzeń członków rodziny o własnym „M”, w którym każdy znajdzie swój własny kąt. Z Kasą Stefczyka można spokojnie...
Natalia Szroeder w kampanii Deichmann - Color Your Way
Każda historia zaczyna się od pierwszego kroku – to właśnie idea przewodnia kampanii Color Your Way, której ambasadorką została piosenkarka Natalia Szroeder. Tej wiosny, promując kolekcję sneakersów adidas dostępną w sklepach DEICHMANN, marka inspiruje do podążania własną drogą i spełniania marzeń, jednocześnie pokazując, że styl i pewność siebie idą w parze z...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764