logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania #mniejplastiku wyróżniona w raporcie „Odpowiedzialni za przyszłość”

  PR 03.12.2023, przeczytano 351 razy
ilustracja

Kampania edukacyjna #mniejplastiku została przedstawiona jako jeden z dobrych przykładów działalności biznesu na rzecz środowiska w raporcie „Odpowiedzialni za przyszłość”. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-mniejplastiku-wyrozniona-w-raporcie-_odpowiedzialni-za-przyszlosc_,402319,artykul.html

Żadna firma nie funkcjonuje w próżni. Zaangażowanie społeczne oraz dbałość o jakość otoczenia, w którym działa firma to wzięcie przez nią odpowiedzialności za przyszłość. Właśnie tym kwestiom poświęcony jest raport „Odpowiedzialni za przyszłość”, opracowany przez Wrocławski Park Technologiczny, Fundację Pro Mathematica oraz agencję Insight PR.

Autorzy raportu zakładają, że niezależnie od tego, czy używamy pojęcia CSR (ang. Corporate Social Responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu), ESG (Environmental, social, and corporate governance – środowisko, społeczna odpowiedzialność, ład korporacyjny), czy Zrównoważony Rozwój do określenia działań społecznych biznesu, to ich istota jest taka sama. Jest nią pozytywne, odpowiedzialne oddziaływanie na to, co wokół nas, ale też dbanie o to, co dopiero przed nami i następnymi pokoleniami.

Jako firma prowadząca działalność na skalę globalną czujemy głęboką odpowiedzialność za stan środowiska, w którym wszyscy żyjemy i chcemy, żeby nasze dzieci i wnuki mogły cieszyć się czystą planetą. Jako część jednej z największych instytucji finansowych na świecie mamy w tym obszarze sporo możliwości i chcemy je wykorzystać dla naszego wspólnego dobra – powiedział w wypowiedzi dla raportu Jędrzej Marciniak, wiceprezes Credit Agricole.

Raport opracowany został na podstawie badania przeprowadzonego wśród firm działających na terenie aglomeracji wrocławskiej. Jako jeden z najlepszych przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu przedstawiona została kampania edukacyjna #mniejplastiku organizowana od 2020 r. przez Credit Agricole, spółkę leasingową EFL oraz ekologa Dominika Dobrowolskiego.

Celem tej inicjatywy jest zwrócenie uwagi na problem plastikowych śmieci, które masowo zanieczyszczają środowisko, zwłaszcza wodę. Według badań przeprowadzonych na zlecenie ONZ, w każdej minucie do mórz i oceanów na całym świecie trafia 20 ton plastikowych odpadów. Większości z nich nie widać, bo plastik w wodzie bardzo szybko rozdrabnia się na mikrocząsteczki. Wodne zwierzęta mylą je z pokarmem i połykają, a potem giną. Jeśli nie powstrzymamy tej fali śmieci, to w 2050 r. w oceanach będzie więcej plastiku niż ryb.

W ramach kampanii organizowane są m.in. akcje sprzątania rzek: Czysta Odra i Czysta Wisła, a także lekcje edukacyjne w szkołach, podcast i plenerowa wystawa zdjęć.

Źródło: Credit Agricole

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fielmann z nową odsłoną kampanii „Widzimy Twoje potrzeby”
Poznańska agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 przygotowała dla marki Fielmann nową odsłonę kampanii wizerunkowej „Widzimy Twoje potrzeby“. W jej ramach zobaczymy nową komunikację w kanałach digital, w tym kontynuację serii reklam pod hasłem „Za okularami“ oraz działania promocyjne. Kampania potrwa do końca marca. Za mediaplan kampanii odpowiada Zenith...
Boris Manev dyrektorem ds. zrównoważonego rozwoju w Epson Europe
Nominat zamierza przyspieszyć ewolucję marki Epson w stronę zrównoważonego rozwoju i zwiększać wartość oferowanych przez nią w tym zakresie technologii.
Agencja Cut The Mustard wygrała przetarg i podpisała umowę z Frito Lay Poland, spółką należącą do PepsiCo - jednego z największych na świecie producentów napojów i słonych przekąsek. Agencja przygotuje działania kampanijne dla marek Lay’s Max i Doritos.
Fritz-kola doskonali wizerunek
fritz-kola, pionier na niezależnej scenie napojów typu kola, od 1 kwietnia 2024 r. będzie przyciągać konsumentów w Polsce i za granicą świeżym, nowoczesnym wyglądem. We współpracy z brytyjską agencją projektową Robot Food i ilustratorem Chrisem Mitchellem, marka wprowadza nowe, wyraziste logo. Unowocześnia także wygląd lemoniad fritz-limo oraz uzupełnia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764