logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania na rzecz walki z rakiem szyjki macicy

  PR 02.03.2006, przeczytano 1433 razy
ilustracjastrzałka

14 lutego, odbyła się sesja zdjęciowa dla tygodnika "Gala", w związku z kampanią "Chronię życie przed rakiem szyjki macicy" . Akcję zdecydowały się wesprzeć znane kobiety, dla których zdrowie i życie innych nie jest obojętne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-na-rzecz-walki-z-rakiem-szyjki-macicy,3622,artykul.html

We wspólnym zdjęciu, w koszulkach z logiem kampanii, wystąpiły: Anna Korcz, Alicja Bachleda-Curuś, Ilona Felicjańska, Agnieszka Martyna, Ewa Pacuła, Grażyna Wolszczak, Marysia Góralczyk, Anna Popek, Kasia Burzyńska oraz Kinga Dołęga (dyrektor biura reklamy "Multikina").

"Chronię życie przed rakiem szyjki macicy", to kampania, której celem jest uświadomienie kobietom, że rak szyjki macicy, będąc drugim co do częstości występowania nowotworem złośliwym u kobiet, stanowi poważne zagrożenie dla ich zdrowia i życia. Kampania ma jednak także pozytywny przekaz: rakowi szyjki macicy można zapobiec poprzez odpowiednią profilaktykę. Dlatego też kampanię zainicjuje "Tydzień Walki z Rakiem Szyjki Macicy", organizowany od 27 lutego do 5 marca 2006.

Organizatorem kampanii jest Komitet Założycielski Polskiego Towarzystwa Profilaktyki Zakażeń HPV, a patronat naukowy nad kampanią objęli: Polski Komitet Zwalczania Raka, Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Ginekologii Onkologicznej. Kampanię wspiera także "Program Różowa Konwalia", który od kilku lat prowadzi działania edukacyjne, dotyczące problemu raka szyjki macicy.

Przyczyną raka szyjki macicy są określone typy wirusa brodawczaka ludzkiego (HPV). To bardzo rozpowszechniony wirus. Szacuje się, że ponad połowa dorosłych w pewnym momencie swego życia ulega zakażeniu wirusem HPV. Od chwili zakażenia do rozwoju raka inwazyjnego mija 5-10 lat. To dużo czasu, aby wykryć chorobę w stadium, kiedy jest ona w pełni uleczalna. A jednak w Polsce spośród prawie 4 tysięcy kobiet, które zapadają na raka szyjki macicy co roku, połowa umiera, bo choroba została zdiagnozowana za późno. To oznacza, że każdego dnia, na raka szyjki macicy umiera w Polsce 5 kobiet.

Przyczyną tak wysokiego wskaźnika umieralności jest fakt, że Polki nie wykonują regularnie badań cytologicznych, które pozwalają wykryć nawet pierwsze zmiany dysplastyczne w obrębie szyjki macicy. Zaledwie 30 procent Polek wykonuje cytologię raz na trzy lata, a kolejne 30% nie wykonywało cytologii nigdy. Kobiety umierają, ponieważ dowiadują się o swojej chorobie za późno - tak jest u co drugiej Polki.

W kampanię, zaangażowały się dwie znane kobiety, Anna Korcz oraz Alicja Bachleda-Curuś, które wspólnie ze środowiskiem medycznym oraz partnerami kampanii będą przekonywać kobiety, że ich zdrowie i życie są wartościami, które trzeba chronić, a najprostszą ku temu drogą są regularnie wykonywane badania profilaktyczne.

Ważnym elementem kampanii jest organizowany w dniach od 27 lutego do 5 marca br. Tydzień Walki z Rakiem Szyjki Macicy, który zapoczątkowany zostanie w poniedziałek, 27 lutego, happeningiem w Galerii Centrum w Warszawie. W czasie happeningu, znane osoby, dziennikarze, przedstawiciele środowiska medycznego będą uświadamiać kobietom potrzebę profilaktyki raka szyjki macicy - choroby, która, pod względem wysokości wskaźnika umieralności, plasuje Polskę na pierwszym, niechlubnym miejscu w Europie.

W ramach Tygodnia Walki z Rakiem Szyjki Macicy we wszystkich Galeriach Centrum oraz Multikinach w całej Polsce, trwać będzie akcja nagłaśniająca kampanię, wręczane będą broszury edukacyjne oraz symbole kampanii - Fioletowe Wstążeczki, a w Multikinach w ramach wtorkowego "Kina na Obcasach", kobiety będą miały możliwość uzyskania dodatkowych informacji i spotkania z lekarzem.

Od początku lutego, pod adresem www.hpv.pl, działa także strona internetowa kampanii "Chronię życie przed rakiem szyjki macicy". Strona została stworzona zarówno z myślą o kobietach, jak i o środowisku medycznym, dla którego przeznaczona jest specjalistyczna, kodowana część strony. W części ogólnodostępnej znaleźć można kompendium wiedzy o raku szyjki macicy, wirusie HPV, który jest jego przyczyną i o zasadach profilaktyki: zarówno o profilaktyce wtórnej, pozwalającej na wczesne wykrycie zmian w obrębie szyjki macicy, jak i o profilaktyce pierwotnej, która już niedługo będzie możliwa w formie szczepień profilaktycznych, zabezpieczających przed zakażeniem wirusem HPV.

Więcej wiadomości na stronie www.hpv.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Monitory wieloformatowe Newline Direct View LED all-in-one
Do oferty Newline Interactive wchodzą wielkoformatowe monitory Direct View LED all-in-one w rozmiarach – 120”, 150” i 180 cali. Seria Newline DV to połączenie najnowocześniejszej technologii z eleganckim designem.
New Balance powraca z kampanią Run Your Way
Niezależnie od płci, wieku, pochodzenia, intensywności treningów, motywacji czy wyznaczonych celów, dla marki New Balance jeśli biegasz, jesteś biegaczem. Kampania ‘Run Your Way’ skierowana jest do każdego, kto mierzy się z tym sportem, bez względu na poziomu zaawansowania. Kolejna odsłona tej aktywacji wzmacnia przesłanie marki zachęcając...
McCann Poland globalnym partnerem XTB w obszarze kreacji
McCANN Poland został globalnym partnerem kreatywnym XTB. Agencja będzie odpowiadała za stworzenie międzynarodowej kampanii obejmującej opracowanie kreacji dla nowej platformy komunikacyjnej oraz za produkcję materiałów foto i wideo na wszystkich 13 rynkach, na których jest obecny XTB. Agencja została wybrana w drodze przetargu.
Badania Havas z serii Meaningful Brands już w nowym serwisie
Havas prowadzi badanie Meaningful Brands już od 15 lat – w tę okrągłą rocznicę agencja prezentuje nowy branding swojego flagowego badania oraz serwis www.meaningful-brands.com, na którym można znaleźć raporty Meaningful Brands z ostatnich 3 lat.
Piotr Grabarczyk w nowej roli w MBridge
Wraz z rozwojem struktur klienckich i agencyjnych w MBridge, Piotr Grabarczyk, który do tej pory realizował swoje zadania jako Digital Strategist, obejmuje stanowisko Team Leadera i tym samym rozwija dział, który łączy kompetencje działów sprzedaży i strategii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764