logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania Narodowego Instytutu Dziedzictwa ze Złotym Spinaczem

  PR 29.01.2021, przeczytano 703 razy

Projekt poświęcony poprzemysłowemu kompleksowi otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii „PR miejsca, miasta lub regionu”. – To pokazuje, że o historii można opowiadać w atrakcyjny sposób. Dzięki wsparciu wielu instytucji i osób, udało się przygotować i formalnie złożyć w UNESCO wniosek o wpisanie Stoczni Gdańskiej – miejsca narodzin „Solidarności” i symbolu upadku żelaznej kurtyny w Europie – na prestiżową listę miejsc światowego dziedzictwa – mówi dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa Bartosz Skaldawski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-narodowego-instytutu-dziedzictwa-ze-zlotym-spinaczem,389996,artykul.html

Nagrodzona Złotym Spinaczem kampania „Stocznia Gdańska warta UNESCO” miała przypomnieć Polakom nie tylko ogromną rolę stoczniowego kompleksu w historii Europy, ale także uświadomić, że jest to cenny i zasługujący na ochronę przykład zespołu przemysłowego z obiektami architektury i budownictwa XIX-wiecznego, modernistycznego i powojennego, na którego terenie do dziś trwa produkcja. Najważniejszym jednak zadaniem kampanii było przekonanie opinii publicznej, właścicieli obiektów znajdujących się na terenie stoczni i międzynarodowej komisji ekspertów ICOMOS, że miejsce to, ze względu na swoją wartość historyczną, powinno być wpisane na prestiżową Listę Światowego Dziedzictwa.

Ambitny cel wymagał zaangażowania w projekt jak największej liczby Polaków. Do poznania historii Stoczni Gdańskiej zachęcali popularni youtuberzy, którzy przygotowali na tę okazję filmowe opowieści poświęcone ciekawostkom związanym z gdańskim kompleksem. Radek Kotarski w filmie „Co skrywa Stocznia Gdańska – kolebka »Solidarności«?” oprowadził widzów po poprzemysłowych zakamarkach, zdradzając sekrety codziennego życia robotników: tego zawodowego i po godzinach. Autorzy programu „Historia Bez Cenzury” przybliżyli podejście szlachty do morskiej gospodarki oraz korzyści, jakie w otwarciu na Bałtyk widzieli komunistyczni dygnitarze. Wsparcia udzieliło również 22 influencerów, którzy na swoich kanałach umieszczali posty ze wspomnieniami o stoczni i hashtagiem #stoczniagdanskanaunesco.

Do grona kibicujących inicjatywie dołączyli filmowcy. W serii spotów m.in. reżyser Michael Hoffman, operatorzy Christopher Doyle i Piotr Sobociński czy aktor Rafał Zawierucha opowiadali o swoim rozumieniu idei wolności i solidarności oraz o robotnikach, którzy ginęli w imię demokracji. W ramach kampanii odbył się też konkurs dla młodych, polskich projektantów na bluzę i czapkę inspirowaną historią zakładu. Ceniony fotograf Michał Szlaga, który od wielu lat fotografuje stocznię (jego prace można podziwiać m.in. w zbiorach Centre Georges Pompidou w Paryżu), przygotował wystawę fotografii poświęconą poprzemysłowemu kompleksowi.

– Odzew na nasze działania był fantastyczny – o stoczni znów było głośno w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Bardzo się cieszę, że udało nam się opowiedzieć o dziedzictwie kulturowym w sposób przystępny i atrakcyjny dla różnych pokoleń. Złoty Spinacz najlepiej potwierdza, że właściwie pokazana historia może przyciągać i angażować szerokie grono Polaków – mówi Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa. – Najważniejszym osiągnięciem, jest jednak fakt, że wniosek został złożony w terminie, a Centrum Światowego Dziedzictwa UNESCO formalnie go zaakceptowało i skierowało do dalszego procedowania. W połowie stycznia br. gościliśmy w Gdańsku przedstawiciela międzynarodowego panelu ekspertów ICOMOS – jego wizyta stanowi część oceny merytorycznej wniosku, na której wyniki czekamy z wielką nadzieją. Nieocenionym wsparciem jest dla nas zaangażowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w szczególności wiceminister Magdaleny Gawin – Generalnej Konserwator Zabytków, a także Rady Ochrony Zabytków oraz Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

– Bardzo nas cieszy ten Złoty Spinacz, bo po raz kolejny pokazuje skuteczność prowadzonej przez agencję komunikacji 360° i budowania efektu synergii – mówi Katarzyna Życińska, CEO 38 Content Communication. – Zależało nam, aby jak najszerzej wyjść z projektem, dlatego mówiliśmy o stoczni różnymi kanałami, docierając do zróżnicowanych grup docelowych. Ta kampania jest dla nas także szczególnie ważna, bo przypomina o wydarzeniach historycznych, które miały wpływ na każdego z nas.

Za koordynację zwycięskiej kampanii odpowiadała Anna Gołebicka (autorka strategii i szefowa projektu) i agencja 38 Content Communication.

Źródło: 38 Content Communication

www.38contentcommunication.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764