logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania Narodowego Instytutu Dziedzictwa ze Złotym Spinaczem

  PR 29.01.2021, przeczytano 655 razy

Projekt poświęcony poprzemysłowemu kompleksowi otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii „PR miejsca, miasta lub regionu”. – To pokazuje, że o historii można opowiadać w atrakcyjny sposób. Dzięki wsparciu wielu instytucji i osób, udało się przygotować i formalnie złożyć w UNESCO wniosek o wpisanie Stoczni Gdańskiej – miejsca narodzin „Solidarności” i symbolu upadku żelaznej kurtyny w Europie – na prestiżową listę miejsc światowego dziedzictwa – mówi dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa Bartosz Skaldawski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-narodowego-instytutu-dziedzictwa-ze-zlotym-spinaczem,389996,artykul.html

Nagrodzona Złotym Spinaczem kampania „Stocznia Gdańska warta UNESCO” miała przypomnieć Polakom nie tylko ogromną rolę stoczniowego kompleksu w historii Europy, ale także uświadomić, że jest to cenny i zasługujący na ochronę przykład zespołu przemysłowego z obiektami architektury i budownictwa XIX-wiecznego, modernistycznego i powojennego, na którego terenie do dziś trwa produkcja. Najważniejszym jednak zadaniem kampanii było przekonanie opinii publicznej, właścicieli obiektów znajdujących się na terenie stoczni i międzynarodowej komisji ekspertów ICOMOS, że miejsce to, ze względu na swoją wartość historyczną, powinno być wpisane na prestiżową Listę Światowego Dziedzictwa.

Ambitny cel wymagał zaangażowania w projekt jak największej liczby Polaków. Do poznania historii Stoczni Gdańskiej zachęcali popularni youtuberzy, którzy przygotowali na tę okazję filmowe opowieści poświęcone ciekawostkom związanym z gdańskim kompleksem. Radek Kotarski w filmie „Co skrywa Stocznia Gdańska – kolebka »Solidarności«?” oprowadził widzów po poprzemysłowych zakamarkach, zdradzając sekrety codziennego życia robotników: tego zawodowego i po godzinach. Autorzy programu „Historia Bez Cenzury” przybliżyli podejście szlachty do morskiej gospodarki oraz korzyści, jakie w otwarciu na Bałtyk widzieli komunistyczni dygnitarze. Wsparcia udzieliło również 22 influencerów, którzy na swoich kanałach umieszczali posty ze wspomnieniami o stoczni i hashtagiem #stoczniagdanskanaunesco.

Do grona kibicujących inicjatywie dołączyli filmowcy. W serii spotów m.in. reżyser Michael Hoffman, operatorzy Christopher Doyle i Piotr Sobociński czy aktor Rafał Zawierucha opowiadali o swoim rozumieniu idei wolności i solidarności oraz o robotnikach, którzy ginęli w imię demokracji. W ramach kampanii odbył się też konkurs dla młodych, polskich projektantów na bluzę i czapkę inspirowaną historią zakładu. Ceniony fotograf Michał Szlaga, który od wielu lat fotografuje stocznię (jego prace można podziwiać m.in. w zbiorach Centre Georges Pompidou w Paryżu), przygotował wystawę fotografii poświęconą poprzemysłowemu kompleksowi.

– Odzew na nasze działania był fantastyczny – o stoczni znów było głośno w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Bardzo się cieszę, że udało nam się opowiedzieć o dziedzictwie kulturowym w sposób przystępny i atrakcyjny dla różnych pokoleń. Złoty Spinacz najlepiej potwierdza, że właściwie pokazana historia może przyciągać i angażować szerokie grono Polaków – mówi Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa. – Najważniejszym osiągnięciem, jest jednak fakt, że wniosek został złożony w terminie, a Centrum Światowego Dziedzictwa UNESCO formalnie go zaakceptowało i skierowało do dalszego procedowania. W połowie stycznia br. gościliśmy w Gdańsku przedstawiciela międzynarodowego panelu ekspertów ICOMOS – jego wizyta stanowi część oceny merytorycznej wniosku, na której wyniki czekamy z wielką nadzieją. Nieocenionym wsparciem jest dla nas zaangażowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w szczególności wiceminister Magdaleny Gawin – Generalnej Konserwator Zabytków, a także Rady Ochrony Zabytków oraz Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

– Bardzo nas cieszy ten Złoty Spinacz, bo po raz kolejny pokazuje skuteczność prowadzonej przez agencję komunikacji 360° i budowania efektu synergii – mówi Katarzyna Życińska, CEO 38 Content Communication. – Zależało nam, aby jak najszerzej wyjść z projektem, dlatego mówiliśmy o stoczni różnymi kanałami, docierając do zróżnicowanych grup docelowych. Ta kampania jest dla nas także szczególnie ważna, bo przypomina o wydarzeniach historycznych, które miały wpływ na każdego z nas.

Za koordynację zwycięskiej kampanii odpowiadała Anna Gołebicka (autorka strategii i szefowa projektu) i agencja 38 Content Communication.

Źródło: 38 Content Communication

www.38contentcommunication.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nabór do konkursu dyplomów FNC rozpoczęty
Dyplomy FNC to zestawienie najlepszych prac dyplomowych absolwentów uczelni artystyczno-projektowych organizowane przez FONT nie czcionka.
Nikon zdobywa trzy nagrody w plebiscycie Fotopolis
Nikon ma przyjemność poinformować, że w plebiscycie Fotopolis na najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne 2022 roku, zdobył, aż trzy nagrody. Miejsce pierwsze w kategorii „Zaawansowany obiektyw roku” firma otrzymała za Nikon NIKKOR Z 400 mm f/4.5 VR S. Na drugiej pozycji w kategorii „Amatorski aparat roku” znalazł się Nikon Z 30, z kolei ostatnie miejsce...
Laureaci trzeciego etapu konkursu Tubądzin Design Awards w kategorii Cultureform
CultureFORM to kategoria specjalna konkursu Tubądzin Design Awards, która daje projektantom możliwość odniesienia się w swoich pracach do dziedzictwa kulturowego i historycznego. Międzynarodowe jury rozstrzygnęło jej trzeci etap. Wyłonieni twórcy reprezentują bardzo wysoki poziom, a ich prace przecierają szlaki w świecie designu.
Po raz 13 Łódź Design Festival wskaże najlepszy polski design
must have to najbardziej rozpoznawalny, niezależny znak jakości, który corocznie przyznawany jest najlepszym polskim produktom. Plebiscyt organizowany przez Łódź Design Festival od 2011 roku przyciąga rodzimych projektantów i producentów, którzy chcą zawalczyć o to niezwykle prestiżowe miano.
Paradyż Designers: podejmij wyzwanie z kolekcją Neve Creative by Maja Ganszyniec
W konkursie Paradyż Designers liczy się kreatywność. Do 17 lutego architekci, projektanci oraz studenci mogą zaprezentować swój pomysł na ponadczasowe wnętrze i wygrać atrakcyjne nagrody. Wystarczy zaskoczyć jury twórczym zastosowaniem kolekcji płytek Neve Creative, opartej na prostocie, szlachetności formy i nowej definicji dekoracji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764