logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania #Naszawtymgłowa – #Wkobiecejgłowie

  PR 17.03.2021, przeczytano 512 razy
ilustracja

Kobieta w ciągu całego swojego życia ma do odegrania wiele ról społecznych – jest przecież żoną, matką, przyjaciółką, menadżerką, nierzadko żywicielką rodziny. A jak pokazało najnowsze badanie opinii na temat stanu zdrowia psychicznego Polek, przeprowadzone na zlecenie Instytutu LB Medical przez SW Research, 25% z nich nie czuje się spełniona we wszystkich rolach, jakie odgrywa na co dzień[1]. Dlatego, z troski o dobre samopoczucie kobiet, ich kondycję psychiczną oraz emocjonalną, startuje kampania #wKobiecejGłowie. Jej inicjatorem jest Instytut LB Medical, a głównym partnerem Gedeon Richter. Kampania ma na celu zapewnienie kobietom przestrzeni do rozmów o ich emocjach, codziennych przeżyciach i doświadczeniach, dzięki czemu każda kobieta będąca w potrzebie może poczuć się  wysłuchana i zrozumiana.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-naszawtymglowa-%E2%80%93-wkobiecejglowie,390658,artykul.html

Dlaczego to właśnie kobiety są głównymi bohaterkami kampanii?

Według prof. Daniela Freemana kobiety od 20 do 40% częściej niż mężczyźni zapadają na różnego rodzaju choroby psychiczne. Przyczyna? Stres związany z koniecznością godzenia przez panie wielu życiowych ról, które są pełnione na co dzień, i które często bywają wyczerpujące, bo kobiety we wszystkich tych rolach chcą być idealne. Dlatego to ważne, by sprawdzić i zdiagnozować, co mieści się #wKobiecejGłowie, mówić o tym otwarcie i przede wszystkim przychodzić z pomocą.

- Idea przyświecająca projektowi #wKobiecejGłowie powstała z potrzeby serca i troski o zdrowie psychiczne kobiet. Jestem kobietą i wiem, jak trudno jest być równocześnie matką, żoną, przyjaciółką, szefową. Nie zawsze wszystko układa się po naszej myśli. Momenty słabości są wpisane w życie każdego człowieka. Ważne jednak by wiedzieć jak je przezwyciężyć i zapanować nad burzą emocji, która rozkręca się w naszych głowach. Poprzez tę kampanię chcemy wesprzeć kobiety w trudnych momentach, przekazać wskazówki, które ułatwią im codzienne funkcjonowanie. Zdrowie zaczyna się w głowie, w kobiecej głowie, dlatego kampania została poświęcona właśnie paniom – mówi Dorota Bieniek-Kaska, prezes Instytutu LB Medical, pomysłodawczyni kampanii #wKobiecejGłowie.

Z badań wynika, że  50% kobiet zmieniło swoje podejście do profilaktyki zdrowotnej: ponad 46% pań dopóki czuje się dobrze, nie ma potrzeby umawiania wizyt u lekarzy, a ponad 20% całkowicie zrezygnowało z tradycyjnych wizyt w gabinecie z powodu strachu zarażenia się koronawirusem[2].

Ochrona zdrowia również tego psychicznego powinna być szczególnym priorytetem, dlatego w ramach inicjatywy chcemy uświadamiać, jak bardzo ważne jest sięgnięcie po pomoc w odpowiednim momencie.

- Zaburzenia psychiczne mają wiele twarzy, ale również i źródeł. Owszem, codzienny stres, przeciążenie związane z nadmiarem obowiązków, praca, finanse mają ogromny wpływ na samopoczucie kobiet, ale to jednak biologia ma w tym obszarze swój duży udział. To interakcja predyspozycji genetycznych ze stresorami środowiskowymi powoduje reakcję depresyjną. Dlatego czynniki środowiskowe tak naprawdę inaczej wpływają na osoby z genetycznymi predyspozycjami do zaburzenia niż na te, które tych predyspozycji nie mają. W przypadku kobiet dochodzą jeszcze wahania hormonalne, które powodują rozdrażnienie, zmiany nastroju, i które mogą doprowadzić również do depresji – tłumaczy prof. dr hab. n. med. Violetta Skrzypulec-Plinta, ginekolog, endokrynolog, seksuolog, kierownik Katedry Zdrowia Kobiety Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

Co kryje się #wKobiecejGłowie?

- Analizując wyniki badań na temat stanu zdrowia psychicznego Polek zauważyłam, jak bardzo kobiety są skupione na swoich obowiązkach, zapominając o trosce o siebie, poświęcaniu uwagi sobie i swojemu zdrowiu. Byłam zaskoczona pozytywnymi reakcjami kobiet na codzienne wypełnianie dzienniczka emocji, który jak się okazało, był dla nich bodźcem do tego, by zatrzymać się na chwilę i przeanalizować swoje samopoczucie oraz towarzyszące na co dzień emocje. Co z tego wynikło? Wraz z upływem czasu panie gorzej oceniają swoje samopoczucie. 52% kobiet stwierdziło, że ich samopoczucie pogorszyło się przez wybuch pandemii COVID-19. W skali miesiąca mimo odczuwanej miłości (44%), optymizmu (43%), kobiety często odczuwają przykre stany emocjonalne takie jak: obawa, strach, przerażenie (35%). Sytuacja pandemiczna z pewnością miała ogromny wpływ na pojawiające się lęki, czy zmartwienia, chociażby w zakresie pracy, zarobków, niepewnego jutra. Co dziesiąta Polka zawsze lub prawie zawsze odczuwa stres o finanse.[3] Dlatego uważam, że kampania #wKobiecejGłowie to strzał w dziesiątkę. Temat zdrowia psychicznego kobiet był zamieciony pod dywan, a przecież jest niezbędny i jak się okazuje bardzo potrzebny – mówi Justyna Babula, Agencja Badań i Opinii SW Research.

#wKobiecejGłowie z Gedeon Richter

#wKobiecejGłowie to jedna z odsłon kampanii #NASZAwtymGŁOWA, której inicjatorem jest Instytut LB Medical. Celem kampanii jest skoncentrowanie uwagi na zdrowiu kobiet, jako grupy społecznej szczególnie narażonej na zaburzenia psychiczne. Dlatego wraz z Gedeon Richter chcemy przełamywać tabu i przede wszystkim dawać paniom poczucie zrozumienia oraz przestrzeń do rozmów na temat towarzyszących im na co dzień emocji i problemów, z którymi się mierzą.

- Gedeon Richter troskę o zdrowie kobiet ma wpisaną w swoją misję, dlatego z pełnym przekonaniem zaangażowaliśmy się w kampanię społeczno-edukacyjną #wKobiecejGłowie. Uważamy, że każda kobieta bez wyjątku, zasługuje na wsparcie i my to wsparcie chcemy dawać. Mogę śmiało powiedzieć, że działania w trosce o kobiety i ich zdrowie jest naszą codziennością – mówi Aneta Grzegorzewska, Dyrektor Pionu Korporacyjnego i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska. Oraz dodaje: - W tym roku obchodzimy 120lecie istnienia naszej firmy i przez ten czas niezmiennie angażujemy się w różne inicjatywy na rzecz kobiet, w te związane ze zdrowiem, ale także z niezaspokojonymi potrzebami w zakresie ekonomii czy prawa. Uruchomiliśmy infolinię z myślą o kobietach będących w trudnej sytuacji życiowej. Tak naprawdę dokładamy wszelkich starań, aby ułatwić kobietom życie w zdrowiu i w dobrej kondycji emocjonalnej. Zgodnie z wynikami najnowszego badania opinii tylko 14% Polek zawsze rozmawia o swoich emocjach, a prawie 2/3 kobiet komunikuje je tylko w konkretnych sytuacjach lub jest w stanie mówić tylko o konkretnych emocjach, skrywając pozostałe[4]. Czy nie czas to zmienić? Jako firma dbamy o kobiety, troszczymy się i jesteśmy ich partnerem na każdym etapie ich życia – chcemy nieść im pomoc bez względu na wiek, miejsce zamieszkania czy status majątkowy.

Co przed nami?

Kampania #wKobiecejGłowie to nie tylko słowa. Chcemy prężnie działać w tematyce zdrowia psychicznego kobiet, zapraszając inne podmioty do współpracy. Dzięki zaangażowaniu Fundacji Gerlsy będziemy inicjować wywiady z wybitnymi ekspertami, warsztaty dla kobiet, poszerzające horyzonty rozmowy, których głównymi bohaterkami będą właśnie panie. W kobiecej odsłonie kampanii oddamy głos kobietom, aby poczuły się ważne oraz nauczyły się troski o siebie. Pokażemy razem, że zdrowa kobieta, to szczęśliwa kobieta i jej cała rodzina.

- Wiemy jak my kobiety żyjemy na co dzień. Pewnie gdyby nie kalendarz, trudno byłoby nam się w tych wszystkich obowiązkach i codziennych sprawach połapać. Żyjemy pod ciągłą presją, stawiamy czoła wielu trudnościom, też tym nieprzewidzianym, i często trudno jest nam kobietom skupić się na emocjach dnia codziennego i nad nimi zapanować. Ogromne znaczenie dla zdrowia psychicznego ma samoakceptacja – akceptacja wyglądu, ale i siebie, jako unikalnej jednostki i samoocena. Z badań zleconych przez Instytut LB Medical wynika, że 65% Polek zgadza się ze stwierdzeniem, że akceptują swoje ciało, jednak 27% respondentek nie jest z niego zadowolona![5] Nie pomaga tu zapewne przez nie mediów społecznościowych i dążenie do bycia taką, jak prezentują się inni w mediach społecznościowych. Dlatego chcemy mówić głośno o tym, że przekazy mediów społecznościowych często nie są prawdziwe – mówi Olga Bołądź, aktorka, Fundacja Gerlsy. I dodaje: - Temat zdrowia psychicznego kobiet jest bardzo potrzebny. Fundacja Gerlsy jest inicjatywą zrodzoną z pasji, zapału do działania i solidarności kobiet. Chcemy wspierać kobiety i dawać im przestrzeń do tego, by mogły mówić własnym głosem o swoich sprawach i sprawach dla nich ważnych. #wKobiecejGłowie to dopełnienie naszych działań, dlatego zaangażowanie się w tę kampanię było dla nas czymś oczywistym i cieszymy się, że możemy wspólnie przekazywać dobro innym kobietom, które naprawdę tego potrzebują.

Źródło: Instytut LB Medical

www.instytutlbmedical.pl

Dodatkowe informacje:

[1] „Badanie stanu zdrowia psychicznego Polek” przeprowadzone na zlecenie Instytutu LB Medical. Badanie zostało zrealizowane w dn. 3-9 grudnia 2020 przez agencję SW Research metodą wywiadów indywidualnych (IDI online) za pośrednictwem aplikacji ZOOM z wykorzystaniem kamer internetowych.
[2] „Badanie profilaktyka zdrowotna w czasach COVID-19 i wpływ mediów społecznościowych na samoocenę kobiet” przeprowadzone na zlecenie Instytutu LB Medical. Badanie zostało zrealizowane w dn. 2-3 marca 2021 przez agencję SW Research, n=805, metoda badawcza CAWI.
[3] „Badanie stanu zdrowia psychicznego Polek” przeprowadzone na zlecenie Instytutu LB Medical. Badanie zostało zrealizowane w dn. 3-9 grudnia 2020 przez agencję SW Research metodą wywiadów indywidualnych (IDI online) za pośrednictwem aplikacji ZOOM z wykorzystaniem kamer internetowych.
[4] „Badanie stanu zdrowia psychicznego Polek” przeprowadzone na zlecenie Instytutu LB Medical. Badanie zostało zrealizowane w dn. 3-9 grudnia 2020 przez agencję SW Research metodą wywiadów indywidualnych (IDI online) za pośrednictwem aplikacji ZOOM z wykorzystaniem kamer internetowych.
[5] „Badanie stanu zdrowia psychicznego Polek” przeprowadzone na zlecenie Instytutu LB Medical. Badanie zostało zrealizowane w dn. 3-9 grudnia 2020 przez agencję SW Research metodą wywiadów indywidualnych (IDI online) za pośrednictwem aplikacji ZOOM z wykorzystaniem kamer internetowych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Jesteśmy przyszłością druku” – Mimaki na targach drupa
Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego i cięcia, ogłosiła dzisiaj, że będzie obecna na targach drupa (Dusseldorf, Niemcy, 28 maja – 7 czerwca 2024 r.) wraz ze swoimi globalnymi parterami i nadrzędną marką Mimaki Engineering Co. Ltd. Zgodnie z hasłem targów drupa „Tworzymy przyszłość”, firma Mimaki wykorzysta swoje...
Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764