logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania Old Spice zwycięzcą Polish Esport Awards 2018

  PR 26.02.2019, przeczytano 387 razy

Kampania marki Old Spice pt. „Wejdź na zapachnisty level”, stworzona przez dom mediowy MediaCom w ścisłej współpracy z agencją gamingową Fantasy Expo oraz Procter&Gamble, zwyciężyła w plebiscycie Polish Esport Awards 2018 organizowanym przez Ringier Axel Springer oraz redakcję Esportmania.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-old-spice-zwyciezca-polish-esport-awards-2018,381404,artykul.html

Kampania będąca debiutem należącej do P&G marki Old Spice na rynku e-sportowym została uznana za najlepszą w głosowaniu zorganizowanym wśród internautów.

W reklamach wideo wzięły udział znane na rynku e-sportowym gwiazdy: Piotr „Izak” Skowyrski i Damian „Nervarien” Ziaja.

Celem kampanii było przekonanie młodych mężczyzn z grupy wiekowej pomiędzy 15 a 34 lata, grających w gry wideo, że Old Spice jest brandem dla nich; tym samym obalając stereotypowy wizerunek produktu używanego przez dojrzalszą grupę wiekową. Ponadto gaming ma zostać niejako „odczarowany”, ponieważ obecnie nie jest to wyłącznie zabawa dla nastolatków, czy komputerowych „geeków”, ale obszar eksploatowany przez coraz to bardziej zaangażowanych graczy, stając się przestrzenią o profesjonalnym wymiarze.

Idea kampanii „Wejdź na zapachnisty level” w humorystyczny, typowy dla Old Spice sposób, nawiązywała do świata gamingu – zostały pokazane alternatywy czynności, jakie gracze mogą robić w czasie przerwy – siłowanie lub szachy z niedźwiedziem, trening na siłowni, prysznic. Dzięki nim razem z Old Spice można osiągnąć właśnie „zapachnisty” poziom. W ten sposób marka chce identyfikować się z graczami, wspierać ich aktywacje i sama być aktywna w świecie e-sportu.

Komunikacja akcji trwającej od października do grudnia 2018r. opierała się na aktywacjach w social mediach oraz dedykowanych spotach internetowych podkreślających dopasowanie Old Spice do specyficznej grupy jaką są gracze komputerowi. Spoty emitowano w trakcie przerw reklamowych zawodów World Championship of League of Legends na Twitchu, YouTube oraz na kanałach social mediowych Nervariena, który stał się jednocześnie twarzą kampanii.

ilustracjastrzałka

Ponadto stworzono ekosystem komunikacyjny oparty na kanałach social media. Dodatkowo, marka zaangażowała się w rodzimy rozwój e-sportu, będąc głównym partnerem rozgrywek akademickich, tzw. E-AMPÓW.

Cała kampania rozwijała się dynamicznie, odpowiadając na pozytywne reakcje odbiorców – stworzone zostały  dodatkowe spoty, konkursy osadzone na Twitterze oraz Facebooku, a także zaangażowano się w program video dedykowany gamingowi „Misja E-sport” na Onecie.

Warto podkreślić, że Old Spice jest też zaangażowany w gaming w bezpośredni sposób – stworzono dedykowaną marce grę platformową Old Spice You Land, która była promowana w trakcie kampanii. Gra dostępna jest TUTAJ

Kampania spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem oraz zaangażowała odbiorców. Całość działań wygenerowała ponad 13 milionów wyświetleń. Fani Izaka oraz Nervariena na Facebooku chętnie tworzyli memy z Old Spice w ramach konkursu, otrzymano ponad 150 zgłoszeń konkursowych.

Pomysłodawcą akcji jest P&G, zaś za całość komunikacji mediowej odpowiadał dom mediowy MediaCom we współpracy z agencją gamingową Fantasy Expo, zajmując się m.in. zaplanowaniem strategii, pomysłem kreatywnym, wyborem gamerów-influencerów do udziału w kampanii, przygotowaniem materiałów reklamowych oraz ich emisją.

Źródło: MediaCom Warszawa

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nagrody KTR dla projektu Ostatni „Twój Weekend”
Akcja zakupu, wydania ostatniego numeru i zamknięcia magazynu „Twój Weekend”, przeprowadzona z okazji Dnia Kobiet przez Gazeta.pl, VMLY&R Poland, MasterCard i BNP Paribas, zdobyła aż sześć nagród KTR – najbardziej prestiżowego konkursu reklamowego w Polsce. Podczas gali, która odbyła się w piątek, 7 czerwca br. projekt został...
26. międzynarodowy festiwal Golden Drum pod patronatem Signs.pl
26. międzynarodowy festiwal Golden Drum po raz kolejny organizowany jest w nadmorskim mieście Portorož w Słowenii. W dniach 17-18 października 2019 hotel Slovenija gościć będzie przyjaciół Golden Drum pod hasłem „Creativity 4 Change”. Podobnie jak w roku ubiegłym, wydarzenie odbywa się pod patronatem medialnym Signs.pl.
Ruszyła 19. edycja Konkursu Biuletynów Firmowych
Nowe kategorie: projekt content marketingowy dla klientów/partnerów, projekt content marketingowy dla pracowników oraz nowi członkowie jury to najważniejsze zmiany w tegorocznej edycji Konkursu Biuletynów Firmowych. Prace można zgłaszać do 19 lipca, a udział w nim jest bezpłatny.
Konkurs KTR 2019: Nagrody wręczone!
25 złotych, 60 srebrnych oraz 85 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywnym KTR 2019.  Agencją Roku zostało VMLY&YR, a tytuł Reklamodawcy Roku  otrzymało Ben & Jerry’s.
Złoto KTR dla Raportu Rocznego Grupy Ergo Hestia 2017
Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2017 pt. „Poznanie. Trajectory of bodies” otrzymał złoto w kategorii Design (Brand Identity) w największym i najbardziej prestiżowym konkursie kreatywności w Polsce – KTR. Zwycięska publikacja to efekt współpracy artystki Agnieszki Mastalerz, laureatki Nagrody Specjalnej Prezesa Grupy ERGO Hestia – Piotra M. Śliwickiego, w 16. edycji konkursu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764