logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania Otwórz Oczy Na Naturę: Soczewki kontaktowe zaśmiecają Bałtyk

  PR 02.05.2019, przeczytano 1077 razy
ilustracjastrzałka
Do akcji społecznej przyłączyła się aktorka Julia Kamińska

Rocznie do Bałtyku trafia 1,5 tony soczewek kontaktowych. Wszystko za sprawą Polaków, którzy wyrzucają zużyte soczewki do umywalki lub toalety, często robiąc to zupełnie nieświadomie. Rusza akcja Otwórz Oczy Na Naturę, która ma zwrócić uwagę na zły sposób wyrzucania soczewek i ograniczyć zanieczyszczanie środowiska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-otworz-oczy-na-nature%3A-soczewki-kontaktowe-zasmiecaja-baltyk,382282,artykul.html

Chodzi o to, aby nie wyrzucać soczewek kontaktowych do kanalizacji – tłumaczy Jacek Szkólski, pomysłodawca akcji. – To najgorszy sposób na pozbycie się zużytych soczewek. Po spłukaniu dostają się do oczyszczalni ścieków, potem do rzek i mórz. Stamtąd mogą już łatwo trafić do łańcucha pokarmowego ryb i owoców morza, a finalnie wylądować na naszych stołach i w naszym organizmie – mówi Szkólski.

30% Polaków przyznaje, że po zdjęciu soczewek kontaktowych z oka, wyrzuca je do umywalki lub toalety – wynika z badania sieci salonów optycznych Twoje Soczewki. Naukowcy z Arizona State University prześledzili losy soczewki, która ginie w odpływie. Po tym, jak tam trafia, wcale nie znika z powierzchni ziemi. Małe zamienniki okularów z rur ściekowych wpadają do oczyszczalni ścieków. Tam poddawane są oczyszczaniu, ale w procesie filtracji nie zawsze udaje się je wychwycić. Jak tłumaczy Adam Gołębiewski, ekspert z Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”, nawet gęste kraty, które mają zatrzymać zanieczyszczenia, nie są w stanie oddzielić tak drobnych kawałków soczewek. Ostatecznie ich fragmenty trafiają do morza. W samym Bałtyku rocznie ląduje 1,5 tony zużytych przez Polaków soczewek kontaktowych.

Nie chcemy, aby ludzie zrezygnowali z używania soczewek kontaktowych. Wiemy, że odpowiednio używane są bezpieczne dla oka, pomagają lepiej widzieć i ułatwiają życie. Jest wiele sytuacji, w których soczewki są dużo wygodniejsze niż okulary korekcyjne, np. uprawianie sportu czy zabawa z dziećmi. Jednak ich rosnąca popularność wśród Polaków sprawia, że ludzie, często nieświadomie, zatruwają środowisko, wyrzucając zużyte soczewki kontaktowe do umywalki lub toalety – tłumaczy Laura Wanzel, optometrysta z Twoje Soczewki.

Akcja Otwórz Oczy Na Naturę nie ma jedynie zwracać uwagi na problem zużytych soczewek kontaktowych trafiających z polskich domów do Bałtyku. Organizatorzy akcji chcą zmienić złe nawyki Polaków i nakłonić soczewkowiczów, aby znaleźli bezpieczniejsze dla natury miejsce na zużyte soczewki. Co zatem z nimi zrobić? W ramach akcji, w salonach optycznych Twoje Soczewki w całej Polsce pojawiły się tekturowe pojemniki, do których można wyrzucić zużyte soczewki. Wcześniej wystarczy je odkładać do specjalnego woreczka lub pustego pojemnika po soczewkach.

Robiąc nawet tak niewielki krok możemy przyczynić się do poprawy warunków ekologicznych na naszej planecie. Zewsząd słyszymy, że miliardy ton śmieci zalewają świat. Dlatego chcemy, aby użytkownicy soczewek świadomie korzystali z produktu i jednocześnie wiedzieli, jak mogą dołożyć swoją małą „cegiełkę” do poprawy środowiska naturalnego. To przecież od nas zależy, jaką naturę zostawimy naszym dzieciom i wnukom. Warto zastanowić się dwa razy, zanim spłuczemy soczewkę w umywalce lub toalecie – dodaje Jacek Szkólski.

Otwórz Oczy Na Naturę to bezpłatny program zarządzania zużytymi soczewkami kontaktowymi dla użytkowników wszystkich marek soczewek. Jego organizatorem jest sieć salonów optycznych Twoje Soczewki. Do akcji społecznej przyłączyła się aktorka Julia Kamińska, która wspiera inicjatywę także na swoim profilu na Instagramie.

Pod specjalnym hasztagiem #OtworzOczyNaNature można zobaczyć, jak inni angażują się w akcję. Powstała też specjalna nakładka na zdjęcie profilowe na Facebooku z hasłem akcji.

Strona kampanii: otworzoczy.com

Źródło: Twoje Soczewki

www.twojesoczewki.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pekao S.A.: bankowość prywatna z nowym designem placówek i aplikacji
Bank Pekao S.A. otworzył dwie pierwsze placówki bankowości prywatnej w zupełnie nowym formacie. W Warszawie i Łodzi klienci mogą już korzystać z nowoczesnych a zarazem eleganckich przestrzeni z elementami wystroju projektantów nurtu modernistycznego. Klienci bankowości prywatnej Pekao z pewnością dostrzegą też zmianę tła w aplikacji mobilnej PeoPay, w której udostępniona...
Zeromat wspiera rebranding Pepsi
Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa atrakcja — Zeromat. To pierwszy tego rodzaju automat marki, w którym oddając puste opakowanie po produkcie, w zamian otrzymujesz dwa pełnowymiarowe napoje gratis. Od teraz aż do 13 kwietnia możesz przyjść i...
Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764