logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania Pepco wyróżniona na Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów”

  PR 17.10.2024, przeczytano 528 razy
ilustracja

Film przygotowany w ramach kampanii społecznej „Dom zaczyna się od serca”, zainicjowanej przez Pepco, zdobył Brązową Tarczę na Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów”. Projekt zwraca uwagę na problemy związane z komunikacją w polskich rodzinach oraz dąży do tego, aby każde dziecko czuło się rozumiane w swoim domu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-pepco-wyrozniona-na-festiwalu-filmow-odpowiedzialnych-_17-celow_,406140,artykul.html

Podczas finałowej gali Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów” wyróżniono przedsiębiorstwa, samorządy i organizacje pozarządowe za produkcje promujące ważne kwestie społeczne. Pepco zdobyło 3. miejsce w kategorii Biznes za spot będący częścią kampanii „Dom zaczyna się od serca”. Produkcja ta, oparta na wynikach badań społecznych przeprowadzonych na zlecenie Pepco, ukazuje m.in. obawy dzieci dotyczące relacji rodzinnych. Jury doceniło podjętą tematykę, która wciąż zbyt rzadko znajduje swoje miejsce w debacie publicznej – szczerej i otwartej komunikacji w rodzinach.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Kampania na rzecz szczerych relacji

„Dom zaczyna się od serca” to projekt stworzony z myślą o poprawie komunikacji w polskich domach, w szczególności między rodzicami a dziećmi. Życie w pośpiechu może sprawiać, że rodzicom brakuje czasu na pełne zrozumienie potrzeb najmłodszych, którzy nie zawsze potrafią lub chcą dzielić się swoimi zmartwieniami, zwłaszcza gdy dotyczą one tak wrażliwych obszarów jak emocje. Dzieci, podobnie jak dorośli, potrzebują czuć się bezpiecznie, aby otwarcie mówić o swoich uczuciach, potrzebach i obawach. Kluczowe znaczenie ma tu dialog – tak prosty, a zarazem tak trudny do realizacji.

– Z niepokojem śledzimy statystyki dotyczące depresji wśród dzieci i młodzieży, poczucia osamotnienia młodych osób czy ich niskiej samooceny. Widzimy, że potrzeba szczerej i otwartej komunikacji jest ogromna. Aby ułatwić rodzicom prowadzenie uważnych rozmów z dziećmi, stworzyliśmy wspólnie z ekspertką inspirujące karty, dostępne dla każdego online. Dzięki przystępnej formie gry karcianej, rodzice mogą lepiej zrozumieć perspektywę swoich dzieci. Celem tej kampanii jest wspieranie w polskich domach odpowiedzialnego i empatycznego rodzicielstwa, dlatego cieszymy się, gdy takie projekty, jak „Dom zaczyna się od serca”, są doceniane zarówno przez ekspertów, jak i przez szeroką publiczność – mówi Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication Pepco.

Nie tylko jury festiwalu „17 Celów” uznało projekt Pepco za ważny – w głosowaniu internautów spot osiągnął trzeci wynik, a jury konkursu branży public relations „Złote Spinacze” przyznało kampanii „Dom zaczyna się od serca” nominację w kategorii ESG, Sustainability i CSR Communications. Laureatów tegorocznej edycji poznamy w grudniu br.

Rozmowy w rodzinie kluczem do lepszej przyszłości

Badanie przeprowadzone w ramach kampanii „Dom zaczyna się od serca” pokazało, że niemal co dziesiąty nastolatek rozmawia z domownikami rzadziej niż kilka razy w tygodniu, a emocje i uczucia są na ostatnim miejscu wśród tematów poruszanych w polskich domach. Pepco, poprzez kampanię, pragnie zwrócić uwagę na znaczenie szczerej i otwartej komunikacji z najbliższymi, która dla młodych jest fundamentem poczucia bezpieczeństwa i bycia akceptowanym. Inicjatywa ta podkreśla, że odpowiedzialność za wykształcenie w dzieciach umiejętności komunikacyjnych, które będą miały kluczowy wpływ na ich rozwój emocjonalny, spoczywa na rodzicach.

O Festiwalu

Festiwal Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów” to jedyny festiwal filmowy w Polsce poświęcony tematyce zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Do festiwalu zgłaszane są filmy dokumentalne i promocyjne wyprodukowane przez organizacje pozarządowe, samorządy i przedsiębiorstwa. Festiwal odbywa się nieprzerwanie od 2016 roku, w okolicach rocznicy uchwalenia Agendy ONZ na rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030, a jego celem jest promowanie 17 Globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju.

Źródło: Pepco

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kod Innowacji 2024: znamy nagrodzonych za innowacyjną komunikację z konsumentami
Dr. Miele Cosmed Group S.A. i Supptrail zostali laureatami tegorocznych nagród Kod Innowacji przyznawanych przez GS1 Polska od 2018 r. W tym roku, spośród rekordowej w historii konkursu liczby 15 zgłoszeń, jury wyróżniło firmy, które w innowacyjny sposób wykorzystują kody QR w komunikacji z konsumentami. Rosnąca liczba zgłoszeń pokazuje, że...
Konkurs Roca One Day Design Challenge 2024 już w listopadzie
Przed nami V polska edycja konkursu „Roca One Day Design Challenge”, który odbędzie się 28 listopada w wyjątkowej atmosferze Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego (BUW). W ramach wydarzenia, studenci, młodzi architekci i projektanci przygotują projekty innowacyjnych produktów do łazienki i powalczą o atrakcyjne nagrody. Rejestracja na konkurs jest otwarta do 27...
59 nominacji w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura’24
W minionym tygodniu, zakończyły się dwudniowe obrady jury konkursu Kreatura’24 pod przewodnictwem Juliusza Baliszewskiego, strategy & new business partnera w Brain Warsaw.
Kampania Škoda z nagrodą Effie Poland 2024
Kampania „Wyprzedaż rocznika 2024… rok wcześniej!” przygotowana przez Dentsu Creative i PHD dla Škoda Polska została wyróżniona prestiżową brązową nagrodą Effie Poland 2024 w kategorii Consumer Goods. Nagroda ta potwierdza skuteczność i innowacyjność działań komunikacyjnych realizowanych przez Škodę, które trafiły do szerokiego grona odbiorców,...
Brązowe Effie dla kampanii Moc orzeźwienia, zero słodzenia
Kampania "Moc orzeźwienia, zero słodzenia" zrealizowana dla marki Żywiec Zdrój Mocny Gaz została nagrodzona brązowym Effie na tegorocznym festiwalu. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764