Agencja Digital One przygotowała dla marki Pepsi projekt z zakresu social media, wspierający działania Pepsi związane z wizerunkiem Michaela Jacksona. Aplikacje konkursowe w Facebooku i NK.pl wprost nawiązują do 25-rocznicy wydania przez Jacksona kultowego dziś albumu „Bad”. Do wygrania w konkursach m.in. skórzane kurtki Bad oraz wycieczki dla 2 osób do Londynu na Michael Jackson The Immortal World Tour by Cirque du Soleil.
Digital One przygotowała także Key Visual akcji, który będzie wykorzystywany zarówno w mediach społecznościowych, jak i innych działaniach promocyjnych Pepsi w najbliższym czasie. Agencja zajęła się także produkcją koszulek z Michaelem Jacksonem, wykorzystywanych jako konkursowe nagrody oraz materiały promocyjne.
Pepsi wprowadziła we wrześniu na polski rynek limitowaną edycję puszek z wizerunkiem Michaela Jacksona (3 różne wzory). Projekt w mediach społecznościowych przygotowany przez Digital One, jest jednym z elementów szerokiej platformy komunikacyjnej towarzyszącej temu wydarzeniu.
Michael Jackson od początku swojej kariery był ściśle związany z Pepsi - już w 1983 roku wystąpił w kultowej reklamie „Pepsi Generation”, a rok później jego wizerunek po raz pierwszy pojawił się na limitowanej serii puszek. W 1987 roku światło dzienne ujrzał album „Bad”, który w niecały miesiąc po premierze trafił na szczyt amerykańskiej listy przebojów, a Michael Jackson osobiście zaśpiewał i zatańczył tytułowy kawałek „Bad” w spocie Pepsi „The Magic Begins”.
W aplikacji przygotowanej na Facebook możliwe są dwie ścieżki konkursowe - ścieżka konkursu Who’s Bad? oraz konkursu Who’s really, really Bad?
W konkursie Who’s Bad? nagrodami są utwory mp3 (remiksy z płyty „Bad 25”), koszulki z Michaelem Jacksonem oraz cała płyta „Bad 25” (w wersji elektronicznej). Aby otrzymać kod upoważniający do odbioru mp3 użytkownik musi cofnąć się na osi czasu Pepsi (w profilu PEPSIpl na Facebooku) dokładnie o 25 lat - czyli do 1987 roku. Tam znajdzie informacje gdzie, w jeszcze innym miejscu na osi czasu, ukryte zostało „zaszyfrowane” słowo-klucz. Po odnalezieniu tego miejsca i odgadnięciu słowa-klucza użytkownik wpisuje je do aplikacji - otrzymuje wtedy indywidualny kod, który upoważnia do pobrania muzyki (mp3) na stronie bad25redeem.com.
Odgadnięcie już jednego słowa-klucza upoważnia do wzięcia udziału w grze o zestaw koszulka i płyta „Bad 25” (w wersji elektronicznej). Aby grać o tę nagrodę użytkownik musi jednak przesłać zdjęcie z puszką z limitowanej edycji Pepsi.
Konkurs Who’s really, really Bad? zbudowany jest w podobny sposób. Jednak by grać o nagrody – skórzane kurtki Bad oraz wyjazd na Michael Jackson The Immortal World Tour by Cirque du Soleil (2 x wyjazd dla dwóch osób do Londynu) - użytkownik musi przesłać zdjęcie ze wszystkimi 3 puszkami z limitowanej kolekcji Pepsi.
W najbliższym czasie planowane jest uruchomienie podobnego konkursu w serwisie NK.pl.
Digital One współpracuje z Pepsi-Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o. strategicznie od 2001 roku. Agencja obsługiwała i obsługuje wiodące brandy z portfolio tego marketera, m.in. Lipton Ice Tea czy właśnie Pepsi.
Źródło: Digital One