logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania PGE: Czy Powstanie Warszawskie dobrze komponuje się na reklamie?

   31.07.2017, przeczytano 2137 razy
ilustracjastrzałka
Sieci Prawdy

Tuż przed 73 rocznicą Powstania Warszawskiego wydarzenie to zostało wykorzystane przez PGE w firmowej reklamie. Zawłaszczenie przez państwową spółkę wizerunku powstańca i płonącej Warszawy na użytek reklamowego visualu wywołało oburzenie i zażenowanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-pge%3A-czy-powstanie-warszawskie-dobrze-komponuje-sie-na-reklamie,33278,artykul.html

Reklama spółki PGE ukazała się m.in. w tygodniku braci Karnowskich "Sieci Prawdy" (dotychczas noszącym nazwę "wSieci" - właśnie nastąpiła wymuszona wyrokiem sądu zmiana). Widzimy na niej młodego powstańca z bronią i biało-czerwoną opaską na chełmie i ramieniu, pozującego na tle płonącego miasta. Hasło brzmi: "Poświęcenie to wielka energia - PGE Mecenasem Muzeum Powstania Warszawskiego".

Na reakcje nie trzeba było długo czekać:

Większość udziałów w PGE należy do Skarbu Państwa. Reklama PGE nie jest jedyną nawiązującą w ostatnim czasie do Powstania Warszawskiego, jednak wyróżnia ją bardzo instrumentalne potraktowanie tego tematu i związanej z nim ikonografii.

Źródło: Sieci Prawdy, Facebook, Twitter

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Masakra...

avatar użytkownika
,

Z całym szacunkiem do Powstańców i Powstania - patrząc na plakat - gdyby nie symbole biało-czerwone, gdyby nie pistolet - myślałbym, że to jakiś hutnik, z plakatów z czasu PRL-u.

avatar użytkownika
,

ktoś na nich zagłosował

Najnowsze w tym dziale

Triple PR z kampanią „Bez Kompromisów” dla Ulla Popken
Agencja Triple PR rozpoczęła współpracę z marką Ulla Popken – uznanym producentem odzieży plus size, który od lat towarzyszy kobietom w budowaniu pewności siebie i wyrażaniu własnego stylu. Marka nie tylko projektuje ubrania w rozmiarach od 42 do 68, lecz także zmienia sposób, w jaki mówi się o modzie – z szacunkiem, otwartością i bez uprzedzeń. Zespół Triple PR...
HTC Viverse: platforma immersyjna wspierająca główne silniki gier WebXR
W obliczu prognozowanego rozwoju rynku immersyjnego internetu, którego wartość ma sięgnąć 58 miliardów dolarów, VIVERSE daje twórcom o różnym poziomie zaawansowania możliwość budowania, wdrażania i zarabiania na doświadczeniach 3D, bez ograniczeń platformowych.
Zawodowy Wzrok: głos pacjentów w kampanii Optegry
Po sukcesie ubiegłorocznej odsłony, kampania „Zawodowy Wzrok” – realizowana przez sieć klinik okulistycznych Optegra – powraca w nowym, wzmocnionym formacie. Tegoroczna edycja została rozbudowana o działania PR i influencer marketing, a cały koncept opiera się na autentycznych insightach zaczerpniętych bezpośrednio od pacjentów.
DoubleVerify z Impact Plus zbadają ślad węglowy kampanii reklamowych
DoubleVerify ogłosiła partnerstwo z Impact Plus, czołową firmą technologiczną w obszarze zrównoważonego rozwoju, która wspiera marketerów w ograniczaniu śladu środowiskowego ich działań reklamowych. Dzięki tej współpracy marki mogą korzystać z narzędzia DV - Emissions Measurement, wspartego na rozwiązaniach Impact Plus, aby lepiej rozumieć i zarządzać śladem...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764