logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania PGE: Czy Powstanie Warszawskie dobrze komponuje się na reklamie?

   31.07.2017, przeczytano 1673 razy
ilustracjastrzałka
Sieci Prawdy

Tuż przed 73 rocznicą Powstania Warszawskiego wydarzenie to zostało wykorzystane przez PGE w firmowej reklamie. Zawłaszczenie przez państwową spółkę wizerunku powstańca i płonącej Warszawy na użytek reklamowego visualu wywołało oburzenie i zażenowanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-pge%3A-czy-powstanie-warszawskie-dobrze-komponuje-sie-na-reklamie,33278,artykul.html

Reklama spółki PGE ukazała się m.in. w tygodniku braci Karnowskich "Sieci Prawdy" (dotychczas noszącym nazwę "wSieci" - właśnie nastąpiła wymuszona wyrokiem sądu zmiana). Widzimy na niej młodego powstańca z bronią i biało-czerwoną opaską na chełmie i ramieniu, pozującego na tle płonącego miasta. Hasło brzmi: "Poświęcenie to wielka energia - PGE Mecenasem Muzeum Powstania Warszawskiego".

Na reakcje nie trzeba było długo czekać:

Większość udziałów w PGE należy do Skarbu Państwa. Reklama PGE nie jest jedyną nawiązującą w ostatnim czasie do Powstania Warszawskiego, jednak wyróżnia ją bardzo instrumentalne potraktowanie tego tematu i związanej z nim ikonografii.

Źródło: Sieci Prawdy, Facebook, Twitter

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Masakra...

avatar użytkownika
,

Z całym szacunkiem do Powstańców i Powstania - patrząc na plakat - gdyby nie symbole biało-czerwone, gdyby nie pistolet - myślałbym, że to jakiś hutnik, z plakatów z czasu PRL-u.

avatar użytkownika
,

ktoś na nich zagłosował

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764