Tuż przed 73 rocznicą Powstania Warszawskiego wydarzenie to zostało wykorzystane przez PGE w firmowej reklamie. Zawłaszczenie przez państwową spółkę wizerunku powstańca i płonącej Warszawy na użytek reklamowego visualu wywołało oburzenie i zażenowanie.
Reklama spółki PGE ukazała się m.in. w tygodniku braci Karnowskich "Sieci Prawdy" (dotychczas noszącym nazwę "wSieci" - właśnie nastąpiła wymuszona wyrokiem sądu zmiana). Widzimy na niej młodego powstańca z bronią i biało-czerwoną opaską na chełmie i ramieniu, pozującego na tle płonącego miasta. Hasło brzmi: "Poświęcenie to wielka energia - PGE Mecenasem Muzeum Powstania Warszawskiego".
Na reakcje nie trzeba było długo czekać:
To jest tak wielopiętrowo obrzydliwe, że słów brakuje pic.twitter.com/8RK4Tl8Khj
— Wojtek Szacki (@szacki) July 31, 2017
Reklama w Sieci. Tytani intelektu, taktu i dobrego smaku. Do czego jeszcze użyjecie Powstania Warszawskiego? pic.twitter.com/6uYy2ALoeM
— DominikaWielowieyska (@DWielowieyska) July 31, 2017
Pozostaje się cieszyć że spółkami Skarbu Pań.nie są McDonald's i Coca-Cola- już byłyby reklamy z hasłami Głód zwycięstwa/Pragnienie wolności pic.twitter.com/R6dJP5G53n
— Łukasz Pawłowski (@LukPawlowski) July 31, 2017
Większość udziałów w PGE należy do Skarbu Państwa. Reklama PGE nie jest jedyną nawiązującą w ostatnim czasie do Powstania Warszawskiego, jednak wyróżnia ją bardzo instrumentalne potraktowanie tego tematu i związanej z nim ikonografii.
Źródło: Sieci Prawdy, Facebook, Twitter