logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania PGE: Czy Powstanie Warszawskie dobrze komponuje się na reklamie?

   31.07.2017, przeczytano 1702 razy
ilustracjastrzałka
Sieci Prawdy

Tuż przed 73 rocznicą Powstania Warszawskiego wydarzenie to zostało wykorzystane przez PGE w firmowej reklamie. Zawłaszczenie przez państwową spółkę wizerunku powstańca i płonącej Warszawy na użytek reklamowego visualu wywołało oburzenie i zażenowanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-pge%3A-czy-powstanie-warszawskie-dobrze-komponuje-sie-na-reklamie,33278,artykul.html

Reklama spółki PGE ukazała się m.in. w tygodniku braci Karnowskich "Sieci Prawdy" (dotychczas noszącym nazwę "wSieci" - właśnie nastąpiła wymuszona wyrokiem sądu zmiana). Widzimy na niej młodego powstańca z bronią i biało-czerwoną opaską na chełmie i ramieniu, pozującego na tle płonącego miasta. Hasło brzmi: "Poświęcenie to wielka energia - PGE Mecenasem Muzeum Powstania Warszawskiego".

Na reakcje nie trzeba było długo czekać:

Większość udziałów w PGE należy do Skarbu Państwa. Reklama PGE nie jest jedyną nawiązującą w ostatnim czasie do Powstania Warszawskiego, jednak wyróżnia ją bardzo instrumentalne potraktowanie tego tematu i związanej z nim ikonografii.

Źródło: Sieci Prawdy, Facebook, Twitter

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Masakra...

avatar użytkownika
,

Z całym szacunkiem do Powstańców i Powstania - patrząc na plakat - gdyby nie symbole biało-czerwone, gdyby nie pistolet - myślałbym, że to jakiś hutnik, z plakatów z czasu PRL-u.

avatar użytkownika
,

ktoś na nich zagłosował

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764