logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kampania Play - przekaz wizualny

   18.05.2007, przeczytano 6795 razy

Analizując pokrótce kampanię reklamową Play od strony czysto wizualnej, porównałbym ją do budżetowej hollywoodzkiej produkcji – najpierw wielkie bum, ale echa nie słychać... Za kilka miesięcy zapomnimy o niej, tak jak zapominamy o prostej sztampowej ekranizacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-play---przekaz-wizualny,5576,artykul.html

Zapewne kilkadziesiąt albo nawet kilkaset razy spotkaliście się z reklamą operatora czy to w telewizji, w Internecie czy na billboardzie, ja również – do tej pory nie mogę skojarzyć jak wygląda logo Play. Jest coś, co przypomina ala „bąbel” – pytanie – co to jest, w różnych formach reklamy przyjmuje różną postać, na plakatach budzi różne odczucia. Na przykład: roztopiony cukierek, forma przypominająca dziecko na rękach kobiety, czy nawet w skrajnych skojarzeniach męski atrybut.

Wejść na rynek opanowany od około dziesięciu lat, przez wiodących operatorów sieci komórkowych oraz przyciągnąć i zatrzymać konsumenta - to nie lada wyzwanie. Założenia Play były dobre. Pomysł był prosty – coś nowego, świeżego, odkrywczego, coś, co przykuje uwagę odbiorcy. Realizacja i wykonanie, czy aby nie można było przeprowadzić bardziej przemyślanej i efektywniejszej kampanii?

Oczywiście jest to sprawa do dyskusji, moje jednak odczucia są bardziej negatywne aniżeli pozytywne. Tak na szybko kilka minusów. Pierwszy za kolorystykę – „mdły” fiolet, mało energii, marka wchodząca na tak konkurencyjny rynek powinna być silna, elegancka i dynamiczna wizualnie – czegoś jednak brak. (Będąc przy odcieniach niebieskiego i jego pochodnych – bardzo dobrze dobrane kolory Ery – niebieski – elegancki, spokojny błękit a zarazem świeży i wyrazisty).

Drugi minus – logo (konkretnie sygnet) - „bąbel” nie wchodząc w szczegóły – forma jakby bez przekazu... Trzeci minus – niewłaściwe zastosowanie reklamy, np. reklama w metrze warszawskim. Pierwszego dnia grafika na podłodze pociągu metra może wyglądała ciekawie, ale po kilku dniach brudna z odciskami butów pasażerów stworzyła tylko negatywne odczucia. Pomysł dobry – ok, ale nie do końca przemyślany. Nie lepiej było na ziemi umieścić wyrazistego napisu „spójrz w górę” a na suficie czysty świeży i przede wszystkim nie „zdeptany” image firmy? Również coś ciekawego, a logo nie dostało by się pod buty…

Analizować możny by dalej i napisać cały tom, ja powiem krótko – Play nie przekonało mnie do skorzystania ze swoich usług, cenowo oferta ciekawa, ale tylko na chwilę na dobrą sprawę – rynek szybko skoryguje ceny, a więc przy wyborze operatora mogą przeważyć odczucia – te pierwsze, nawet właśnie te najprostsze – wizualne.


avatar użytkownika
+

Tekst opublikował użytkownik: Eryk_21

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764