Globalny przemysł gier komputerowych zachęca graczy do przestrzegania wytycznych BHP dla COVID-19 i udostępnia informacje i powiązania społecznościowe.
Firmy z ogólnoświatowego sektora gier komputerowych zgodziły się na propagowanie najważniejszych komunikatów WHO, aby w ten sposób przyczynić się do ograniczenia szerzenia się COVID-19. W tym celu 18 liderów w branży uruchomiło w ramach rozrywki interaktywnej inicjatywę #PlayApartTogether zachęcającą rozległą sieć użytkowników do stosowania się do zaleceń zdrowotnych WHO, w tym w zakresie do zachowania odległości między ludźmi, higieny rąk, odpowiedniego zachowania podczas kichania/kaszlu i innych skutecznych działań profilaktycznych, jakie można podjąć w walce z COVID-19.
Wprowadzając specjalne wydarzenia, wywiady, aktywności, nagrody i inspiracje do niektórych z najpopularniejszych gier na świecie, inicjatywa #PlayApartTogether zachęca użytkowników do stosowania dobrych praktyk w celu ochrony zdrowia swojego, swoich bliskich i najbliższej społeczności. Włączając komunikaty dotyczące ochrony osobistej przeciw COVID-19 do treści gier, przemysł przesyła światu komunikat, że „Bez względu na to, gdzie się znajdujemy i w jaką grę gramy, dużo zależy właśnie od nas”. Do programu dołączają:
- Activision Blizzard
- Kabam
- Snap Games
- Amazon Appstore
- Maysalward
- Twitch
- Big Fish Games
- Playtika
- Unity
- Dirtybit
- Pocket Gems
- Wooga
- Glu Mobile
- Riot Games
- YouTube Gaming
- Jam City
- SciPlay
- Zynga
Bieżące aktualizacje i więcej informacji można znaleźć pod hashtagiem #PlayApartTogether w mediach społecznościowych.
Wypowiedzi partnerów inicjatywy #PlayApartTogether z sektora gier komputerowych:
- Zapewnienie bezpiecznej łączności między ludźmi nigdy przedtem nie miało tak krytycznego znaczenia, jak ma to miejsce obecnie. Gry to doskonała platforma, ponieważ zapewniają łączność między ludźmi przez pryzmat radości, celowości i znaczenia. Jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć w tak wartościowej i koniecznej inicjatywie. - Activision Blizzard - Bobby Kotick, dyrektor generalny
- Prawdopodobnie nigdy przedtem solidarność dla dobra sprawy nie była tak ważna jak w obecnej sytuacji, gdy mierzymy się z pandemią COVID-19. Jako globalna społeczność wydawców gier mamy nadzieję dotrzeć z technicznymi wytycznymi WHO do milionów graczy za pośrednictwem naszych gier, które dołączyły do kampanii #PlayApartTogether. Dzięki takim grom, jak Cooking Craze, Gummy Drop, Decurse i Fairway Solitaire możemy dzielić się ważnymi komunikatami WHO na temat bezpieczeństwa jednocześnie pokazując naszej członkom społeczności, że nie są sami. Wszyscy jesteśmy w tym razem, nawet jeżeli pozostajemy w naszych domach. - Big Fish Games - Jeff Karp, dyrektor zarządzający i prezes
- Naszą misją jest umożliwienie graczom kreowania niezapomnianych chwil przeżywanych razem, a głównym celem zawsze było tworzenie gier społecznościowych. Nasi gracze na całym świecie dzielą się ciepłymi historiami o tym, jak wiele dla nich znaczy możliwość łączenia się i pozostawania w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną za pośrednictwem naszych gier wyścigowych Fun Run. Jesteśmy wdzięczni za możliwość udziału w inicjatywie #PlayApartTogether, dzięki której pomożemy zachęcać graczy do stosowania się do zaleceń zdrowotnych WHO i władz lokalnych. - Dirtybit - Anette Staloy, wiceprezes ds. marketingu i biznesu
- Gry mają moc nie tylko jako rozrywka, ale również jako sfera, która może łączyć ludzi w trudnych czasach. To dla nas zaszczyt, że możemy połączyć siły z innymi podmiotami z branży gier, wspierając Światową Organizację Zdrowia zachęcając światową społeczność graczy do uczestniczenia w inicjatywie #PlayApartTogether. Dzięki różnym grom z oferty Glu aktywnie zachęcamy graczy do stosowania się do wytycznych WHO i lokalnych organów ds. zdrowia w celu troski o zdrowie i bezpieczeństwo rodzin i społeczności. - Glu Mobile - Nick Earl, prezes i dyrektor generalny
- W Jam City wiemy, że wiele osób szuka w grach odreagowania stresu i odrobiny radości w tych niebezpiecznych czasach. Jako firma z sektora gier łącząca miliony graczy wzywamy wszystkich do #PlayApartTogether, w celu zmniejszenie liczby zachorowań i położenia kresu COVID-19. - Jam City - Chris DeWolfe, współzałożyciel i dyrektor generalny
- Kaban zapewnia światu rozrywkę, a rola podmiotów z tego sektora nigdy dotąd nie była tak ważna, jak w obecnych trudnych czasach. Kam wspiera inicjatywę #PlayTogetherApart – stosując się do mądrych wytycznych WHO możemy zmniejszyć obciążenie pracowników służby zdrowia i uratować życie wielu osób. Czy to nie jest najlepszy moment na nadrobienie zaległości w ulubionych tytułach i wypróbowanie nowych gier? Możesz być bohaterem grając z przyjaciółmi i pozostając w domu. - Kabam - Tim Fields, dyrektor generalny
- Każdy musi odegrać swoją rolę w zwalczaniu tej pandemii i ograniczeniu jej rozprzestrzeniania. Zostanie w domu to ważny sposób na chronienie siebie i społeczeństwa od tego zagrożenia. W Maysalward angażujemy się w zapobieganie rozprzestrzenianiu się choroby, dlatego dołączamy do #PlayApartTogether i wypuszczamy nowe gry dające większe możliwości gry w sieci. Zostań w domu, bądź bezpieczny. - Maysalward - Nour Khrais, założyciel i dyrektor generalny
- W spółce Playtika wierzymy, że nawet w najcięższych czasach zabawa jest nieodłączną częścią życia. Z dumą propagujemy komunikaty WHO i uczestniczymy w koalicji liderów świata gier na rzecz kampanii #PlayApartTogether. Wpisując się w tą istotną reakcję na pandemię COVID-19, Playtika w pełni angażuje się w pomoc w zachowaniu bezpieczeństwa i poczucia łączności osobom na całym świecie. - Playtika - Robert Antokol, dyrektor generalny
- Gry mogą być źródłem potrzebnej rozrywki, a jednocześnie promować łączność. W tych czasach pełnych wyzwań Pocket Gems wraz ze swoimi programistami wspiera kampanię #PlayApartTogether, aby wzmocnić oddziaływanie najważniejszych komunikatów Światowej Organizacji Zdrowia. Mamy nadzieję, że graczom spodobają się nowo dodane treści i bonusy w naszych grach na urządzenia mobilne, takich jak Episode czy War Dragons, z którymi dostaną również ważne przypomnienia od Światowej Organizacji Zdrowia. - Pocket Gems - Ben Liu, dyrektor generalny
- Zachowanie odległości między ludźmi nie powinno oznaczać izolacji. Zachowajmy odstęp i podejmijmy inne kroki zdrowotne, takie jak częste mycie rąk, co pozwoli nam spłaszczyć krzywą i angażować się w #PlayApartTogether, aby przezwyciężyć ten kryzys. Dla graczy Riot Games granie w gry to coś więcej niż tylko gra, to ważne dążenie w życiu. A w chwili obecnej milionom graczy na całym świecie gry mogą pomóc ratować życie. Wygrajmy razem to najważniejsze starcie z pandemią COVID-19. - Riot Games - Nicolo Laurent, dyrektor generalny
- Naszą motywacją w SciPlay jest radość, jaką gry wnoszą do społeczności światowej. W tych trudnych czasach wszyscy musimy się zjednoczyć w walce z wirusem i w celu spłaszczenia krzywej jego rozprzestrzeniania się. Jedną z naszych wartości jest założenie #playTOGETHER, które jest u podstaw każdego działania, jakie podejmujemy dla naszych graczy. To zaszczyt, że możemy przekształcić tę najważniejszą wartość w inicjatywę #PlayApartTogether, w którą tak bardzo wierzymy i zmaksymalizować zasięg komunikatów WHO, które ratują życie wielu osób. Dlatego dołączmy do #PlayApartTogether, aby zachować w zdrowiu nie tylko ciało, ale i umysł. - SciPlay - Josh Wilson, dyrektor generalny
- To bardzo istotne, żeby młodzi ludzie potraktowali niewychodzenie z domu na poważnie – odgrywają oni kluczową role w powstrzymaniu rozprzestrzeniania się wirusa. Snap Games zawsze łączyły użytkowników Snapchata, którzy grają ze sobą nawet jeśli dzieliły ich duże odległości, dlatego wspieramy inicjatywę #PlayApartTogether. Staramy się, żeby użytkownicy Snapchata pozostali w domach, oferując im nowe gry i kreatywne narzędzia podnoszące świadomość naszego społeczeństwa mające na celu ochronę ich samych, ich bliskich i szerszego grona społeczeństwa. - Snap - Will Wu, dyrektor Snap Games
- Gry to to, co zrzesza ogromną część użytkowników Twitcha każdego dnia. Inicjatywa #PlayApartTogether przypomina, że nawet kiedy musimy zachować od siebie odległość, dalej możemy cieszyć się grami, które lubimy i pozostawać w kontakcie online z innymi. Chętnie dzielimy się najważniejszymi komunikatami przekazywanymi przez WHO z innymi członkami inicjatywy w celu dalszego zapewniania miejsca, w którym ludzie mogą spotkać się, grać w gry i tworzyć społeczność. - Twitch - Michael Aragon, starszy wiceprezes ds. treści
- W Unity wierzymy, że świat jest lepszym miejscem jeżeli jest więcej twórców gier i graczy. Nieważne, czy grasz w ulubioną grę z przyjaciółmi w internecine, czy uczysz się, jak stworzyć swoją pierwszą grę korzystając teraz z którejś z naszych w pełni dostępnych inicjatyw w zakresie kodowania. #PlayApartTogether może sprawić, że gracze ochronią i siebie, i swoje rodziny. Z niecierpliwością oczekujemy współpracy z przemysłem gier komputerowych na świecie, aby dzięki naszym działaniom liczba zachorowań nie wzrosła. - Unity Technologies - John Riccitiello, dyrektor zarządzający
- Od 15 lat YouTube tworzy społeczność, w której ludzie robią coś osobno, ale razem poprzez filmiki #withme – teraz jednak ważniejsze są inicjatywy #StayHome i #PlayApartTogether. Niektóre z najbardziej wpływowych chwil na YouTube tworzą osoby, które aktywnie łączą się ze swoimi fanami i twórcami gier z całego świata za pomocą streamingów na żywo. Gracze wiedzą jak się jednoczyć, nawet jeśli robią coś osobno, dlatego zachowajmy ostrożność w tym czasie i nie przyczyniajmy się do wzrostu liczby zachorowań. - YouTube - Ryan Wyatt, Global Head of Gaming
- Naszą misją w Zynga od zawsze jest jednoczenie świata za pośrednictwem gier, co zyskuje nowy wymiar w czasie kryzysu na świecie. To dla nas ogromny zaszczyt wspierać ważną pracę Światowej Organizacji Zdrowia i zapewniać naszym graczom system wsparcia w okresie zachowywania fizycznej odległości. Inicjatywa #PlayApartTogether skłania do pozytywnego podejścia i porusza społeczeństwo, co może nam pomóc w radzeniu sobie obecnie z pilnym zadaniem. - Zynga - Bernard Kim, prezes ds. działalności wydawniczej
Źródło: Business Wire