logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania #Powiedzcześćróżnorodności

  PR 18.05.2023, przeczytano 1111 razy
ilustracjastrzałka

9 maja 2023 r. wystartowała ogólnopolska kampania społeczna #PowiedzCześćRóżnorodności. Jej inicjatorzy - Fundacja DEI Alliance oraz firma Better - połączyli siły z ponad 20 partnerami, by wspólnie pokazać wartość, jaką z różnorodności czerpią firmy, organizacje i całe społeczeństwo. Jako ludzie tworzymy niepoliczalny zbiór różnorodnych doświadczeń i perspektyw oglądania świata, wzajemnie się uzupełniamy i wzbogacamy. Warto z tego skorzystać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-powiedzczescroznorodnosci,399997,artykul.html

Celem kampanii jest promowanie pozytywnej siły różnorodności - która łączy, inspiruje, jest motorem napędowym organizacji.

Doceńmy różnorodność

Żyjemy w ogromnie zróżnicowanym świecie, a skala tego zróżnicowania coraz silniej dociera do społecznej świadomości. Czas potraktować to jako szansę na docenienie ogromnego bogactwa, jakie ze zjawiskiem różnorodności się pojawia.

Firmy, które opierają swoje strategie i inicjatywy na różnorodności i włączeniu, budują takie miejsca pracy, w których osoby zatrudnione czują się dowartościowane, w których wspiera się je w realizacji ich potencjału.

- 92% młodych Polaków wybrałaby pracodawcę, który dba o różnorodność i buduje włączającą kulturę organizacyjną*, zaś 83% pracowników jest otwartych na pracę w różnorodnym i wielokulturowym zespole**. Badania jasno pokazują oczekiwania pracowników i pracownic. To niewątpliwie motywacja do wdrażania strategii i działań na rzecz różnorodności i włączenia - mówi Paweł Niziński, prezes Better - jeden z inicjatorów Kampanii.

Ewa Leśnowolska, dyrektorka operacyjna Fundacji DEI Alliance, dodaje: - Coraz częściej podkreśla się, że różnorodność, równe szanse i kultura włączenia to trzy wartości fundamentalne dla  przyszłego rozwoju współczesnych organizacji, a może nawet dalszego ich istnienia. Potrzebujemy miejsc pracy autentycznie otwartych na ludzi; takich, w których holistycznie podchodzi się do osób zatrudnionych, w których dostrzega się ich wielowymiarowość i wychodzi się naprzeciw ich potrzebom.

Moc osobistych historii w miejscach pracy

#PowiedzCześćRóżnorodności to kampania społeczna, która jest świadectwem takiego podejścia w biznesie. Oddaje głos pracownikom i pracownicom konkretnych firm. Zaprasza ich do tego, by opowiedzieli o sobie, pokazali, co jest dla nich ważne, ale też podzielili się tym, jak osobiste doświadczenia budują miejsca pracy. Czy przekłada się to na atmosferę w zespole i wzajemną chęć współpracy? Czy pracodawcy - znając lepiej swoich pracowników i pracownice - skuteczniej odpowiadają na ich potrzeby?

Olga z CD PROJEKT RED, Ania, Gosia i Pierre z Philip Morris, Alisa z Deloitte, Krzysztof z Leżę i Pracuję, Anita z Grupy ANG, Anna z Sharebee, Omaid z Inclusive.Buzz zapraszają nas do swojego świata i dzielą się swoimi historiami. Pokazują także, że ich doświadczenia, wielowymiarowość ich tożsamości są mile widziane w miejscach pracy. Partnerzy strategiczni kampanii - firmy, w których pracują bohaterowie i bohaterki - udowadniają, że docenienie różnorodności, a także autentyczne budowanie kultury włączającej wzmacnia całą organizację. Chętnie też dzielą się swoimi praktykami i pokazują, jak to robić na co dzień.

- To, że takie kampanie powstają, oznacza że w temacie różnorodności mamy jeszcze wiele do powiedzenia, a przede wszystkim – do zrobienia. Cieszy nas fakt, że w debatę na temat istoty budowania równościowego środowiska pracy włącza się biznes, którego działania w tym zakresie mają ogromne znaczenie. W Philip Morris przeprowadzamy transformację naszego biznesu m.in. w oparciu o wartości wynikające z naszej strategii I&D (Inclusion & Diversity).  Wiemy, że różnorodność świadczy o naszej sile, dlatego cieszymy się, że możemy być częścią tej kampanii – komentuje Ewa Sobiech, Menedżerka ds. Zaangażowania Pracowników, Inkluzywności oraz Różnorodności w Philip Morris w Polsce.

Człowieka nie da się opisać jednym słowem

Takie hasło przewodnie towarzyszy kampanii #PowiedzCześćRóżnorodności. Tożsamość nas wszystkich zbudowana jest z licznych elementów, a sprowadzanie człowieka do jednej cechy zawsze jest niekompletne i bywa krzywdzące. Kampania ma na celu pokazanie wielowymiarowości różnorodności i zachęcenie do holistycznego podejścia do pracowników i pracownic. Takie podejście umożliwia zrozumienie różnych perspektyw, doświadczeń, ale też barier i szans rozwoju w miejscu pracy. To zaś pozwala budować prawdziwie otwarte, bezpieczne i sprawiedliwe organizacje.

- Dbanie o różnorodność, czyli foster inclusion, to jedna z wartości Deloitte, dlatego udział w tej kampanii jest dla nas szczególnie ważny. Jednocześnie marzę o rzeczywistości, w której inicjatywy z zakresu DEI nie będą potrzebne, bo społeczeństwo i miejsca pracy będą przyjazne i otwarte dla wszystkich bez względu na płeć, wiek, orientację psychoseksualną, narodowość czy stopień sprawności – mówi Maja Zabawska, partnerka w Dziale Doradztwa Podatkowego, liderka Diversity Equity Inclusion w Deloitte.

Każde miejsce pracy może (i powinno) być otwarte na różnorodność

Organizatorzy i partnerzy kampanii pochodzą z różnych sektorów (biznes, organizacje pozarządowe, uczelnia), reprezentują różne branże (kreatywne, produkcyjne, usługowe) i wielkości organizacji (zatrudniają od kilku do kilku tysięcy osób). Łącząc się w kampanii pokazują, że dostrzeżenie różnorodności i budowanie włączających miejsc pracy jest absolutnie dla każdego. W ten sposób zapraszają też inne organizacje i firmy, by przyłączyły się do świętowania różnorodności - która otwiera nas, uczy szacunku i empatii do drugiego człowieka, wzbogaca nasze zespoły.

- Dołączenie do akcji #PowiedzCześćRóżnrodności jest kolejnym krokiem w naszych działaniach na rzecz otwartości w branży gier wideo. Nasza największa siła to ludzie i ich różnorodność, dlatego mocno stawiamy na to, by tę różnorodność pielęgnować, tworząc bezpieczne i przyjazne warunki pracy. Wierzymy, że inkluzywne środowisko CD PROJEKT RED wspomaga rozwój nie tylko naszych pracowników, ale i całej branży. – mówi Agnieszka Szamałek-Michalska, Culture, Diversity & Inclusion Director w CD PROJEKT RED.

Dołącz do Kampanii! Twoja historia też jest ważna

Świętować mogą nie tylko organizacje; również indywidualne osoby. Dlatego na specjalnie dedykowanej kampanii stronie www.czescroznorodnosci.pl powstało narzędzie #DiverStory, dzięki któremu każdy i każda z nas może opowiedzieć o sobie: stworzyć swój plakat, zawrzeć w kilku słowach swoją historię i pokazać światu, kim jest. Każda taka historia niesie wielką moc osobistego przekazu.

Dzięki Screen Network - partnerowi strategicznemu, kampania będzie obecna w przestrzeni outdoorowej - w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Szczecinie. Do połowy lipca 2023 będzie również gościć w mediach społecznościowych.

Organizatorzy Kampanii:

  • Fundacja DEI Alliance - fundacja skupiona na zagadnieniach różnorodności, równych szans i włączenia; poprzez swoje działania zmienia biznes i społeczeństwo na bardziej włączające i otwarte.
  • Better - firma consultingowa - reprezentant ruchu B Corp w Polsce,  doradzająca w dziedzinie etycznego biznesu, różnorodności i włączenia, zrównoważonego rozwoju oraz strategicznej komunikacji z interesariuszami.
  • Partnerzy Strategiczni: CD PROJEKT RED, Deloitte, Grupa ANG, Inclusive.Buzz, Leżę i Pracuję, Phillip Morris, Sharebee, Screen Network.
  • Partnerzy Wspierający: Ashoka, AHK - Polsko-Niemiecka Izba Handlowa, Brand24, Dare IT, Dream Employer, Havas Warsaw, Karta Różnorodności, NESsT, No Fluff Jobs, SWPS
  • Partnerzy Medialni: Wirtualna Polska, Forum Media Polska, HR Business Partner, NNO.pl
  • Idea Kreatywna: Havas Warsaw

Źródło: Havas Group Poland

www.havas.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764