logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania pro-life „rządzi” stołecznym outdoorem

  PR 26.04.2021, przeczytano 525 razy
ilustracja

Kampania pro-life, którą od końca listopada ub.r. realizuje fundacja „Nasze Dzieci”, dosłownie zalała Polskę. W samej tylko Warszawie – jak wynika z badania CitiesAI – wykupiono ponad 300 billboardów, co oznacza 13% udział w rynku. Tym samym kampania fundacji z Kornic jest jak dotąd najbardziej zasięgową kampanią na stołecznych ulicach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-pro-life-_rzadzi_-stolecznym-outdoorem,391222,artykul.html

Grafika przedstawiająca dziecko w łonie matki, towarzyszące zdjęciom płodu slogany „Mam 11 tygodni”, „Mam 5 miesięcy” czy plakaty z hasłem „Kochajcie się, mamo i tato” – to kolejne odsłony kampanii pro-life, której billboardy pojawiły się w Warszawie i w wielu innych miastach w Polsce. Stoi za nią fundacja „Nasze Dzieci” z Kornic koło Raciborza na Śląsku, która w pierwszej odsłonie kampanii wykorzystała pracę rosyjskiej artystki Ekateriny Glazkovej.

Od grudnia 2020 r. do marca 2021 r. działania fundacji monitorowała firma technologiczna CitiesAI – dzięki technologii rozpoznawania obrazu i uczeniu maszynowemu zliczyła ona wszystkie zakupione na terenie Warszawy i okolic nośniki reklamowe oraz oszacowała na podstawie ruchu rzeczywisty zasięg kampanii. Bilans akcji w samej tylko stolicy – według danych CitiesAI – to ponad 300 billboardów i 100 milionów kontaktów z reklamą. W szczycie kampanii przeciętny warszawiak widział ją prawie 35 razy w miesiącu, czyli ponad raz dziennie.

- Dziennie gromadzimy, przetwarzamy i analizujemy ok. 500 tys. zdjęć z całej Warszawy – podkreśla Robert Migas-Mazur z CitiesAI. –  Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji wiemy, gdzie dokładnie znajdują się billboardy, co prezentują oraz ile ich jest. To umożliwiło nam przyjrzeć się dokładniej tej kontrowersyjnej kampanii.

W grudniu 2020 roku mieszkańcy Warszawy zobaczyli billboardy fundacji z Kornic prawie 4 mln razy. W styczniu b.r. liczba wykupionych nośników wzrosła z 49 do 172 billboardów, zaś do plakatów z grafiką dziecka w łonie-sercu doszły nowe kreacje reklamowe, w tym jedna z napisem „Hospicja perinatalne”. Według analityków CitiesAI na początku tego roku kampania zajęła ponad 7% stołecznego rynku wielkopowierzchniowej reklamy zewnętrznej.

W lutym w ramach kampanii pojawiły się kolejne plakaty. Te z napisem „Mam 5 miesięcy” zostały zastąpione kreacjami „Jestem zależny – ufam Tobie”. Z kolei w marcu po raz pierwszy na stołecznych ulicach pojawiły się billboardy z tekstem „Mam 11 tygodni”. Zaraz potem warszawiacy mogli zobaczyć plakaty wykorzystujące znaną już grafikę dziecka w sercu z dodanym w różnych językach słowem „życie”.

Jak wynika z danych CitiesAI, na przestrzeni lutego i pierwszej połowy marca przechodnie i kierowcy zwrócili uwagę na reklamy fundacji „Nasze Dzieci” przeszło 92,5 mln razy, zaś sama kampania z 13% udziałem w rynku stała się najbardziej zasięgową reklamą outdoor na warszawskich ulicach. Plakaty z sercem zdominowały Warszawę, pozostawiając w tyle reklamy znanych operatorów komórkowych – firm Play oraz Plus, których reprezentacja w stolicy była prawie dwa razy mniejsza (odpowiednio 165 i 145 billboardów), sieć marketów budowlanych Leroy Merlin oraz Netflix.

- Nasza technologia pozwala na ciągły monitoring reklamy zewnętrznej. Jak widać na przykładzie analizowanej kampanii, dane mówią nie tylko o liczbie i lokalizacji zakupionych nośników, pozwalają również oszacować liczbę kontaktów z reklamą, a także ocenić jej widoczność w mieście czy ekspozycję w porównaniu z konkurencją – podsumowuje Robert Migas-Mazur.

Źródło: CitiesAI

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764