logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania profrekwencyjna To Twój Wybór - głos kobiet ma znaczenie

  PR 25.09.2023, przeczytano 755 razy
ilustracja

Ponad połowa młodych Polek deklaruje, że nie weźmie udziału w wyborach parlamentarnych. Choć wiedzą jakiej Polski chcą dla siebie i swoich bliskich, to nie korzystają z prawa wyborczego, bo nie wierzą, że ich głos się liczy. Do udziału w nadchodzących wyborach ma przekonać kobiety kampania profrekwencyjna „To Twój Wybór”, zainicjowana przez Fundację Batorego i Inicjatywę Głos Kobiet, grupę organizacji społecznych, działających na rzecz ochrony i promocji praw kobiet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-profrekwencyjna-to-two%CC%81j-wybo%CC%81r---glos-kobiet-ma-znaczenie,401479,artykul.html

Celem kampanii jest uświadomienie kobietom, że ich głos ma decydujące znaczenie w kwestiach dla nich fundamentalnych.

Kobiet w wieku wyborczym jest ponad 1,4 mln więcej niż mężczyzn (16,151 mln kobiet vs 14,701 mln mężczyzn). Jednak potencjał wyborczy kobiet jest obniżany ze względu na ich znacząco niższą deklarowaną chęć udziału w wyborach. Jest to szczególnie widoczne w grupie kobiet młodszych1.

Mobilizacja grupy młodych kobiet do udziału w głosowaniu jest bardzo ważna dla budowania partycypacji wyborczej, gdyż stanowią one aż ponad 3 mln wyborców2.

Te dane skłoniły grupę organizacji społecznych działających na rzecz promocji praw kobiet i zwiększania ich udziału w życiu publicznym do zorganizowania wraz z Fundacją Batorego kampanii profrekwencyjnej zachęcającej młode kobiety do udziału w wyborach parlamentarnych w 2023 roku. W prace nad koncepcją kampanii zaangażowali się pro bono specjaliści od komunikacji: agencja VMLY&R i dom mediowy Mindshare.

W ramach przygotowań do kampanii przeprowadzono badania jakościowe, których głównym celem było znalezienie odpowiedzi na zasadnicze pytania: dlaczego młode kobiety nie chodzą na wybory? Jaka argumentacja jest w stanie zmienić ich nastawienie i zmotywować je do udziału w wyborach?

Dzięki pogłębionym badaniom jakościowym zidentyfikowane zostały dwie główne przyczyny odmowy udziału w wyborach: brak partii, z którą się w pełni identyfikują i która dawałaby im gwarancję oczekiwanej zmiany (nie mam na kogo głosować, nie mam gwarancji, że po wyborach nastąpi zmiana, której bym chciała) oraz brak poczucia sprawczości (mój głos nic nie znaczy, mój udział w wyborach niczego nie zmieni).

Bazując na tej wiedzy agencja VMLY&R przygotowała koncepty narracyjne, które w kolejnym kroku testowane były w badaniach jakościowych. Spośród 5 kierunków komunikacyjnych wybrany został koncept najbardziej angażujący i najbardziej motywujący do udziału w wyborach: „To Twój wybór”. Pomysł komunikacji opiera się na odwołaniu się do konieczności dokonania ważnych wyborów życiowych: może nie masz na KOGO głosować, ale masz na CO głosować.

Ważne było także odkrycie, że dla młodych kobiet bardzo angażujące było przedstawienie konkretnych spraw, problemów i dylematów społecznych i moralnych. Te dylematy zostały zobrazowane hasłami przedstawiającymi alternatywę, wybór jakiego można dokonać. W dalszym etapie procesu tworzenia kampanii został przygotowany zestaw haseł oraz visuali przedstawiający problemy, dylematy i wybory z różnych sfer życia społecznego.

W ramach kampanii powstał spot TV 30' oraz trzy spoty 15' (produkcja Shootme, reżyseria Kasia Grabek), spot radiowy 30' i trzy spoty 15', citylighty, siatki wielkoformatowe, oklejenia autobusów, różnorodne materiały BTL oraz assety digitalowe statyczne i video. Powstała także dedykowana strona internetowa.

Kampanię realizują partnerzy pracujący pro bono: agencja VMLY&R (koncepcja i realizacja kampanii), a także Instytut Badawczy Make a Difference (przeprowadzenie badań konceptów i haseł, jakościowych i ilościowych), MindShare i GroupM (planowanie i zakup mediów), Kancelaria Prawna SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk, OneMulti PR (współpraca z mediami), Lifetube (influencer marketing), Vein (studio postprodukcyjne) i Ztudio (studio dźwiękowe).

ilustracjastrzałka

Źródło: VMLY&R Poland

www.vmlyr.com

Dodatkowe informacje:

[1] W grupie kobiet 18-39 frekwencja wyborcza jest szacowana na 45% (źródło: drugi tzw. Sondaż Obywatelski zrealizowany dla Gazety Wyborczej, czerwiec 2023). Także w ostatnich wyborach parlamentarnych frekwencja wśród młodych kobiet (i w ogóle wśród ludzi młodych) była niższa o kilkanaście procent w porównaniu do osób powyżej 40 roku życia: 46,4% głosowanie w wyborach wśród młodych ludzi w wieku 18 - 30 vs. 60,3% wśród osób w wieku 30-39 lat (źródło: ExitPoll 2016, IPSOS).
[2] 3,367 mln wyborców to kobiety w wieku od 18 do 34 lat

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Danone promuje wysokobiałkowe jogurty YoPRO
Do portfolio oferującej produkty mleczne i pochodzenia roślinnego spółki Danone właśnie dołączyła marka YoPRO. To wysokobiałkowe jogurty mleczne, dostępne w różnych smakach i gramaturach, wzbogacone o magnez i witaminę B9. Rozwój portfela, który dla Danone oznacza wejście do nowej kategorii, to odpowiedź na oczekiwania osób...
MBridge nawiązuje współpracę z drogerią LaDiosa
Agencja MBridge – Marketing Experts rozpoczęła działania digital marketingowe dla drogerii internetowej LaDiosa. Głównym celem współpracy jest wzrost sprzedaży, zwiększenie ruchu płatnego i organicznego oraz kompleksowa poprawa widoczności marki LaDiosa w wynikach wyszukiwania Google.
Epson SureColor SC-V1000: kompaktowa drukarka UV do gadżetów reklamowych
Epson wprowadza na rynek przełomową płaską drukarkę UV SC-V1000 A4, otwierając nowe możliwości dla małych firm z branży gadżetów reklamowych. Dzięki temu kompaktowemu urządzeniu, wysokiej jakości nadruki na różnorodnych podłożach stają się dostępne nawet przy ograniczonych budżetach.
Jakub Kiwior na warszawskim muralu adidas
Wschodząca gwiazda reprezentacji Polski Jakub Kiwior i legenda polskiego dziennikarstwa sportowego Dariusz Szpakowski spotkali się w ramach cyklu adidas „Three Moments with”. W szczerej rozmowie obrońca Arsenalu opowiada o trzech momentach największej presji w jego karierze. Piłkarz jako ambasador marki adidas znalazł się także na muralu zlokalizowanym niedaleko Stadionu...
Wyzwania w działaniach link buildingowych SEO
Artykuły sponsorowane, własne zaplecza i strategia outreach znalazły się w pierwszej trójce metod link buildingu, z których specjaliści SEO korzystają najczęściej. Biorąc dodatkowo pod uwagę, że co drugi ekspert za najbardziej wartościowe działanie uważa zdobywanie linków ze stron o wysokim autorytecie, realizacja...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764