logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania profrekwencyjna To Twój Wybór - głos kobiet ma znaczenie

  PR 25.09.2023, przeczytano 976 razy
ilustracja

Ponad połowa młodych Polek deklaruje, że nie weźmie udziału w wyborach parlamentarnych. Choć wiedzą jakiej Polski chcą dla siebie i swoich bliskich, to nie korzystają z prawa wyborczego, bo nie wierzą, że ich głos się liczy. Do udziału w nadchodzących wyborach ma przekonać kobiety kampania profrekwencyjna „To Twój Wybór”, zainicjowana przez Fundację Batorego i Inicjatywę Głos Kobiet, grupę organizacji społecznych, działających na rzecz ochrony i promocji praw kobiet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-profrekwencyjna-to-two%CC%81j-wybo%CC%81r---glos-kobiet-ma-znaczenie,401479,artykul.html

Celem kampanii jest uświadomienie kobietom, że ich głos ma decydujące znaczenie w kwestiach dla nich fundamentalnych.

Kobiet w wieku wyborczym jest ponad 1,4 mln więcej niż mężczyzn (16,151 mln kobiet vs 14,701 mln mężczyzn). Jednak potencjał wyborczy kobiet jest obniżany ze względu na ich znacząco niższą deklarowaną chęć udziału w wyborach. Jest to szczególnie widoczne w grupie kobiet młodszych1.

Mobilizacja grupy młodych kobiet do udziału w głosowaniu jest bardzo ważna dla budowania partycypacji wyborczej, gdyż stanowią one aż ponad 3 mln wyborców2.

Te dane skłoniły grupę organizacji społecznych działających na rzecz promocji praw kobiet i zwiększania ich udziału w życiu publicznym do zorganizowania wraz z Fundacją Batorego kampanii profrekwencyjnej zachęcającej młode kobiety do udziału w wyborach parlamentarnych w 2023 roku. W prace nad koncepcją kampanii zaangażowali się pro bono specjaliści od komunikacji: agencja VMLY&R i dom mediowy Mindshare.

W ramach przygotowań do kampanii przeprowadzono badania jakościowe, których głównym celem było znalezienie odpowiedzi na zasadnicze pytania: dlaczego młode kobiety nie chodzą na wybory? Jaka argumentacja jest w stanie zmienić ich nastawienie i zmotywować je do udziału w wyborach?

Dzięki pogłębionym badaniom jakościowym zidentyfikowane zostały dwie główne przyczyny odmowy udziału w wyborach: brak partii, z którą się w pełni identyfikują i która dawałaby im gwarancję oczekiwanej zmiany (nie mam na kogo głosować, nie mam gwarancji, że po wyborach nastąpi zmiana, której bym chciała) oraz brak poczucia sprawczości (mój głos nic nie znaczy, mój udział w wyborach niczego nie zmieni).

Bazując na tej wiedzy agencja VMLY&R przygotowała koncepty narracyjne, które w kolejnym kroku testowane były w badaniach jakościowych. Spośród 5 kierunków komunikacyjnych wybrany został koncept najbardziej angażujący i najbardziej motywujący do udziału w wyborach: „To Twój wybór”. Pomysł komunikacji opiera się na odwołaniu się do konieczności dokonania ważnych wyborów życiowych: może nie masz na KOGO głosować, ale masz na CO głosować.

Ważne było także odkrycie, że dla młodych kobiet bardzo angażujące było przedstawienie konkretnych spraw, problemów i dylematów społecznych i moralnych. Te dylematy zostały zobrazowane hasłami przedstawiającymi alternatywę, wybór jakiego można dokonać. W dalszym etapie procesu tworzenia kampanii został przygotowany zestaw haseł oraz visuali przedstawiający problemy, dylematy i wybory z różnych sfer życia społecznego.

W ramach kampanii powstał spot TV 30' oraz trzy spoty 15' (produkcja Shootme, reżyseria Kasia Grabek), spot radiowy 30' i trzy spoty 15', citylighty, siatki wielkoformatowe, oklejenia autobusów, różnorodne materiały BTL oraz assety digitalowe statyczne i video. Powstała także dedykowana strona internetowa.

Kampanię realizują partnerzy pracujący pro bono: agencja VMLY&R (koncepcja i realizacja kampanii), a także Instytut Badawczy Make a Difference (przeprowadzenie badań konceptów i haseł, jakościowych i ilościowych), MindShare i GroupM (planowanie i zakup mediów), Kancelaria Prawna SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk, OneMulti PR (współpraca z mediami), Lifetube (influencer marketing), Vein (studio postprodukcyjne) i Ztudio (studio dźwiękowe).

ilustracjastrzałka

Źródło: VMLY&R Poland

www.vmlyr.com

Dodatkowe informacje:

[1] W grupie kobiet 18-39 frekwencja wyborcza jest szacowana na 45% (źródło: drugi tzw. Sondaż Obywatelski zrealizowany dla Gazety Wyborczej, czerwiec 2023). Także w ostatnich wyborach parlamentarnych frekwencja wśród młodych kobiet (i w ogóle wśród ludzi młodych) była niższa o kilkanaście procent w porównaniu do osób powyżej 40 roku życia: 46,4% głosowanie w wyborach wśród młodych ludzi w wieku 18 - 30 vs. 60,3% wśród osób w wieku 30-39 lat (źródło: ExitPoll 2016, IPSOS).
[2] 3,367 mln wyborców to kobiety w wieku od 18 do 34 lat

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sony wprowadza obiektyw FE 50–150 mm F2 GM
Sony wprowadza obiektyw FE 50–150 mm F2 GM, będący pierwszym na świeciei teleobiektywem zmiennoogniskowym o maksymalnej ogniskowej 150 mm ze stałą przysłoną F2. Minimalna ogniskowa tego modelu wynosi 50 mm, a wysoka rozdzielczość optyczna dorównuje konstrukcjom stałoogniskowym. Dzięki tym właściwościom jeden obiektyw może służyć do fotografowania...
Dezinformacja i trolle w nowej odsłonie kampanii Ministerstwa Cyfryzacji i NASK
Startuje kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej realizowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK. Jej celem jest edukacja społeczeństwa w zakresie dezinformacji, manipulacji w sieci oraz zagrożeń, jakie niosą ze sobą niezweryfikowane treści. Podobnie jak w 2024 r. koncepcja kampanii nawiązuje do wizerunku trolli.
MAP: Dobre praktyki sponsoringu sportu przez spółki z udziałem Skarbu Państwa
KPRM opublikowała "Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez Spółki z udziałem Skarbu Państwa (SSP)", opracowane przez zespół działający w Ministerstwie Aktywów Państwowych.
Rekordowy rok dla reklamy cyfrowej w USA – raport IAB/PwC
Branża reklamy cyfrowej w Stanach Zjednoczonych osiągnęła w 2024 roku rekordowy poziom 258,6 miliarda dolarów przychodu – wynika z opublikowanego właśnie raportu „IAB/PwC Internet Advertising Revenue Report: Full Year 2024”.
Lech zaprasza do łapania chwil jak w '95
Marka Lech zaprasza do „łapania chwil” w stylu retro. Z okazji 30. urodzin sieci Biedronka, Lech przygotował limitowaną edycję puszki inspirowaną kultowym designem z 1995 roku. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764