logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania promująca krwiodawstwo „Polsko! Więcej nas łączy, niż dzieli”

  PR 02.12.2020, przeczytano 507 razy
ilustracja

W skutek pandemii liczba krwiodawców w wielu punktach poboru w całej Polsce spadła o ponad połowę. Startująca właśnie kampania „Polsko! Więcej nas łączy, niż dzieli” przygotowana przez Stowarzyszenie Leczymy z misją oraz Fundację Mocni na starcie ma na celu promocję krwiodawstwa w tym szczególnym czasie. Jedna osoba może każdorazowo oddać 450 ml krwi. To tak niewiele, a zarazem tak dużo, by pomóc w ratowaniu ludzkiego życia. Oddawanie krwi i osocza jest całkowicie bezpieczne, nawet w trakcie pandemii #COVID19. O komfort przejazdu krwiodawców z regionalnych centrów krwiodawstwa zadba firma iTaxi. Patronem medialnym akcji jest Instytut Monitorowania Mediów IMM.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-promujaca-krwiodawstwo-_polsko%21-wiecej-nas-laczy%2C-niz-dzieli_,389411,artykul.html

Zrób coś dobrego. #Potrzebnakrew

Akcja pod nazwą „Więcej nas łączy, niż dzieli” to kolejna inicjatywa młodych lekarzy działających w Stowarzyszeniu Leczymy z misją. W trakcie pandemii było o nich głośno przy okazji zbiórki środków ochrony osobistej po nazwą „Korona z głowy”. Akcję wspiera też Fundacja Mocni na starcie działająca na rzecz rozwoju zawodowego przyszłych pokoleń medyków. Organizacje pozarządowe połączyły siły, by pomóc centrom krwiodawstwa, które od marca zmagają się z poważnym spadkiem chętnych do oddania krwi. A zapotrzebowanie w szpitalach rośnie.

– Krew jest jednym z najcenniejszych darów, jaki możemy ofiarować drugiemu człowiekowi. Krwi potrzebują nie tylko ofiary wypadków, ale również chorzy z oddziałów chirurgicznych, nawet ci z zaplanowanymi zabiegami. Wielkie nadzieje wiążemy też z osoczem ozdrowieńców. W laboratoriach wciąż sprawdzana jest jego skuteczności w walce z COVID-19. Badania wielu ośrodków naukowych wskazują, że osocze podane w odpowiednim momencie może złagodzić przebieg choroby wywołanej zakażeniem SARS-CoV-2. To jedna z niewielu możliwości terapeutycznych, jaką mamy do dyspozycji w walce z koronawirusem – mówi pomysłodawca akcji, Prezes Stowarzyszenia Leczymy z misją, lek. med. Marcin Kiszka.

Do oddawania krwi i osocza zachęca też Fundacja Mocni na starcie.

– Naszą akcją chcielibyśmy przypomnieć, jak ważna jest jedność i solidarność. W obliczu pandemii, ogromnych problemów służby zdrowia i braku krwi dla potrzebujących, powinniśmy walczyć ramię w ramię przeciw koronawirusowi, a nie przeciwko sobie. Razem pokażemy, że mamy tę moc – tłumaczy Prezes Fundacji, Zuzanna Janowicz.

Kto może oddać krew?

Naszą wspólną misją jest zachęcenie jak największej liczby osób do oddawania krwi. Dawcą może zostać każda osoba, która:

  • ma 18-65 lat
  • waży powyżej 50 kg
  • nie chorowała na żółtaczkę
  • w ciągu ostatnich 6 miesięcy nie miała wykonanego zabiegu operacyjnego, tatuażu, przekłucia uszu lub innych części ciała
  • nie miała kontaktu z osobą chorą na COVID-19 lub objętą kwarantanną
  • jej ogólny stan zdrowia jest bardzo dobry

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Jeśli spełniasz powyższe kryteria, nie zwlekaj. Zgłoś się do najbliższego centrum krwiodawstwa. Firma iTaxi zadba o bezpieczeństwo i komfort Twojego powrotu do domu po wizycie w wybranym punkcie poboru krwi w Krakowie, Bydgoszczy lub w Warszawie.

– Bez wahania zdecydowaliśmy się zaangażować w akcję promocji krwiodawstwa. Idea inicjatywy jest nam bardzo bliska – w naszej firmie mamy wieloletnich dawców. iTaxi – jako organizacja odpowiedzialna społecznie – od początku pandemii wspiera środowisko medyczne w walce ze skutkami pandemii COVID-19. Jako pierwsi zamontowaliśmy w samochodach przegrody ochronne, rozwozimy testy na obecność koronawirusa, aktualnie szkolimy współpracujących kierowców na ratowników drogowych. Niedawno uruchomiliśmy też specjalną usługę transportową, dedykowaną tylko i wyłącznie do przewozu osób z podejrzeniem lub z potwierdzonym pozytywnym wynikiem testu. Trzymamy kciuki za powodzenie akcji „Więcej nas łączy, niż dzieli” – w tych szczególnych czasach każdy przejaw solidarności z osobami potrzebującymi wsparcia jest na wagę złota – komentuje Jarosław Grabowski, CEO iTaxi.

Akcja promocyjna trwa od 2 do 30 grudnia br. lub do wyczerpania puli kuponów. Jednorazowa zniżka na przejazd wynosi 50% (max. 10 złotych) i jest dostępna wyłącznie dla klientów indywidualnych, korzystających z profilu prywatnego w aplikacji iTaxi.

Dlaczego to takie ważne?

W ubiegłym roku w Polsce krew oddało 591181 osób. Niestety, od marca 2020 roku, w wyniku rozprzestrzeniania się koronawirusa, liczba dawców w poszczególnych centrach krwiodawstwa spadła o ponad połowę. Chociaż w szpitalach odwołano większość planowanych operacji a na drogach odnotowuje się mniej wypadków, to nadal chorzy, w szczególności chorzy na nowotwory hematologiczne, potrzebują krwi. Jedna osoba, jednorazowo może oddać 450 ml, co stanowi około 10% krwi znajdującej się w organizmie dorosłego człowieka. Twoja krew może uratować czyjeś życie.

Chorowałeś na koronawirusa? Twoja krew pomoże w walce z #COVID19!

Osoby, które zachorowały na COVID-19 albo przebyły bezobjawowe zakażenie koronawirusem także mogą oddawać krew. Osocze ozdrowieńców zawierające przeciwciała jest wykorzystywane do walki o zdrowie i życie pacjentów, którzy wciąż zmagają się ze śmiercionośnym wirusem.

Gdzie oddać krew?

W ramach akcji współpracujemy z Regionalnymi Centrami Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie, Krakowie i Bydgoszczy. Krew można jednak oddawać w punktach poboru w całym kraju. Na stronach internetowych RCKiK znajdują się kwestionariusze dla krwiodawców, a także szczegółowe informacje na temat zasad bezpieczeństwa epidemiologicznego w placówkach. Pamiętaj, aby do punktu krwiodawstwa zabrać ze sobą dowód tożsamości (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy).

Źródło: Stowarzyszenie Leczymy z misją

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764