logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania promująca segregację odpadów w galeriach NEPI Rockcastle

  PR 05.10.2023, przeczytano 255 razy
ilustracjastrzałka

O segregacji odpadów mówi się od lat, ale wciąż jest to duży problem. Wątpliwości nie tylko budzi to, co i gdzie powinno być wyrzucone, lecz także to, co dzieje się ze śmieciami po ich odbiorze. Brakuje odpowiednich oznaczeń, wciąż pojawia się wiele błędów w komunikacji dotyczącej właściwej segregacji. Dlatego też 5 października, NEPI Rockcastle rozpoczyna cykl angażujących działań oraz pokazów edukacyjnych pod hasłem „Śmiecioodpowiedzialni” zorganizowanych we współpracy z lokalnymi zakładami i firmami odpowiedzialnymi za gospodarowanie odpadami. Akcja obejmuje 14 galerii handlowych w całej Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-promujaca-segregacje-odpadow-w-galeriach-nepi-rockcastle,401602,artykul.html

Recykling tworzyw sztucznych w Polsce wynosi od 27 proc. do nieco ponad 30 proc., jednak według badań realnie nie przekracza on 10 proc.1 Zgodnie zaś w wymogami unijnymi do 2030 roku jako kraj powinniśmy osiągnąć 60% recyklingu. Od lipca 2017 roku w Polsce wdrażany jest Jednolity System Segregacji Odpadów (JSSO)2. Obliguje on gminy do poprawy w zakresie standardów dbania o selektywną zbiórkę śmieci. I choć według najświeższych badań 96% Polaków deklaruje, że sortuje odpady3, to w praktyce temat segregacji budzi wciąż liczne wątpliwości, jak choćby te dotyczące prawidłowego wyboru kosza dla danego odpadu. Ma to również miejsce w centrach handlowych. NEPI Rockcastle w ramach swojej strategii zrównoważonego rozwoju zakłada, że zmniejszy ilość generowanych przez centra odpadów unikając tym samym wywozu na wysypiska, a 60% z nich ma być poddawana recyklingowi. Dlatego też wszystkie galerie posiadają system segregacji 4- lub 5-frakcyjnej.

Edukacja klientów oraz najemców, a także obalanie mitów dotyczących sensu segregacji to ważny element realizacji naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Wierzymy, że nasze praktyczne podejście, działania oraz udostępnianie odpowiedniego wyposażenia w centrach, przyniesie realne efekty, które wpłyną na zmianę nawyków oraz przypomną, dlaczego warto segregować odpady i traktować je jako surowce, by trafiły ponownie do obiegu w postaci różnych produktów – podkreśla Magdalena Gibney, Group Head of Sustainability, NEPI Rockcastle.

Akcja „Śmiecioodpowiedzialni” rusza już 5 października. Jej pilotaż odbył się wiosną w Galerii Tomaszów. Wydarzenia zaplanowano we współpracy z lokalnymi zakładami i firmami odpowiedzialnymi za gospodarowanie odpadami. W czasie całodniowych akcji w centrach NEPI Rockcastle, poprzez angażujące strefy edukacyjne oraz wystawy, będzie można zapoznać się z zasadami segregacji, w tym szczególnie odpadów problematycznych. Uczestnicy będą również mogli wziąć udział w edukacyjnych zabawach i quizach, ćwicząc właściwe nawyki. Na terenie centrów pojawią się punkty informacyjne miejskich zakładów oczyszczania lub firm odbierających odpady komunalne, zaś na parkingach wybranych obiektów będzie można zapoznać się z zasadami działania śmieciarki i pracy ekip sprzątających. Dodatkowo wszyscy klienci będą mogli dołączyć do zbiórki drobnych elektrośmieci realizowanych w kooperacji z Punktami Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) lub lokalnymi operatorami odbioru odpadów, otrzymując w zamian rośliny miododajne. Wszystkie informacje o wydarzeniu, quizy oraz materiały edukacyjne będą dostępne na stronie: www.smiecioodpowiedzialni.pl.

- Cykl wydarzeń edukujących, promujących właściwą segregację odpadów to element naszej kampanii pod nazwą „Nie bądź plastik”, w ramach której już od lat organizujemy różnego rodzaju warsztaty i angażujące działania na rzecz zrównoważonego zarządzania zasobami oraz dbania o środowisko. Zaangażowanie miejskich służb oczyszczania oraz lokalnych społeczności to ważny krok w na drodze do tego, aby każdy z nas stał się Śmiecioodpowiedzialny” - mówi Dominik Piwek, Head of Marketing & PR, NEPI Rockcastle Poland.

Akcja „Śmiecioodpowiedzialni” na jesieni odbędzie się w 13 lokalizacjach: Galeria Warmińska i Aura Centrum w Olsztynie, Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim, Karolinka i Solaris Center w Opolu, Focus Mall Zielona Góra, Bonarka w Krakowie, Pogoria w Dąbrowie Górniczej, Platan w Zabrzu, Alfa Centrum w Białymstoku, Galeria Wołomin, Galeria Copernicus w Toruniu oraz Forum Gdańsk.

Segregacja – jeden z kluczowych elementów Gospodarki o Obiegu Zamkniętym (GOZ)

Prawidłowa segregacja odpadów to podstawa strategii zrównoważonego rozwoju NEPI Rockcastle w zakresie oczyszczania środowiska z zalegających śmieci. Na wysypiskach brakuje miejsca, zasoby planety kurczą się. Gospodarka o Obiegu Zamkniętym to rozwiązania zakładające traktowanie odpadów jako surowców. Dzięki właściwej segregacji można znacząco zwiększyć stopień ich odzysku i recyklingu. Właściwa segregacja to większy procent odzysku materiału do ponownego przetworzenia, czyli wtórnego surowca. Istotną rolę w transformacji mają nowe regulacje UE, którym należy sprostać w związku z wymogami raportowania w zakresie zrównoważonego rozwoju w obszarze GOZ zgodnie z ESRS4. Recykling to także ważny obszar budowania Gospodarki o Obiegu Zamkniętym i jest z nim często w Polsce utożsamiany. Warto pamiętać o wszystkich elementach GOZ znanych jako 5 R: Refuse (Odmawiaj), Reduce (Unikaj, Ogranicz), Reuse (Użyj ponownie), Recycle (Utylizuj, Recyklinguj) oraz Rot (Kompostuj).

Odpady, które zyskują nowe życie i przynoszą dochody

NEPI Rockcastle stosuje różnego rodzaju rozwiązania w swoich centrach w zakresie zwiększania efektów recyclingu. W krakowskiej Bonarce, podobnie jak w większości centrów należących do firmy, prowadzona jest wstępna segregacja odpadów, na miejscu działa prasa do folii i kartonów. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom już w 2022 roku odzyskano ponad 373 tony papieru. Systematycznie prowadzone są też prace związane z recyklingiem folii. W ub. roku odzyskano w ten sposób 9,3 ton plastiku. Strefa gastronomiczna wyposażona jest w specjalne zlewki odciążające odpady zmieszane. W Galerii Tomaszów, w strefie przeznaczonej na odpady odbywa się segregacja śmieci pochodzących od najemców, jak i wszystkich odpadów z terenu galerii. Zamontowano tam specjalny stół frakcyjny do segregacji, zatrudniany jest też dodatkowy pracownik, który zajmuje się ręcznym selekcjonowaniem odpadów. W strefie umieszczono dodatkowo tablice informacyjne pomagające pracownikom sklepów i restauracji przy odpowiedniej segregacji. W Forum Gdańsk działa prasa do makulatury, która umożliwiła w 2022 roku odzysk ponad 350 ton papieru. Ponadto do recyklingu pozyskano ponad 9,5 tony plastiku. Do zbiórki bioodpadów w galeriach służą specjalne pojemniki.

Źródło: NEPI Rockcastle

Dodatkowe informacje:

NEPI Rockcastle jest inwestorem oraz deweloperem nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, którego akcje notowane są̨ na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu oraz Amsterdamie. Grupa posiada jeden z największych portfeli nieruchomości w Rumunii, Polsce oraz na Słowacji, jest też silnie obecna w Chorwacji, Czechach, na Węgrzech oraz w Serbii i Litwie.

W Polsce NEPI Rockcastle jest właścicielem czternastu galerii handlowych: GALERIA WARMIŃSKA OLSZTYN, AURA CENTRU OLSZTYN, ALFA BIAŁYSTOK, GALERIA WOŁOMIN, GALERIA TOMASZÓW, FOCUS MALL PIOTRKÓW TRYBUNALSKI, FOCUS MALL ZIELONA GÓRA, CH KAROLINKA OPOLE, SOLARIS CENTER w OPOLU, CH PLATAN ZABRZE, CH POGORIA DĄBROWA GÓRNICZA, BONARKA KRAKÓW, ATRIUM COPERNICUS w TORUNIU, FORUM GDAŃSK.

https://przemyslisrodowisko.pl/recykling-odpadow-w-ue-czy-polska-osiagnie-cele-na-2025-i-2035-rok/
https://eplastics.pl/wiadomosci/pb/14448-potwierdzenia-wynikow-badan-plastics-review
3 Badanie SW Research EKObarometr, lipiec 2023, https://swresearch.pl/news/coraz-wiecej-polakow-segreguje-smieci-ekobarometr
https://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/standardy-raportowania-esrs-sa-juz-dostepne/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czy konsumenci sceptycznie odnoszą się do nowych logotypów marek?
Ponad 40% badanych1 zwraca uwagę na logotypy produktów, które kupuje. Jednak, kiedy marki zmieniają swoją identyfikację wizualną zauważa to zaledwie 15,8% respondentów. Dla łącznie ponad 60% badanych zmiana logo nie jest pozytywnym doświadczeniem. O to, jaki jest stosunek Polaków do identyfikacji graficznej ich ulubionych marek oraz zmian...
Agencja dentsu X (dentsu Polska) rozszerza współpracę eventową z Bacardi-Martini i odpowiada za obsługę kolejnej marki z portfolio firmy – whisky Aberfeldy. Dotychczas współpraca obejmowała aktywacje dla marek Bacardi, Dewar's i Martini.
Do najnowszej kampanii kosmetyków bebeauty dostępnych w sieci sklepów Biedronka zaangażowano prezenterkę telewizyjną Martę Manowską oraz popularne influencerki z branży beauty. Za aktywację obejmującą platformy YouTube, TikTok, Instagram i Facebook odpowiada Lifetube – lider rynku influencer marketingu i ekonomii twórców. 
Oneplus celebruje 10. urodziny
Marka OnePlus świętuje dziesięciolecie swojego istnienia. Przez dekadę udało jej się stworzyć nie tylko wyjątkowe produkty, ale także zbudować silną Społeczność. By pokazać, jak ważna dla OnePlus jest więź z fanami, najnowszy model flagowego smartfona OnePlus 12 zostanie wydany w specjalnym opakowaniu.
More Bananas: marketingowy kalendarz adwentowy w wersji online
Jak sami o sobie mówią: na co dzień karmią wiedzą i emocjami. W grudniu postanowili umilić czas oczekiwania na święta. Krakowska agencja marketingowa wypuściła kalendarz adwentowy w wersji online dla wszystkich pasjonatów marketingu. A w nim prezenty, ciekawostki z branży i materiały premium.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764