logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania przeciwko prowadzeniu po alkoholu

  PR 10.07.2006, przeczytano 3985 razy
ilustracjastrzałka
Plakat kampanii

7 lipca br. ruszyła ogólnopolska kampania społeczna przeciwko prowadzeniu samochodu po spożyciu alkoholu „Piłeś – nie prowadź!”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-przeciwko-prowadzeniu-po-alkoholu,4189,artykul.html

Kampania, organizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, jest kontynuacją cyklu działań społecznych „Włącz myślenie”, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Realizacja kampanii jest możliwa tylko dzięki społecznemu zaangażowaniu wielu partnerów.

  • Kampania „Piłeś – nie prowadź!”

    Aby ograniczyć problem pijanych kierowców w Polsce, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wraz z partnerami, przygotowała ogólnopolską kampanię „Piłeś – nie prowadź!”. Celem kampanii jest wykształcenie nawyku nie prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu i wyboru alternatywnego środka transportu.

    Nie ma żadnej metody, która pozwalałaby określić ilość alkoholu, jaką można wypić, aby nie przekroczyć dozwolonej zawartości alkoholu we krwi (0,2 promila) oraz nadal prowadzić bezpiecznie. Jedyne bezpieczne rozwiązanie to nie pić, jeżeli planuje się prowadzić; nie proponować alkoholu osobie, która zamierza prowadzić i nie dawać się namówić do jazdy samochodem z kierowcą, który pił alkohol.

    Koncept kreatywny kampanii opiera się na tym, że w zaskakujący dla odbiorcy sposób dowiaduje się on o tym, iż bohater wybrał jeden z właściwych alternatywnych sposobów powrotu do domu. „Każdemu może się zdarzyć wypicie alkoholu, choćby kilku piw poza domem, u znajomych, w pubie czy restauracji. Każdy zadaje sobie wtedy pytanie – jak wrócić do domu? Nasza kampania daje odpowiedź. Wskazujemy kierowcom rozwiązanie, które może uratować nie tylko życie i zdrowie ich samych, ale także innych uczestników ruchu drogowego.” – powiedział Jacek Maciejewski, Dyrektor Kreatywny Euro RSCG – „Jeżeli planujemy pić alkohol, to nie prowadźmy samochodu; zamawiajmy taksówkę, korzystajmy z transportu miejskiego albo prośmy o odwiezienie osobę, która nie piła”.

    „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego to jeden z najważniejszych celów polityki społecznej naszego kraju. Dotyczy to w sposób szczególny pijanych kierowców. Bez wahania poparliśmy pomysł Agencji Euro RSCG, która zgłosiła się do nas z realizacją kampanii „Piłeś – nie prowadź!”. Dzięki pomocy wielu partnerów udało się uruchomić kolejną z kampanii społecznych z cyklu „Włącz myślenie”, poświęconych bezpieczeństwu ruchu drogowego. Mamy nadzieję, że przyniesie ona dobre rezultaty, podobnie jak pierwsza
    z cyklu kampania „Ostatni Wyskok.” – powiedział Andrzej Grzegorczyk, Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

    W ramach kampanii „Piłeś – nie prowadź” przygotowano spot reklamowy, outdoor oraz plakaty i ulotki o charakterze edukacyjnym. Spot będzie emitowany w sieci kin Cinema City (New Age Media), a także na antenie TVN Turbo. Na terenie wybranych miast Polski zawiśnie 755 billboardów (Stroer). Plakaty pojawią się w punktach sprzedaży alkoholu (sklepy, puby i restauracje). Bardzo ważnym elementem kampanii będzie wzmożona kontrola trzeźwości prowadzona przez Policję. Podczas kontroli Policjanci będą rozdawać ulotki edukacyjne.

  • Cykl „Włącz myślenie”

    Kampania „Piłeś – nie prowadź!” przeciwko prowadzeniu samochodu po spożyciu alkoholu jest już drugą z cyklu „Włącz myślenie” (po kampanii „Ostatni wyskok”, poświęconej zapinaniu pasów bezpieczeństwa). Mając na uwadze, że największą skuteczność przedsięwzięć w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego można uzyskać łącząc akcje o charakterze edukacyjnym z działaniami Policji, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego opracowała kalendarz ogólnopolskich akcji informacyjno-prewencyjnych ukierunkowanych na najważniejsze zagadnienia, takie jak: prędkość, alkohol, pasy, foteliki dla dzieci, niechronieni użytkownicy dróg (piesi, rowerzyści, dzieci) oraz widoczność na drodze. Wszystkie planowane kampanie przebiegać będą pod wspólnym logotypem „Włącz myślenie”.

    INFORMACJE DODATKOWE

  • Nietrzeźwi na drogach Unii Europejskiej

    Rocznie na drogach UE ginie około 40 000 osób. 1-5% kierowców w krajach UE prowadzi pod wpływem alkoholu, powyżej dozwolonych limitów. Powodują oni nawet do 25% wypadków z ofiarami śmiertelnymi. Według szacunków Komisji Europejskiej, co roku umrze około 10 000 osób w wypadkach drogowych spowodowanych przez nietrzeźwych. Szacunkowy koszt tych ofiar to 10 miliardów EURO rocznie.[1] Można ich uniknąć, jeżeli wyeliminuje się z ruchu nietrzeźwych kierowców. Wymierne efekty przeciwko pijanym kierowcom może przynieść tylko połączenie kampanii informacyjno-edukacyjnych z częstymi, intensywnymi, losowymi kontrolami trzeźwości prowadzonymi przez Policję oraz egzekwowaniem przepisów – konsekwentnym karaniem i egzekucją kar.

  • Pijani kierowcy – plaga na polskich drogach

    Prowadzenie samochodu po alkoholu jest również jednym z głównych zagrożeń na polskich drogach. Od kilku lat liczba wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców utrzymuje się na wysokim poziomie - blisko 7 000 zdarzeń rocznie. W ubiegłym roku nietrzeźwi uczestniczyli w ponad 6 700 wypadkach drogowych (14,1% ogółu wypadków), śmierć w nich poniosło ponad 800 osób (15,1% ogółu zabitych), a ponad 8 000 odniosło obrażenia ciała (13,9% ogółu rannych). Tylko podczas ostatniego czerwcowego długiego weekendu Policja zatrzymała ponad 3 300 pijanych kierowców.[2]

  • Dlaczego prowadzą po alkoholu?

    Badania przeprowadzone przez TNS OBOP w marcu br. wykazały, że wśród ogółu badanych kierowców aż 17% przyznało, że przynajmniej raz prowadzili pojazd po wypiciu alkoholu, w tym 12% zdarzyło się to więcej niż raz. Wśród osób, które kiedykolwiek jechały pod wpływem alkoholu ponad jedna czwarta (26%) uważa za prawdopodobne, że powtórzy się to jeszcze raz w przyszłości. Wśród osób, które nie nadużyły alkoholu, 5% dopuszcza możliwość, że taka sytuacja może zdarzyć się w przyszłości.[3] Wśród głównych powodów jazdy pod wpływem alkoholu, kierowcy wymieniają: przymus sytuacji (musiałem jechać, nie miałem innej możliwości – 36%), aspekt krótkiej trasy (na której z pewnością nic się nie może wydarzyć – 22%). Ponad 20% kierowców decydowało się na prowadzenie samochodu pod wpływem alkoholu także wtedy, kiedy w ich ocenie nie wypili za dużo i czuli się trzeźwi.[4]

    Realizacja kampanii była możliwa dzięki społecznemu zaangażowaniu partnerów: Agencji Euro RSCG Warsaw, MPG, Media Contacts, Agencji PR Sensors, sieci kin Cinema City (New Age Media), TVN Turbo, Stroer, ARBO Media. Realizacja kreacji: Michał Bulik – reżyseria filmu; studio filmowe Banana Split – realizacja filmu; zdjęcie do plakatu - Łukasz Murgrabia przy współpracy Yellow Studio. Partnerami projektu są: Komenda Główna Policji, Komenda Stołeczna Policji, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie.

    Przeprowadzenie konferencji prasowej było możliwe dzięki zaangażowaniu Agencji PR Sensors, Automobilklubu Polska oraz Akademii Jazdy – udostępnienie autodromu, samochodów i instruktorów do przeprowadzenia pokazu jazdy dla dziennikarzy; Grupy IMAGE – udostępnienie ALKOGOGLI do symulacji jazdy po spożyciu alkoholu; BREL Team – zabezpieczenie medyczne i pokazy ratownictwa drogowego; F.H.U. SAKOWSKA – kamizelki odblaskowe „Włącz myślenie” dla wszystkich dziennikarzy.

    Źródło: Ministerstwo Transportu

    [1] Źródło: KRBRD
    [2] Źródło: Komenda Główna Policji
    [3] Źródło: Raport z badania ilościowego TNS OBOP przeprowadzonego w dniach 2-13 marca 2006 r. na próbie 1500 osób przy pomocy wywiadu kwestionariuszowego
    [4] Źródło: Tamże, badania jakościowe TNS OBOP

  • PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

    REKLAMA

    Komentarze

    Zaloguj się i dodaj komentarz

    Najnowsze w tym dziale

    Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
    Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
    Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
    PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
    „Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
    Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
    Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
    Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
    Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
    Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
     
    Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764