logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania reklamowa banku Nordea

  PR 18.12.2006, przeczytano 765 razy

Od listopada br. Nordea Bank Polska promuje markę i produkty w kampanii reklamowej, w której główną rolę odgrywa spot telewizyjny z udziałem Toniego Hyyryläinena, znanego telewidzom z programu „Europa da się lubić”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-reklamowa-banku-nordea,4886,artykul.html

W przekazanie reklamowym postawiono na pozytywne w Polsce skojarzenia ze Skandynawią – prostotę, przejrzystość, bezpośredniość, praktyczność i nowoczesność. Markę Nordea, cenioną od lat u naszych bałtyckich sąsiadów i zdobywającą coraz większą popularność w Polsce, zestawiono pośrednio z innymi markami uznanymi i popularnymi tak w Skandynawii, jak i w naszym kraju.

– Przygotowując kampanię braliśmy pod uwagę fakt, że Nordea w Polsce buduje swoją pozycję – mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Nordea Bank Polska. – Prezentacja banku w jednym ciągu skojarzeniowym z innymi markami, cieszącymi się bardzo dobrą opinią i od dawna obecnymi w Polsce, pozwala nam mocniej zaistnieć w świadomości odbiorcy. Do tego celu wybraliśmy stacje tematyczne, które gwarantują nam dotarcie do widowni wielkomiejskiej. Do nich właśnie skonstruowaliśmy przekaz, który łączy w sobie humor, skandynawską prostotę oraz nowoczesność. Nie epatujemy wymyślnymi konstrukcjami, a klientów chcemy też przekonać do siebie formą i wiarygodnością komunikatu.

Znaczącą rolę w kampanii telewizyjnej odgrywa Toni Hyyryläinen, który jako jedyny przedstawiciel Skandynawii, zyskał sympatię milionów Polaków dzięki udziałowi w cyklicznym programie „Europa da się lubić”.
– Toni jest otwarty, wiarygodny i sympatyczny, budzi u odbiorców pozytywne skojarzenia – podkreśla dyrektor Ronkowski. – Jako Fin, władający doskonałą polszczyzną, może jako znawca zachwalać te marki, które sprawdziły się już w Skandynawii, a jednocześnie dostępne są w Polsce. Nordea jest jedną z nich.

Spoty telewizyjne banku Nordea składają się z dwóch części: w pierwszej położono nacisk na promocję marki, w drugiej – wymiennej – prezentowane są strategiczne usługi bankowe: kredyt mieszkaniowy Nordea Habitat, lokata połączona z funduszami inwestycyjnymi Nordea Hit oraz rachunek dla małych i średnich przedsiębiorstw Nordea eFirma. Spotom telewizyjnym towarzyszy hasło: „Nordea – bank, który stwarza możliwości”, co z jednej strony nawiązuje do tradycyjnej solidności, dobrego zorganizowania i innowacyjności instytucji biznesowych, a z drugiej podkreśla elastyczność rozwiązań oferowanych przez bank Nordea.

Kreację do kampanii Nordea Bank Polska opracowała agencja Mediafocus z Gdańska. Reżyserem spotu jest Piotr Rzepliński, a całość wyprodukował dom produkcyjny Papaya Films z Warszawy.
Kampania telewizyjna prowadzona jest obecnie w TVN 24, Discovery Channel, National Geographic, Ale Kino, Hallmark, Canal+, Canal+ Sport. Od grudnia reklama pojawiła się również w TVP2 w blokach reklamowych wokół programu „Europa da się lubić”. Dyrektor Ronkowski nie wyklucza rozszerzenia kampanii na inne kanały telewizyjne.

Stricte produktowa część kampanii reklamowej wykorzystuje prasę i Internet. Jej podstawą są inserty w „Gazecie Wyborczej” i wybranych dziennikach lokalnych, a także mailingi elektroniczne i pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.

Główną postać kampanii – Toniego – można też spotkać w placówkach banku, gdzie ze standów zaprasza do korzystania z usług Nordea. Sprzyja to utrwalaniu wśród klientów skojarzeń wywołanych przez spot telewizyjny i reklamy prasowe.

Źródło: Nordea

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowe opakowania herbat marki Big-Active
Właśnie ruszyła kampania VOD herbat czarnych Big-Active – marki, która zrodziła się z prawdziwej pasji do herbaty. W swojej ofercie posiada m.in. najbardziej popularną czarną herbatę Pure Ceylon pochodzącą z najlepszych na świecie, cejlońskich plantacji. To właśnie tam jest zrywana i pakowana. Konsumenci deklarują, że z roku na rok spożywają coraz więcej herbaty...
Communication Unlimited dla Suzuki Boxing Night
Suzuki Motor Poland i Polski Związek Bokserski organizują wspólnie galę boksu olimpijskiego Suzuki Boxing Night IV. Za komunikację wizualną oraz informowanie o wydarzeniu w mediach społecznościowych odpowiedzialna jest agencja Communication Unlimited.
Awans w PR Inspiration
W agencji PR Inspiration Agnieszka Kurczych awansowała na stanowisko Senior PR Managera. Odpowiada za całościową obsługę w zakresie PR i social mediów wieloletnich klientów agencji z branży retail: Galerii Krakowskiej, Silesia City Center oraz centrum handlowego Forum Koszalin. Agnieszka Kurczych koordynuje pracę kilkuosobowego zespołu specjalistów z zakresu...
Dawid Borowiec nowym dyrektorem marketingu w Żywiec Zdrój
Jako nowy dyrektor marketingu Żywiec Zdrój, Dawid Borowiec pokieruje działaniami marki, w misję której wpisana jest troska o środowisko i zachęcanie ludzi, by pili zdrowiej.
Neuron Agencja PR rozpoczęła współpracę z EZRA UKSW – organizacją, która realizuje autorski model opieki środowiskowej w społeczności lokalnej na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764