logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania #Respectus - „oddolny sprzeciw wobec zakłamywania historii”

   01.03.2018, przeczytano 1299 razy
ilustracjastrzałka
Witryna kampanii

Ruszyła kampania społeczna #RespectUs przedstawiana przez inicjatorów jako "oddolna inicjatywa młodych Polaków, którzy nie chcą żyć w kłamstwie". Jej głównym celem ma być wyrażenie sprzeciwu wobec "zakłamywania historii, oraz ukazywania Polski i Polaków jako kata w czasie II Wojny Światowej". 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-respectus---_oddolny-sprzeciw-wobec-zaklamywania-historii_,35632,artykul.html

Jak czytamy na stronie kampanii, jest ona organizowana przy udziale Fundacji Wsparcia Rolnika Polska Ziemia, która występowała m.in. przeciwko "wyprzedaży polskiej ziemi cudzoziemcom". Inicjatorem akcji jest Marek Miśko wywodzący się z Młodzieży Wszechpolskiej, który ostatnio zasłynął z wywiadu w TV Trwam, w którym występował przeciwko likwidacji hodowli zwierząt futerkowych. Wśród organizatorów pojawiają się takie nazwiska jak związany z konserwatywnym Klubem Jagiellońskim Krzysztof Bieda, działaczka Ruchu Narodowego Paulina Małyszek czy Monika Miśko - założycielka marki "patriotycznych" ubrań Real Heroes. Za grafikę odpowiada Agnieszka Radzik.

Na czym polega kampania? Organizatorzy zapewniają, że w trasy po Europie wyruszyły już pierwsze ciężarówki z logo i hasłem kampanii #RespectUs (Szanujcie Nas) na naczepach informującym, że Polacy ocalili podczas wojny 100 tys. Żydów. Według organizatorów aut jest już kilkadziesiąt, ale liczą na to, że ich liczba zdecydowanie wzrośnie. Przygotowano także partię tablic rejestracyjnych z hasłem kampanii które rozdawane będą kierowcom. Pierwsza partia trafiła do Wielkiej Brytanii, kolejna ma być skierowana na przejścia graniczne z Niemcami.

Na użytek kampanii powstał też spot udostępniony w internecie, którego zakrwawiony bohater w sposób łączący patos z ironią uskarża się na konieczność przepraszania innych narodów oraz "bolszewio-komuny", podczas gdy jego - Polaka i ofiary - nikt przepraszać nie chce.

Strona kampanii zawiera wersję polską i angielską, w planach jest przygotowanie wersji niemieckiej, hiszpańskiej i chińskiej.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764