logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania Scamming out! Stop oszustwom internetowym!

  PR 03.10.2024, przeczytano 313 razy
ilustracja

3 października 2024 r. Dzisiaj wystartowała kampania Scamming Out! Stop oszustwom internetowym, zainicjowana przez redakcje Pulsu Biznesu i bankier.pl. Kampania jest skierowana zarówno do indywidualnych użytkowników internetu, biznesu jak i decydentów. Potrwa 3 miesiące. Patronat objęło Ministerstwo Cyfryzacji, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz Komisja Nadzoru Finansowego (KNF). Partnerami kampanii zostali PKO Bank Polski, ORLEN, PZU, KIR, mBank, Nest Bank i Orange. Partnerem komunikacyjnym jest agencja RedRaccoon.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-scamming-out%21-stop-oszustwom-internetowym%21,405937,artykul.html

Fałszywe reklamy i oszukańcze strony internetowe, podszywające się pod znane firmy i osoby zalewają internet. W ostatnich tygodniach w mediach społecznościowych pojawia się mnóstwo oszukańczych aukcji na rzecz powodzian, fake newsów z szokującymi tytułami o rzekomych ofiarach powodzi, zamieszczanych po to, żeby wyłudzić wrażliwe dane użytkowników internetu. Przestępcy okradają tysiące Polaków. Straty z tytułu oszustw finansowych przekraczają pół miliarda złotych rocznie.

Wspólnie z partnerami tworzymy platformę wymiany wiedzy i doświadczeń z zakresu przeciwdziałania scamom finansowym. Rozmawiamy ze specjalistami, jak walczyć z oszustwami. Opisujemy metody przestępców i sposoby radzenia sobie z nimi w różnych krajach. Będziemy wspólnie szukali rozwiązań zwiększających skuteczność walki ze scamami.” – tak ideę kampanii komentuje Eugeniusz Twaróg, zastępca redaktora naczelnego Pulsu Biznesu i jej inicjator.

ilustracjastrzałka

Centralnym punktem kampanii będzie strona scammingout.pl, która stanie się hubem informacyjnym zagadnień związanych z internetowymi oszustwami. Będzie dostarczać newsy dotyczące oszustw internetowych, poradniki jak je rozpoznawać i się przed nimi chronić, artykuły eksperckie dotyczące tego, jakie rozwiązania mogą spowodować, że będziemy wszyscy czuli się bezpieczniej.

To bardzo ważna i potrzebna kampania. Tym bardziej cieszę się, że wspólnie z partnerami mamy okazję przygotować szereg wartościowych treści – debat, artykułów eksperckich, raportów i poradników. Dokładamy do tego również niestandardowe aktywności angażujące czytelników, w tym np. wideoklip złożony z fejkowych reklam czy współprace z influencerami. Na stronie dostępny jest także quiz sprawdzający wiedzę Polaków na temat scamów oraz sondaż, w którym będzie badana skala zjawiska.” – mówi Monika Tańska, Head of Content Marketing w Bonnier Business Polska.

W trakcie kampanii redakcje podejmą również tematykę konkretnych momentów i wydarzeń (CyberMonday, Black Week, świąteczne zakupy prezentów, fałszywe zbiórki charytatywne), które są szczególnie istotne z punktu widzenia internetowych oszustów. Wchodząc na stronę dowiemy się jak je rozpoznawać i co najważniejsze, jak się przed nimi chronić oraz jak rozmawiać o nich ze swoimi bliskimi.

Zachęcamy wszystkie organizacje, ekspertów i osoby publiczne, którym zależy na ukróceniu tych przestępczych procederów, do wsparcia naszej kampanii. Czujemy, że doszliśmy do momentu, w którym część działań po prostu należy wziąć we własne ręce.” – dodaje Eugeniusz Twaróg.

Za koncepcję kampanii i jej treści odpowiadają redakcje Pulsu Biznesu i bankier.pl.

Źródło: Bonnier Business Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Głos marki i piosenka MediaMarkt
MediaMarktSaturn wprowadza kompleksowy branding audio, który uzupełnia design i wzmacnia pozycjonowanie marki
Firma TEBA, dostawca ploterów z 35-letnim doświadczeniem na rynku, wraz z firmą Mimaki Europe, liderem w dziedzinie cyfrowych drukarek atramentowych, organizują Dni Otwarte w dniach 4-6 grudnia w Natolinie k. Łodzi. Tematem przewodnim będzie prezentacja innowacyjnej technologii druku transferowego atramentami pigmentowymi na tekstyliach TRAPIS (Transfer Pigment System). Będzie to...
Targi RetailShow2024 - 20-21 listopada w Centrum EXPO XX
Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow 2024, największa impreza dla przedstawicieli sektora retail w Polsce, odbędzie się w dniach 20-21 listopada br. w warszawskim Centrum EXPO XXI. Podczas dwudniowego wydarzenia zostanie zaprezentowana oferta blisko 200 firm z Polski i ze świata. Centralnym punktem na mapie targów będzie Modelowy Sklep prezentujący najnowsze...
Child grooming w sieci - kampania edukacyjna
W dobie powszechnego dostępu do internetu dzieci narażone są na różne niebezpieczne pułapki, w tym child grooming – zjawisko, które polega na nawiązywaniu kontaktu przez dorosłych z zamiarem wykorzystania seksualnego. To działania, które mogą zaczynać się bardzo niewinnie – od zwykłej rozmowy, przez „przyjazne” wsparcie emocjonalne, aż...
Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB podjął decyzję o powołaniu Rady ds. loterii promocyjnych i audioteksowych. Inicjatywa ta ma na celu zgromadzenie ekspertów i wypracowanie standardów rynkowych w obszarze, który ma istotne znaczenie w działaniach marketingowych wielu marek i firm na polskim rynku..
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764