Wystartowała przygotowana przez Anję Rubik i grupę Dziewuchy Dziewuchom kampania #sexedpl. Autorzy pragną by temat edukacji seksualnej stał się bardziej popularny, a wiedza na jego temat - dostępna. Projekt skierowany jest do młodzieży i rodziców.
Z powodu klimatu, który obecnie panuje w Polsce - brak edukacji seksualnej oraz konsekwentnie realizowany plan rządu, by ograniczyć dostęp do antykoncepcji - zdecydowałam stworzyć kampanię edukacyjną, na którą będą się składać 60-sekundowe filmiki, których tematem będzie edukacja seksualna. Filmiki zostaną opublikowane na internetowych platformach oraz w mediach społecznościowych ponieważ to właśnie te drogi komunikacji stały się w naszych czasach głównymi źródłami informacji oraz edukacji. - wyjaśnia inicjatorka kampanii.
Pomysł na kampanię polega na tym, by wybrać grupę powszechnie znanych w Polsce osób, zarówno kobiet, jak i mężczyzn, wywodzących się ze świata sztuki, muzyki, filmu oraz mody z prośbą o wzięcie udziału w projekcie i szerzeniu wiedzy na temat edukacji seksualnej.
Z pomocą specjalistów oraz grupy Dziewuchy Dziewuchom, stworzono listę głównych lekcji na temat edukacji seksualnej. Następnie każda osoba biorąca udział w kampanii proszona jest by opowiedziała historie, która nawiązuje do jednej z lekcji.
Powstałe w ten sposób krótkie filmiki będą rozpowszechnione w Polsce. Ich główną ideą jest szerzenie wiedzy poprzez ciekawe, osobiste historie.
W ramach kampanii, która wystartowała 28 października, codziennie udostępniany będzie jeden z 60-sekundowych filmików. Produkcje trafiać będą na internetowe platformy oraz do mediów społecznościowych zaczynając od Wysokich Obcasów o godz. 9 rano. Filmy będą również zamieszczane na kanale YouTube. W filmach pojawią się m.in. Dorota Masłowska, Magdalena Cielecka, Roma Gąsiorowska, Dorota Masłowska, Monika Brodka, Mary Komasa, Robert Biedroń, Maciej Stuhr, Mateusz Banasiuk czy Sebastian Fabijański.
Źródło: D’VISION