logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania #sexedpl: Rubik, Brodka, Biedroń o seksie

   02.11.2017, przeczytano 2416 razy
ilustracjastrzałka

Wystartowała przygotowana przez Anję Rubik i grupę Dziewuchy Dziewuchom kampania #sexedpl. Autorzy pragną by temat edukacji seksualnej stał się bardziej popularny, a wiedza na jego temat - dostępna. Projekt skierowany jest do młodzieży i rodziców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-sexedpl%3A-rubik%2C-brodka%2C-biedron-o-seksie,34347,artykul.html

Z powodu klimatu, który obecnie panuje w Polsce - brak edukacji seksualnej oraz konsekwentnie realizowany plan rządu, by ograniczyć dostęp do antykoncepcji - zdecydowałam stworzyć kampanię edukacyjną, na którą będą się składać 60-sekundowe filmiki, których tematem będzie edukacja seksualna. Filmiki zostaną opublikowane na internetowych platformach oraz w mediach społecznościowych ponieważ to właśnie te drogi komunikacji stały się w naszych czasach głównymi źródłami informacji oraz edukacji. - wyjaśnia inicjatorka kampanii.

ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Pomysł na kampanię polega na tym, by wybrać grupę powszechnie znanych w Polsce osób, zarówno kobiet, jak i mężczyzn, wywodzących się ze świata sztuki, muzyki, filmu oraz mody z prośbą o wzięcie udziału w projekcie i szerzeniu wiedzy na temat edukacji seksualnej.

Z pomocą specjalistów oraz grupy Dziewuchy Dziewuchom, stworzono listę głównych lekcji na temat edukacji seksualnej. Następnie każda osoba biorąca udział w kampanii proszona jest by opowiedziała historie, która nawiązuje do jednej z lekcji.

Powstałe w ten sposób krótkie filmiki będą rozpowszechnione w Polsce. Ich główną ideą jest szerzenie wiedzy poprzez ciekawe, osobiste historie.

ilustracjastrzałka

W ramach kampanii, która wystartowała 28 października, codziennie udostępniany będzie jeden z 60-sekundowych filmików. Produkcje trafiać będą na internetowe platformy oraz do mediów społecznościowych zaczynając od Wysokich Obcasów o godz. 9 rano. Filmy będą również zamieszczane na kanale YouTube. W filmach pojawią się m.in. Dorota Masłowska, Magdalena Cielecka, Roma Gąsiorowska, Dorota Masłowska, Monika Brodka, Mary Komasa, Robert Biedroń, Maciej Stuhr, Mateusz Banasiuk czy Sebastian Fabijański.

Źródło: D’VISION

Dodatkowe informacje:

Film by Anja Rubik 
DOP: Piotr Sobociński, Michał Soboci ński, Radosław Ładczuk/ Point of you 
Camera: Panavision Poland
Lighting: Luks Film
Editing: Damian Kuligowski
Postproduction: Coloroffon
Sound Design: Ucho Studio
Poster design: Michał Hops Chmielewski
Production: Warsaw Creatives
Studio Tęcza 
Styling: Zofia Komasa 
Ph: Iza Grzybowska 
make up: Sylvia Rakowska, Iza Kućmierowska, Magdalena Wińska
hair: Gor Duryan
Consult: Basia Ewa Baran, Dziewuchy Dziewuchom
Media patronage: Wysokie Obcasy
Operational manager: Zuzia Nowicka
Retouch: Plupart
Photo Ast: Filip Zbierzchowski, Łukasz Kuś
Special thanks: Paweł Walicki, Lucyna Szymańska

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Publiczne zwierzenia celebrytów?
Nie kupuję tego.

avatar użytkownika
,

Dlatego że publiczne, czy dlatego że celebrytów?  

,

Oba powody są wystarczające do spalenia tej akcji. Ważnej, ale właśnie przez udział celebrytów skażonej i skazanej na niepowodzenie.
Ale przeciwnicy się ucieszą - będą mieli używanie.
  

avatar użytkownika
,

A skuteczność akcji mierzy się opiniami przeciwników czy może wiedzą jaką uda się przekazać zainteresowanym? Czy jeden albo drugi ze wskazanych przez Ciebie powodów ma jakikolwiek wpływ na ten wskaźnik?  

,

Wiarygodność ma wpływ na skuteczność.
Jaka jest wiarygodność celebryty, gotowego, za pieniądze, powiedzieć do kamery niemal wszystko?
  

avatar użytkownika
,

Uwierzyłbyś, że ci niewiarygodni celebryci opowiadają o własnych doświadczeniach nie biorąc za to pieniędzy? Zarówno agencja Warsaw Creatives, która przygotowała kampanię jak i wszyscy występujący w niej celebryci działają pro bono. Ale skoro jesteś tak krytyczny wobec pomysłu to pewnie widzisz jakąś sensowną alternatywę dla młodzieży szukającej informacji na temat seksu, masturbacji, antykoncepcji itp.? Podpowiesz?  

,

Nie.  

,

I nie podpowiem.
Skoro agencja wzięła temat i na jego fali chce się wybić, niech główkuje. Nie ma powodu by ich wyręczać.
  

avatar użytkownika
,

Ano właśnie...  

,

Ty hołdujesz modelowi, w którym żeruje się na cudzej kreatywności i pomysłowości.
Ja ten model neguję.

Skoro agencja wzięła temat, niech go realizuje. Wygra czy polegnie, na własny rachunek.
Ja nie widzę żadnych korzyści dla siebie w podpowiadaniu.
  

avatar użytkownika
,

A może Ty jesteś po prostu już na tyle uświadomiony seksualnie, że nie dostrzegasz korzyści jakie z wysłuchania zwierzeń celebrytów może odnieść nieuświadomiona młodzież?  

,

Całkiem możliwe jest też, że kampania jest słaba i niewiarygodna.  

avatar użytkownika
,

Tak możliwość zawsze jest, postawiłeś nawet pewną hipotezę mającą tę rzekomą słabość tłumaczyć - jednak pozostaje ona zupełnie niezrozumiała. Dlaczego publiczna forma wypowiedzi miałaby na przykład rzutować na tę skuteczność? Czy skutecznie byłoby, gdyby uczestnicy kampanii wypowiadali się niepublicznie?  

,

Nie 'publiczna forma wypowiedzi', tylko 'publiczna wypowiedź celebryty'.
  

avatar użytkownika
,

Stwierdziłeś że wystarczy aby wypowiedź była publiczna aby była nieskuteczna w kampanii.  

,

Przeczytaj więc jeszcze raz, a jeśli zajdzie potrzeba jeszcze i jeszcze.
Aż będziesz mógł się odnieść do tego co jest napisane a nie do tego co chciałbyś, żeby było napisane.
  

avatar użytkownika
,

Napisane jest:

"Dlatego że publiczne, czy dlatego że celebrytów?

Oba powody są wystarczające do spalenia tej akcji."
  

,

Już jesteś na tropie. Jeszcze chwila i załapiesz.  

Najnowsze w tym dziale

Druga odsłona kampanii Lego Dziewczynki mogą wszystko
Wystartowała druga odsłona kampanii LEGO Dziewczynki mogą wszystko, przełamująca wyobrażenia na temat zdolności, pasji i możliwości stereotypowo warunkowanych płcią. LEGO inspiruje do tworzenia świata, w którym dzieci mogą bez przeszkód rozwijać swój potencjał. Kampanię wspiera podróżniczka i dziennikarka Martyna Wojciechowska. Koncept kreatywny...
Sec Newgate CEE buduje markę korporacyjną Perrigo Poland
Amerykańskie Perrigo jest największym graczem OTC w Stanach Zjednoczonych, pod względem przychodów znajduje się także w pierwszej dziesiątce firm OTC w Europie. Firma weszła na polski rynek w 2015 r. a jej produkty można kupić poprzez apteki, mass market i sprzedaż internetową. Perrigo starannie budowała swoje portfolio poprzez przejęcie firmy Omega Pharma, a następnie...
Marcin Dorociński zachęca do udziału w loterii „Moc Wygrywania”
Santander Bank Polska ruszył z nową kampanią z udziałem ambasadora marki Marcina Dorocińskiego. Nowy spot promuje loterię dla klientów banku, w której łączna pula nagród to aż 1,5 mln zł.
Rusza kampania (Bez)cenne bezpieczeństwo Polskiego Związku Pracodawców Ochrona
Polski Związek Pracodawców Ochrona rozpoczyna kampanię informacyjno-edukacyjną (Bez)cenne bezpieczeństwo. Ma ona na celu dotarcie do sektora ochrony osób i mienia oraz jego klientów z informacją o zachodzących zmianach rynkowych, a szczególnie dotyczących kwestii rosnących kosztów prowadzonej działalności i cen za oferowane usługi ochrony....
Agencja WebTalk, oferująca działania full service digital, drogą wygranego przetargu pozyskała nowego klienta z segmentu FMCG. WebTalk odpowiada za stałą obsługę komunikacji marki Grycan w mediach społecznościowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764