logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania SOS Wiosek Dziecięcych: ambasadorki apelują o pomoc dla maluchów

  PR 11.07.2022, przeczytano 722 razy
ilustracja

Celem akcji „Pomóż nam chronić dzieci” jest zwrócenie uwagi na drastyczny wzrost liczby polskich rodzin, które przeżywają kryzys. A kiedy rodzina źle funkcjonuje najbardziej cierpią dzieci. Akcja ma zachęcić darczyńców do regularnego wsparcia działań Stowarzyszenia i jego podopiecznych – nie tylko dzieci opuszczonych, osieroconych, ale także tych z rodzin zagrożonych rozpadem. Kampania potrwa dwa tygodnie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-sos-wiosek-dzieciecych%3A-ambasadorki-apeluja-o-pomoc-dla-maluchow,396544,artykul.html

Bohaterką spotu jest 10-letnia Ola, która po śmierci rodziców trafiła pod opiekę dziadka. Odkąd zachorował i stracił możliwość pracy, oboje żyją w skrajnym ubóstwie. Dzisiaj, w dobie pogłębiającego się kryzysu finansowego i rosnących cen, ich sytuacja jest trudniejsza niż kiedykolwiek. Z podobnym problemem mierzą się tysiące rodzin w Polsce. Zgodnie z danymi GUS-u, 400 tys. dzieci w Polsce żyje w skrajnym ubóstwie. Czas pandemii i kryzys ekonomiczny z nią związany spotęgował problemy z którymi mierzą się tysiące rodzin w trudnej sytuacji materialnej.

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce poprzez Program „SOS Rodzinie” niesie pomoc rodzinom w trudnej sytuacji życiowej, by mogły pokonać kryzys i pozostać razem. Podstawą do naszej pracy z rodzinami jest poznanie ich mocnych stron rodzin i ich codziennych trudności. Często problemy z którymi się mierzą – niewydolność wychowawcza, bezrobocie, brak poczucia sprawczości przechodzą z pokolenia na pokolenie. Robimy wszystko, by to zmienić - by przywrócić rodzinom siłę.

- Jest to bardzo piękna, ale także niezwykle trudna inicjatywa. Chcemy, żeby rodzice nie wstydzili się prosić o pomoc i uczyli się życia w rodzinie. Każdy z nas potrzebuje nauczyć się jak radzić sobie z emocjami czy udoskonalić swoje umiejętności w obcej dla nas dziedzinie. Dlatego uważam, że SOS Rodzinie jest bardzo wartościowym programem. - mówi Katarzyna Zielińska, ambasadorka Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce

Jak dodaje Anna Dereszowska, która od wielu lat również jest ambasadorką Stowarzyszenia: - Od ponad dekady odwiedzam Wioski SOS i obserwuję, jak zmieniają się dzieci pod ich skrzydłami – stają się spokojne, uśmiechnięte, otwarte, pewne siebie. Zmiana jest spektakularna i właśnie dlatego całym sercem i całą sobą pomagam Wioskom.

Pomoc całym rodzinom

W ramach programu „SOS Rodzinie” jest prowadzonych kilkanaście świetlić środowiskowych.

- To miejsca, gdzie dzieci mogą zjeść ciepły posiłek, odrobić lekcje, otrzymać pomoc psychologiczną. porozmawiać z osobami, którym ufają. Równolegle pracujemy z rodzicami i opiekunami, tak by mogli dostrzec swój potencjał i być oparciem da swoich dzieci. Nasi pracownicy odwiedzają rodziny, układają z nimi plan wydatków, wspierają w codziennych wyzwaniach. Zapewniamy m.in. doradztwo psychologiczno-pedagogiczne, grupy wsparcia, pomoc prawną i zdrowotną. - mówi Anna Choszcz-Sendrowska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Jak dodaje Katarzyna Chromińska, koordynatorka Programu „SOS Rodzinie” w Siedlcach: - Inflacja ani wojna na wschodzie nie napawają pozytywnym myśleniem. Nasi beneficjenci jeszcze rok temu, przy tej samej pensji, dali radę coś zaoszczędzić, pojechać z dziećmi do kina, nad jakieś jezioro czy w odwiedziny do babci, mieszkającej w innym mieście. Teraz znowu muszą przeorganizować hierarchię potrzeb. Wyjazdy są coraz rzadsze, m.in. ze względu na wzrost cen, a dzieci niewiele mówią o planach wakacyjnych. Widzimy też, że chętniej jedzą posiłki w świetlicy. Kiedyś pozwalały sobie na niejedzenie czegoś czego nie lubiły wspólnie, bo miały coś własnego. Teraz nawet, jeśli dany posiłek nie jest spełnieniem ich marzeń, to zjedzą chociaż trochę, by potem nie były głodne. Nasi podopieczni są też mniej cierpliwi, co pewnie wynika z zachwianego poczucia bezpieczeństwa.

Dzieci potrzebują opieki codziennie

Kampania informuje o możliwości przekazywania regularnego wsparcia dla dzieci z rodzin w kryzysie.

- Nasi regularni darczyńcy tworzą niezwykłą społeczność osób, które wspierając nasze działania, ramię w ramię walczą o lepszy los potrzebujących dzieci. Dzisiaj jest z nami już ponad 50 tys. Przyjaciół SOS! To również dzięki ich zaangażowaniu możemy pomagać dzieciom takim jak Ola każdego dnia w roku. - mówi Anna Choszcz-Sendrowska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Jak pomóc?

Aby dowiedzieć się jak pomóc dzieciom takim jak Ola, wystarczy wysłać SMS. W odpowiedzi na SMS pracownicy Stowarzyszenia oddzwonią, aby opowiedzieć o możliwościach wsparcia. W ramach akcji uruchomiona została również specjalna strona www.dziecisos.org, na której można przekazać comiesięczną darowiznę. W podziękowaniu za regularną pomoc każdy darczyńca otrzyma imienny Dyplom Przyjaciela Dzieci.

Zdjęcia z udziałem gwiazd odbyły się w studiu Daylight Przecławska. Spot w reżyserii Oskara Kozłowskiego wyprodukowała firma Film Fiction. Kampania „Pomóż nam chronić dzieci” z udziałem Ambasadorek Stowarzyszenia wystartuje czerwcu 2022 roku.

Źródło: Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce

www.wioskisos.org

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mieszanka Krakowska w kampanii Wawel
Wawel, producent kultowych galaretek w czekoladzie Mieszanka Krakowska, wprowadza nowy smak i startuje z kampanią reklamową, obejmującą spot telewizyjny przygotowany z wykorzystaniem AI, działania digital, PR i in-store.
Nowe studio w Stowarzyszeniu Producentów Reklamowych
Do grona członków Stowarzyszenia Producentów Reklamowych (SPR) dołączył niezależny dom produkcyjny Sugar Free, specjalizujący się w realizacjach digital i branded content.
Fabrizio Romano ogłasza transfery w kampanii STS
STS rusza z „Misjami”, czyli wielką akcją promocyjną dla graczy, w której pula nagród wyniesie aż 5 mln zł. To najwyższa w historii zakładów bukmacherskich w Polsce kwota przekazana graczom w ramach jednej akcji bonusowej. Ten rekordowy transfer gotówki ogłosił w mediach sam Fabrizio Romano ze swoim słynnym hasłem „Here we...
SEXEDPL z kampanią do nauczycieli
Rusza kolejna odsłona kampanii „Ciało obce”, realizowana przez fundację SEXEDPL we współpracy z agencją Ancymony (*ancy). Przekaz? Jeśli jesteście nauczycielami i szukacie dobrych narzędzi do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji seksualnej, to właśnie je znaleźliście!
Agencja ANDO zrealizuje kampanię „Niepełnosprawny, czyli jaki”
Fundacja Avalon, jedna z największych organizacji w Polsce wspierających osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore, ogłasza wynik konkursu na agencję współpracującą przy kolejnej swojej kampanii społecznej planowanej na koniec tego roku. Kampania zrealizowana zostanie wspólnie z Agencją Nie Do Ogarnięcia (ANDO).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764