logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania społeczna: Alkohol to seksistowska świnia. Kobiety traktuje gorzej

  PR 23.08.2018, przeczytano 3175 razy
ilustracjastrzałka

Jesteś słaba. Zabiorę ci wszystko - dzieci, przyjaciół, pracę. Będzie już tylko gorzej… Takie komunikaty to start prowadzonej na terenie województwa wielkopolskiego kampanii obrażającej kobiety na przystankach, w telewizji, na stronach internetowych i w mediach społecznościowych. Kolejny przykład przemocy domowej? Promocja nowego serialu? A może po prostu bezsensowny akt wandalizmu publicznego? Okazuje się, że nie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-spoleczna%3A-alkohol-to-seksistowska-swinia.-kobiety-traktuje-gorzej,37662,artykul.html

Słowa te stanowią pierwszy etap kampanii społecznej organizowanej na zlecenie Samorządu Województwa Wielkopolskiego. Jest to początek kampanii, która w odważny sposób stawia tezę: ALKOHOL KOBIETY TRAKTUJE GORZEJ. Wspomniane komunikaty to nie standardowe obelgi i groźby, a słowa jakie alkohol - SEKSISTOWSKA ŚWINIA - wypowiada w kierunku kobiet. Nie ma społecznej świadomości, że alkohol zagraża kobietom bardziej niszcząc ich wątrobę, dewastując układ hormonalny i znacznie szybciej uzależniając je. Zmiana postrzegania tych aspektów jest celem prowadzonych działań.  

Dlaczego to takie ważne? Kobiety mają taki sam dostęp do alkoholu jak mężczyźni, piją go tyle samo, przy takich samych okazjach, ponosząc znacznie gorsze skutki fizyczne i społeczne. Obecnie aż 20% osób uzależnionych od alkoholu to kobiety. Alkohol szkodzi ich organizmom, szybciej je uzależniając. Sam nałóg jest zazwyczaj głębszy, a terapia dłuższa i trudniejsza. Choruje cała rodzina, a skutki nałogu boleśnie odczuwają dzieci. 9 na 10 mężów uzależnionych kobiet zostawia swoje żony. Stawiamy śmiałą tezę, opierając się na opinii ekspertów, że w alkoholizmie nie ma równouprawnienia.

ilustracjastrzałka

ALKOHOL TO SEKSISTOWSKA ŚWINIA, KOBIETY TRAKTUJE GORZEJ to kampania podzielona na 3 etapy.

  • Część TEASEROWA, w której kobiety atakowała czarno-biała twarz popularnego aktora Jacka Braciaka w postaci grafik, plakatów i materiałów wideo - to właśnie wtedy seksistowska świnia oburzyła opinię publiczną;
  • Część REVEALOWA, z której dowiedzieliśmy się, że  prawdziwą seksistowską świnią jest alkohol, który z każdym dniem coraz bardziej pogrąża kobietę w nałogu. Kampania podkreśla, że to właśnie alkohol znęca się psychicznie nad kobietami, nie mając litości wykorzystuje ich słabości, nawet wtedy,  gdy wydaje im się, że mają nad nim kontrolę. Całość działań spina dedykowana kampanii strona www.10dowodow.pl, na której wskazane zostały niepodważalne fakty dotyczące słabości kobiet wobec alkoholu.
  • Część EDUKACYJNA planowana na wrzesień, podczas której kobiety otrzymają realne wsparcie i porady, jak bronić się przed zdefiniowanym wcześniej wrogiem.

Podczas konferencji inaugurującej drugi etap akcji odniósł się do niej Maciej Sytek, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego oraz eksperci, którzy przedstawili główne założenia poruszanego przez kampanię problemu. Omówione zostały podstawowe aspekty szkód wynikających z nadużywania alkoholu - tych społecznych i biologicznych. Przeprowadzony został eksperyment, który w obrazowy sposób przedstawił, jak alkohol wpływa na kobiety i mężczyzn. Pokazał tym samym, jak bardzo różni się efekt spożycia tej samej dawki alkoholu w zależności od płci.

ilustracjastrzałka

– Nierówne szkody wynikające z picia alkoholu przez kobiety i mężczyzn to niełatwy w przestrzeni społecznej temat. Nasza kampania ALKOHOL KOBIETY TRAKTUJE GORZEJ porusza go po raz pierwszy na tak szeroką skalę i, nie ukrywajmy, w sposób, który poraża – mówi Maciej Sytek, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego. - Decydując się na realizację kampanii wiedzieliśmy, że nie ma w niej miejsca na półśrodki. Nasze działania realizowane są przy merytorycznym wsparciu ekspertów. Zależy nam, żeby przekaz o braku równouprawnienia w piciu zaistniał i skłonił do podjęcia stosownych reakcji.

  • Materiały wideo realizowane w ramach kampanii dostępne są na kanale YouTube

Źródło: Samorząd Województwa Wielkopolskiego

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764