logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania społeczna: Twój brak sprzeciwu ratuje życie

  PR 28.10.2020, przeczytano 839 razy
ilustracja

Już 31 października rusza kampania społeczna promująca transplantację i donację narządów po śmierci. Jej pomysłodawcą i twórcą jest Marek Biskup, pierwszy pacjent, któremu młody zespół ze Śląskiego Centrum Chorób Serca odważył się przeszczepić płuca po dwóch tygodniach podłączenia pod ECMO, sztuczne płuco natleniające krew poza organizmem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-spoleczna%3A-twoj-brak-sprzeciwu-ratuje-zycie,388973,artykul.html

W kampanię zaangażował się aktor Tomasz Kot, a kreatywnie wsparła ją Agencja K2. Działania mają na celu zwiększenie świadomości dawstwa narządów po śmierci, a w efekcie wzrost liczby organów przekazywanych do przeszczepów.

W Polsce zaledwie 17 proc. osób rozmawiało ze swoimi bliskimi na temat ewentualnego przekazania swoich narządów po śmierci, jak wynika z badań przeprowadzonych przez Kantar Polska w ramach budżetu partycypacyjnego Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Jednocześnie tylko 7 proc. rodzin deklaruje zdecydowany sprzeciw, a 14 proc. umiarkowany.

90 proc. rodzin po rozmowie z koordynatorem udziela autoryzacji na pobranie narządów bliskich po śmierci. Główną motywacją stojącą za udzieleniem zgody na pobranie narządów od zmarłego jest chęć uratowania życia innych osób. Taką odpowiedź wskazało 55 proc. badanych.

– To dla mnie bardzo osobista kampania. Półtora roku temu w wyniku błędu lekarskiego straciłem płuca. W trybie nagłym transplantolodzy z Zabrza uratowali mi życie, wykonując innowacyjny, ryzykowny zabieg przeszczepu płuc. Dowiedziałem się wtedy, że głównym powodem niskiej liczby przeszczepianych organów w Polsce jest brak zgody rodzin na pobranie narządów – mówi Marek Biskup, pomysłodawca kampanii i założyciel agencji badawczej Kantar Polska.

–  26 października obchodziliśmy Światowy Dzień Donacji i Transplantacji, którego gospodarzem w tym roku jest Polska. Dlatego chcielibyśmy zachęcić wszystkich, by zdeklarowali się jako potencjalni dawcy oraz poinformowali bliskich o swojej decyzji. Taka decyzja powzięta dziś, może uratować nawet siedem żyć jutro – dodaje Filip Szperl, dyrektor kreatywny Agencji K2.

Kampania obejmuje spot radiowy oraz internetowy spot video z fragmentem filmu „Bogowie”, wykorzystanym dzięki uprzejmości Watchout Studio, producenta filmu. Zostaną one wyemitowane 31 października i 1 listopada i będą wspierane działaniami w mediach społecznościowych. Akcję wsparły RMF, Eurozet, ESKA, Agora, kilkadziesiąt stacji regionalnych oraz internetowe Radio Nowy Świat.

Źródło: Agencja K2

www.k2.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764