logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania społeczna - na pomoc uchodźcom z Białorusi

  PR 16.11.2020, przeczytano 765 razy
ilustracjastrzałka

Pomóżmy uchodźcom z Białorusi żyć godnie w Polsce – apeluje w kampanii społecznej  HUMANOSH Fundacja im. Sławy i Izka Wołosiańskich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-spoleczna---na-pomoc-uchodzcom-z-bialorusi,389175,artykul.html

Sytuacja na Białorusi powoduje, że w Polsce pojawia się coraz liczniejsza grupa potrzebujących pomocy uchodźców politycznych. W pomaganie im włączyła się HUMANOSH Fundacja im. Sławy i Izka Wołosiańskich, która od lat zajmuje się poszukującymi schronienia w Polsce uchodźcami i obcokrajowcami. HUMANOSH ofiarowuje im dach nad głową i załatwia sprawy, które umożliwiają normalne życie w naszym społeczeństwie.

Obecna na billboardach oraz w prasie kampania „Oto cena wolności” przedstawia pobite plecy kobiety, mężczyzny, nastolatka lub osoby starszej. Widać na nich ślady po uderzeniach pałą i kopniakami. Realistycznym odwzorowaniem ran na ciałach charytatywnie zajął się Krzysztof Radzikowski (PlupArt), który od wielu lat zajmuje się profesjonalnym retuszem zdjęć reklamowych i artystycznych.

- Komunikacja, którą przygotowaliśmy, jest dość drastyczna, ale chcieliśmy, aby kampania mocno działała na wyobraźnię, poruszała, zmuszała do przemyśleń, i co najważniejsze skłaniała do pomagania – mówi Rafał Grzeszkowski, dyrektor kreatywny agencji Communication Unlimited, którą przygotowała kampanię.

Uchodźcom z Białorusi Fundacja HUMANOSH proponuje szybki „Pakiet na Start”, czyli doraźną pomoc w zorganizowaniu noclegu na początek, pomoc w załatwieniu formalności związanych pobytem, wparcie w poszukiwaniu mieszkania oraz pracy lub szkoły, kontakt  ze służbą zdrowia, wsparcia dla osób, które doświadczyły dyskryminacji, traumy, przemocy lub mowy nienawiści.

- Większość z nich opuściła swój kraj z minimalnym dobytkiem. Nie mogą podjąć legalnej pracy – w Polsce przebywają na wizach humanitarnych. Staramy się spełniać ich najpilniejsze potrzeby oraz wspierać w trudnej sytuacji, w której się znaleźli – wyjaśnia Katarzyna Skopiec, współzałożycielka Fundacji HUMANOSH.

Obecnie fundacja ma pod swoimi skrzydłami ponad 100 uchodźców z Białorusi, którzy potrzebują pomocy na różnych poziomach.

- Z jednej strony chcemy ich przytulić, dać wsparcie psychologiczne, ponieważ wielu z nich przeżyło sytuacje dramatyczne, z drugiej strony potrzebna jest im pomoc materialna, aby mogli w Polsce stanąć na nogi – mówi Katarzyna Skopiec.

Fundacja poszukuje psychologów mówiących w języku rosyjskim, nauczycieli języka polskiego, ofert pracy, ale przede wszystkim potrzebuje wsparcia finansowego na opłacenie noclegów. Wynajęła już mieszkania dla trzech rodzin, a wkrótce wynajmie dwa kolejne. Tanie mieszkania są dostępne, ale zanim podopieczni fundacji znajdą pracę, musi  opłacać za nich czynsz. Mieszkania są słabo urządzone. Brakuje przede wszystkim akcesoriów kuchennych.

- Pomóżmy uchodźcom politycznym żyć normalnie w Polsce. Jednocześnie dziękujemy wszystkim, którzy do tej pory pomogli finansowo, rzeczowo lub organizacyjnie – to dzięki wam możemy działać – apeluje Katarzyna Skopiec.

  • Więcej informacji o tym, jak można pomóc Białorusinom można znaleźć TUTAJ.

Źródło: Communication Unlimited Sp. z o.o.

www.commu.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764