logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania Społeczna „Dwie Godziny dla Rodziny”

  PR 29.04.2019, przeczytano 650 razy

Coraz więcej polskich oraz międzynarodowych firm i organizacji zgłasza się do kampanii społecznej „Dwie Godziny dla Rodziny”, której kluczową datą jest 15 maja, Międzynarodowy Dzień Rodziny. W obliczu niepokojących wyzwań cywilizacyjnych, takich jak samotność, której doświadcza już co trzecia osoba w zachodniej cywilizacji, ciągły stres czy negatywne konsekwencje postępu technologicznego pracodawcy przekonują się do idei akcji – działań na rzecz nie tyle równowagi, co sztuki łączenia ról życia zawodowego i prywatnego, wzmacniania relacji osobistych i społecznych, troski o kondycję psychiczną i fizyczną pracowników. Tegoroczne motto kampanii organizowanej już po raz ósmy przez  Humanites - „Małe i Duże Rodzinne Podróże” - inspiruje do niestandardowego spędzenia czasu z najbliższymi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-spoleczna-_dwie-godziny-dla-rodziny_,382258,artykul.html

15 maja br. pracownicy firm, które przystąpią do akcji, wyjdą z pracy dwie godziny wcześniej po to, by poświęcić je swoim bliskim, spędzić czas na rozmowach, wycieczkach, budowaniu bliskości oraz odkrywaniu rodzinnych tajemnic. To zgodne z założeniami akcji „Dwie Godziny dla Rodziny”, która została zapoczątkowana przez Fundację Humanites osiem lat temu w odpowiedzi na postępujący kryzys więzi rodzinnych i społecznych. Do tej pory w akcji wzięło udział 600 firm w Polsce i w 11 krajach na świecie.

- Im szybciej postępują procesy automatyzacji i poszerzającej się kolaboracji człowieka i maszyn, skutkujące pogłębiającymi się procesami rozpadu więzi społecznych pomimo wielu komunikatorów i serwisów społecznościowych, tym bardziej potrzebujemy powrotu do fundamentów tego, czym jest człowiek jako istota społeczna. Ważne, by był on świadomym użytkownikiem nowych technologii, a nie ich biernym obiektem i niewolnikiem - mówi Zofia Dzik, doświadczony menadżer i Prezes Zarządu Humanites.

Globalny koszt samotności. Człowiek i technologia

To samotność stała się jednym z symboli naszej cywilizacji. Boryka się z nią połowa mieszkańców Paryża czy Sztokholmu (dane World Economic Forum, 2019). Zgodnie z danymi GUS (2017), dotyka ona już 26% Polaków i nadal rośnie. Nakładają na niego konsekwencje wynikające z życia w nieustającym stresie. Obecnie więcej niż 80% chorób ma podłoże psychosomatyczne, rośnie liczba Europejczyków cierpiących na depresję (32% z nich doświadczyło jej przynajmniej raz w życiu). Liczba ofiar samobójstw w Polsce jest wyższa niż liczba ofiar wypadków drogowych. Według WHO zwolnienia z powodu zaburzeń zdrowia psychicznego są jednostką # 1 na świecie. W Polsce to według ZUS jeszcze #2. W tym kontekście nowego znaczenia nabierają zagadnienia związane z postępem technologicznym. Zjawiska takie, jak automatyzacja czy sztuczna inteligencja niosą ze sobą nie tylko korzyści, ale też zagrożenia - samotność, nadmierną ingerencję w życie ludzi, a wreszcie – napięcie i stres związany z wykluczeniem z rynku pracy, znikaniem zawodów, koniecznością bezustannego przekwalifikowywania się.

Zneutralizowanie tych zjawisk wydaje się kluczowym wyzwaniem naszych czasów. Istotną rolę pełni tu budowanie relacji i więzi zarówno rodzinnych, jak i społecznych, odpowiedzialne podejście do ról zawodowych oraz prywatnych przez pracowników i pracodawców. Bardzo ważne jest zaangażowanie firm, które są świadome negatywnych konsekwencji zachodzących zjawisk i chcą przyczynić się do ich zmiany.

W trosce o pracownika. W trosce o człowieka

Zainteresowanie akcją „Dwie Godziny dla Rodziny” potwierdza obserwowaną na całym świecie zmianę podejścia pracodawców, którzy częściej niż kiedyś zdają sobie sprawę z tego, że zadowoleni z życia, spełnieni prywatnie i zawodowo pracownicy są efektywniejsi, lepiej realizują strategię i cele biznesowe firm. Wiedzą też, jak silną motywacją w życiu zawodowym jest możliwość samorealizacji oraz poczucie sensu wykonywanych zadań. Dlatego właśnie firmy z coraz większym zaangażowaniem tworzą przyjazne środowisko pracy, w którym pracownik może liczyć na wsparcie, dobrą atmosferę, elastyczny czas pracy, możliwość realizowania swoich ambicji. Środowisko, w którym jest traktowany nie tylko jako pracownik, ale przede wszystkim jako człowiek. Akcja „Dwie Godziny dla Rodziny” wpisuje się w ten trend.

- Poprzez udział w naszej kampanii i symboliczne skrócenie czasu pracy o dwie godziny 15 maja firmy pokazują zrozumienie ról, jakie odgrywamy w życiu. Tym samym budują wizerunek odpowiedzialnego pracodawcy, który troszczy się o pracowników – mówi Zofia Dzik, doświadczony menadżer i Prezes Zarządu Humanites.

Kilkaset zainteresowanych firm

Do akcji co roku zgłaszają się kolejni pracodawcy. Do tej pory „Dwie Godziny dla Rodziny” przekonały do siebie już 600 firm, zarówno dużych, jak i średnich czy małych. Do kampanii przyłączają się również szkoły, samorządy i organizacje pozarządowe. Wśród uczestników wydarzenia znajdują się takie spółki, jak Grupa Tauron, Grupa Erbud, Storck, Mostostal, K2, Alior Bank, Santander Bank, Bank BNP Paribas, ENEL-MED, Grupa Allianz, Grupa ATM, Veolia,Grupa AXA, Grupa Bosch, Grupa EFL, Dachser, Electrolux, GFK Polonia, Oracle, Atena, Muzeum Polin, Questa, Siemens, Tchibo  i wiele innych.

Od 2017 roku uczestniczą w niej także pracodawcy z zagranicy, m.in. Niemiec, Czech, Finlandii, Bułgarii i Litwy (łącznie aż 11 krajów). Ich zainteresowanie akcją potwierdza globalną potrzebę zmiany postrzegania relacji i ról pracowników i pracodawców.

- Dla Toffifee rodzina jest bezcenna. I to nie tylko dlatego, że nasze produkty tworzymy po to, by uprzyjemniać rodzinne chwile. Głęboko wierzymy, że to od najbliższych zależy jakość życia, poziom energii i chęci do działania. Wiemy doskonale, że pracownicy zadowoleni z życia rodzinnego są bardziej zaangażowani w pracę i lepiej wykonują swoje obowiązki służbowe. Wiemy także, że do budowania szczęśliwych domowych relacji najzwyczajniej potrzebny jest czas. Dlatego z entuzjazmem przyłączamy się do akcji, która nie tylko idealnie wpisuje się w wartości naszej marki, ale i w nasze ludzkie postrzeganie świata - komentuje Maciej Dąbrowiecki, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Storck Sp.zo.o.

Rodzinne Podróże Małe i Duże

W każdym roku akcja ma inny motyw przewodni. W tym roku to „Rodzinne podróże małe i duże” - hasło, które zachęca podróżowania w sensie dosłownym i przenośnym, do spędzania czasu z najbliższymi, odkrywania rodzinnych tajemnic i pamiątek podczas wielopokoleniowych rozmów. Czas spędzony razem ma budować relacje i zbliżać rodzinę. Zarówno wspólna wyprawa, jak i popołudniowy spacer mogą dać okazję do ujrzenia swoich bliskich w nowym świetle i pozwolić lepiej ich rozumieć.

Temu też służy nowa edycja gry pokoleniowej ASK ME, którą mogą zamówić dla swoich pracowników firmy uczestniczące w akcji. Ta prosta gra angażująca wszystkich członków rodziny, ale również grono znajomych w pracy, zawiera pytania dotyczące rodzinnych historii, naszych korzeni, ulubionych miejsc czy zainteresowań. Tym samym uczy ciekawości, współpracy, słuchania, opowiadania, kształtuje postawy empatyczne i sprzyja integracji międzypokoleniowej.

Źródło: Fundacja Humanites

Dodatkowe informacje:

Partnerzy akcji
Partnerami akcji „Dwie Godziny dla Rodziny” są: Toffifee, WP, Hotel Bukowina, Fundacja Liderek Biznesu, Reputation Managers, Great Place to Work, ThinkTank, Lider SHE.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764