logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania społeczna „Niezapominajka”

  PR 17.06.2020, przeczytano 793 razy
ilustracjastrzałka

Fundacja Świętego Mikołaja, która od ponad 20 lat nieprzerwanie pomaga dzieciom w potrzebie, rozpoczęła w czerwcu kampanię społeczną „Niezapominajka”. Nie zapomnij o dobroci - tak brzmi główne hasło i przekaz, który fundacja kieruje do ludzi dobrej woli. Celem kampanii jest zachęcenie do stałego wsparcia dzieci, podopiecznych fundacji, comiesięcznymi darowiznami. Głównymi kanałami komunikacji są media społecznościowe, ale w kampanii wykorzystano także tradycyjny mailing pocztowy z niestandardowym upominkiem dla adresata.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-spoleczna-_niezapominajka_,387434,artykul.html

Kampanie społeczne tworzone z myślą o pomocy dzieciom mają dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Często ich pomysłodawcami i realizatorami są organizacje pozarządowe, które dysponują minimalnymi budżetami lub nie mają ich wcale, ale nie przeszkadza im to tworzyć kreatywnych pomysłów, współpracować z dobrymi partnerami, skutecznie wykorzystywać potencjał mediów społecznościowych i niestandardowe rozwiązania. Z takim założeniem powstała także kampania społeczna „Niezapominajka” Fundacji Świętego Mikołaja, która postawiła na bezpośrednią komunikację i wyróżniającą się formę, aby zaangażować odbiorców w pomoc uzdolnionym dzieciom z niezamożnych rodzin.

- Fundacja Świętego Mikołaja poprosiła nas o stworzenie tradycyjnego mailingu pocztowego skierowanego do potencjalnych darczyńców. Jako agencja marketingowa często wspieramy NGO-sy w takich projektach. Chętnie wzięliśmy udział w tej kampanii, tym bardziej, że fundacja sięgnęła po jedno z bardziej ciekawych i skutecznych narzędzi w tego typu komunikacji. Warto w tym miejscu podkreślić, że sam fakt wykorzystania tradycyjnej poczty do nawiązania relacji z darczyńcami jest już czymś wyjątkowym, bo często zapomina się o takiej możliwości, tworząc budżety marketingowe. – komentuje Marcin Góral, Direct Channel.

- Specjalnie na potrzeby kampanii został też stworzony przez firmę technologiczną dedykowany mechanizm, pozwalający na charytatywną subskrypcję. Niezapominajka daje każdej osobie możliwość przekazania darowizny jednorazowej lub comiesięcznej dosłownie jednym kliknięciem. To bardzo duże zobowiązanie i odpowiedzialność. Nie wolno sobie tutaj pozwolić na półśrodki i dlatego zadbaliśmy o to, aby cały proces był maksymalnie prosty, transparentny i przede wszystkim bezpieczny dla użytkownika. – komentuje Maciej Kostrzewa z firmy Symbioza, która współpracuje z fundacją od ponad 10 lat.

Kampania „Niezapominajka” wspiera między innymi realizowany przez fundację program stypendialny - Stypendia św. Mikołaja, dzięki któremu dzieci z niezamożnych rodzin z całej Polski, potrzebujące wsparcia na rozwój swoich talentów i potrzeb edukacyjnych, mają szansę na lepszą przyszłość.

Dzięki darczyńcom Fundacja Świętego Mikołaja może skutecznie pomagać dzieciom na przykład w formie stypendiów, szczególnie teraz, gdy w trakcie pandemii tak potrzebne jest niwelowanie różnić w dostępie do możliwości zdalnego uczenia się. Z otrzymanych środków w ostatnim czasie kilkudziesięciu podopiecznych fundacji mogło zakupić laptopy, niezbędne programy komputerowe, myszki, drukarki czy opłacić dostęp do Internetu.

W ramach realizowanej kampanii „Niezapominajka” darczyńcy fundacji otrzymali listy opatrzone akwarelowym, kwiatowym akcentem. W listach tych znaleźli nie tylko informacje, co fundacji udało się zrobić na rzecz dzieci w ciągu ostatnich miesięcy, ale także nasiona niezapominajki.

- W tym przypadku udało się stworzyć ciepły i przyjazny przekaz oparty na drobnym gadżecie, jakim był woreczek z nasionami niezapominajek. Jeżeli korzystamy z tak mocnego gadżetu, możemy sobie pozwolić na skromną formę przesyłki. Koperta i list mogą być stonowane, niekrzykliwe. Dlaczego? Ponieważ przesyłka i tak zostanie otworzona i dobrze oceniona. Woreczek z nasionkami niezapominajek prowokuje do otwarcia w dotyku (coś wyczuwamy pod palcami w kopercie), a poza tym grzechoczący dźwięk, jaki wydają, doprowadza do otwarcia koperty tu i teraz. – komentuje Marcin Góral, Direct Channel.

Korespondencja do darczyńców w tradycyjnej wersji listowanej została zrealizowana dzięki Narodowemu Instytutowi Wolności, który wspiera działania organizacji. Z pomocą darczyńców i przyjaciół, Fundacja Świętego Mikołaja zamienia na bieżąco zebrane środki na nieprzerwaną pomoc dzieciom w potrzebie, tworząc dla nich programy stypendialne, projekty edukacyjne i społeczne.

- Niewiele roślin wywołuje tak ciepłe i pozytywne skojarzenia jak niezapominajka, która w kwiatowej symbolice jest oznaką wiecznej pamięci. Dlatego postanowiliśmy wykorzystać szeroko motyw niezapominajki w naszej kampanii, aby przypominać o dzieciach w potrzebie. Tytuł kampanii, przygotowana kreacja i nietypowy mailing pocztowy do obecnych i potencjalnych darczyńców, zawierające nasiona niezapominajki – mamy nadzieję, że pomogą nam skutecznie zwrócić uwagę na dzieci potrzebujące wsparcia. Chcemy podkreślić, że w tych niełatwych czasach każdy gest dobroci ma ogromne znaczenie, bo każda darowizna to pomoc dla konkretnego dziecka – mówi Joanna Paciorek, dyrektor Fundacji Świętego Mikołaja.

Kampania społeczna „Niezapominajka” będzie realizowana do końca letnich wakacji z intensywną wielokanałową komunikacją, wykorzystującą media społecznościowe, zarówno Facebook jak Instagram oraz różne formy mailingowe.

Źródło: Fundacja Świętego Mikołaja

www.mikolaj.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764