66% Polaków jako główną przyczynę aborcji postrzega brak wsparcia kobiet w ich najbliższym otoczeniu wynika z badań Fundacji CitizenGO, która rozpoczyna nową ogólnopolską kampanię społeczną pod hasłem: “Od początku”.
Podejmuje ona aktualny obecnie problem społeczny braku wsparcia kobiet w tzw. nieplanowanej ciąży i kwestię aborcji.
Autorzy kampanii diagnozują, że w Polsce dostęp do tego rodzaju pomocy jest bardzo ograniczony. Dotyczy to zwłaszcza kobiet, które chcą, mimo braku akceptacji otoczenia, urodzić i wychować mające się narodzić dziecko lub oddać je do adopcji, ale pozostają same ze swoim problemem.
Chociaż badania społeczne, które przeprowadziła organizacja wśród dorosłych Polaków poka-zują, że: 94% uważa, że:
- "Każda kobieta od początku ciąży powinna być otoczona opieką lekarską".
- 68% uważa, że: "Życie człowieka należy bezwzględnie chronić od momentu poczęcia".
- 66% uważa, że: "Kobiety decydują się na aborcję głównie, gdy nie mają wsparcia w najbliższym otoczeniu".
- 50% uważa, że: "Życie człowieka zaczyna się w momencie poczęcia".
To jednocześnie:
- 50% jest zdania, że: "Do 12-tego tygodnia ciąży aborcja powinna być dostępna na żądanie".
- 36% wyraża opinię, że: "Kobieta powinna mieć prawo przerwania ciąży w dowolnym momencie aż do narodzin".
- 35% zgadza się ze stwierdzeniem, że: "Płód do 12-tego tygodnia ciąży nie jest człowiekiem".
- 26% sądzi, że: "Opieka nad dziećmi z wadami wrodzonymi i nieuleczalnymi chorobami to strata pieniędzy".
- Każda kobieta w ciąży ma prawo pokochać swoje dziecko od początku nawet jeśli na drodze do jego narodzin czuje się osamotniona, lub jej najbliższe otoczenie nie akceptuje jej wyboru. - komentuje przekaz kampanii Paweł Woliński - dyrektor CitizenGO Polska. - Potrzeba w Polsce działań systemowych na rzecz stworzenia sieci pomocy kobietom w takich przypadkach, by podstawowym, legalnym wyborem nie była wizyta u ginekologa przepisującego antykoncepcję awaryjną, a nielegalnym zakup w internecie tabletek wywołują-cych aborcję farmakologiczną. - podsumowuje Woliński.
W ramach kampanii razem z Agencją TELESCOPE przygotowany został spot TV 30’, a także printy do ekspozycji outdoor i strona informacyjna kampanii www.odpoczatku.org. Strona zawiera materiały kampanijne (spoty, grafiki) szczegóły przekazu kampanii, oraz wyniki badań.
Źródło: CitizenGO Polska