logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Kampania społeczna Always: jak zwrot „jak dziewczyna” wpływa na dziewczyny?

  PR 15.07.2014, przeczytano 3670 razy
ilustracjastrzałka

Nowe badania wykazały, że 89% młodych kobiet zgadza się, że słowa mogą ranić, szczególnie dziewczęta; pierwszy okres i rozpoczęcie dojrzewania to momenty, kiedy pewność siebie dziewcząt jest najniższa *


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-spoleczna-always%3A-jak-zwrot-jak-dziewczyna-wplywa-na-dziewczyny,22191,artykul.html

“Biegasz jak dziewczyna” albo “rzucasz jak dziewczyna” to obraźliwe określenia, które nie tylko słyszymy, ale których również używamy. Always, światowy lider w kategorii produktów ochrony kobiecej, wprowadza nową kampanię, która ma zmienić negatywne postrzeganie słów „jak dziewczyna” i spowodować, by były odbierane jako  komplement. Globalna kampania ma sprawić, że dziewczęta wkraczające w wiek dojrzewania poczują się dumnie i pewnie podczas wykonywania czynności #JakDziewczyna. Nowe badania sponsorowane przez Always, wykonane przez Research Now pokazują, że początek dojrzewania i pierwsza miesiączka są najtrudniejszymi momentami w życiu dziewcząt i obniżają ich pewność siebie*. Obraźliwe słowa mogą dodatkowo na to wpłynąć. W ramach nowej kampanii #JakDziewczyna, Always podjął współpracę z wielokrotnie nagradzaną reżyser filmów dokumentalnych – Lauren Greenfield i przeprowadził eksperyment, który miał na celu pokazanie jak ludzie w różnym wieku interpretują słowa „Jak Dziewczyna”. Zaskakujące rezultaty można obejrzeć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=m8jiLXEC39E

W mojej pracy dokumentalistki byłam świadkiem kryzysu pewności siebie i negatywnego wpływu stereotypów na dziewczęta – mówi Greenfield. Kiedy słowa „jak dziewczyna” oznaczają coś złego, staje się to wręcz obezwładniające. Jestem dumna ze współpracy z Always, ponieważ pokazujemy jak takie proste słowa znacząco i długotrwale wpływają na dziewczynki, a potem kobiety. Jestem podekscytowana, że mogę być częścią projektu, który zmieni słowa: „jak dziewczyna” w pozytywne stwierdzenie.

Sfilmowany eksperyment Always: https://www.youtube.com/watch?v=m8jiLXEC39E, dokładnie pokazuje, jak ludzie w różnym wieku interpretują słowa: “jak dziewczyna”. Młode dziewczynki w wieku od 5 do 13 lat, poproszone o pokazanie jak rzuca, biega i walczy dziewczyna, robiły to odważnie i z pełnym zaangażowaniem. Pojawiły się silne machnięcia rękami i kopnięcia karate. Starsze dziewczyny pokazywały negatywny stereotyp – 20-letnia dziewczyna biegająca  w maratonach, niezręcznie wymachiwała na boki nogami i drwiąco wyrażała niepokój o swoje włosy, chcąc pokazać „bieganie jak dziewczyna”. Inna 19-latka zaczęła trzepotać rękami, aby zademonstrować „walkę jak dziewczyna”, a 14-letnia siatkarka niepewnie ruszyła ręką, aby pokazać „rzut jak dziewczyna”. Eksperyment dokładnie pokazał, jak nawet niewielkie wsparcie może zmienić postrzeganie słów „jak dziewczyna” wśród samych dziewcząt.

Always, od ponad 30 lat, wspiera dziewczyny poprzez program edukacyjny na temat dojrzewania  docierając z nim każdego roku do 17 – 20 milionów dziewcząt na całym świecie. Nowa kampania Always ma na celu dalsze wspieranie dziewcząt w budowaniu pewności siebie i zmianę wydźwięku  wyrażenia „jak dziewczyna”, aby oznaczało siłę, talent, charakter i wyjątkowość każdej dziewczyny. Always pragnie zwiększyć świadomość dotyczącą spadku pewności siebie, która zdarza się podczas dojrzewania. Zachęca również do dyskusji na temat nowego zdefiniowania słów i zwrotów używanych powszechnie w społeczeństwie, które w swoim przekazie zakładają, że dziewczyny są słabsze lub gorsze. Always chce zwrócić uwagę, jak te obraźliwe słowa wpływają na ich pewność siebie, szczególnie w trudnym okresie ich życia, jakim jest dojrzewanie.

Jako ojciec trzech młodych dziewczyn, jestem dumny z zaangażowania Always w pomoc dziewczętom w budowaniu pewności siebie nie tylko podczas dojrzewania, ale również i po tym okresie – mówi Edgar Sandoval, wiceprezes Global Feminine Care, Procter & Gamble. Jestem poruszony nową kampanią „Jak Dziewczyna”. Każda dziewczyna może być wspaniała, dlatego musimy pomóc im wyrosnąć na silne i pewne siebie kobiety.

Always zaprasza dziewczyny i kobiety z różnych kontynentów, aby dołączyły do globalnego ruchu i podzieliły się tym, co dumnie robią #JakDziewczyna. Zatweetuj, podziel się na Facebooku, zrób zdjęcie, nagraj filmik, aby zająć swoje stanowisko w tej kwestii. Pokaż młodym dziewczynom na całym świecie, że robienie czegoś #JakDziewczyna nigdy nie powinno być odbierane negatywnie – powinno oznaczać bycie silną, utalentowaną i wspaniałą.

Kluczowe wyniki badań Always na temat Dojrzewania i pewności siebie 

PEWNOŚĆ SIEBIE

  • Więcej niż połowa dziewcząt (około 1 na 2 lub 56%) twierdzi, że doświadczyła spadku pewności siebie podczas okresu dojrzewania. 
  • Najniższa pewność siebie występuje u dziewcząt podczas dojrzewania i pierwszej menstruacji; na kolejnym miejscu jest rozpoczęcie edukacji w gimnazjum i liceum.*
  • Wśród Latynoamerykanek deklarowany jest najwyższy spadek pewności siebie (60%), natomiast mniej Afroamerykanek (50%) przyznało się do spadku pewności siebie, niż dziewcząt Latynoamerykańskich czy rasy kaukaskiej.
  • Dziewczęta, które doświadczyły spadku pewności siebie podczas okresu dojrzewania, częściej oszukują, że dojrzewanie rozpoczęło się u nich wcześniej lub później niż u ich koleżanek.
  • Rada jaką większość kobiet chciałaby przekazać młodym dziewczynkom brzmi: “nie jesteś sama” i “nie jesteś tak niezdarna, jak uważasz”.


JAK DZIEWCZYNA

  • Większość kobiet (89%)  pomiędzy 16 a 24 rokiem życia przyznaje, że słowa mogą ranić, szczególnie dziewczęta.
  • Tylko 19% dziewcząt ma pozytywne skojarzenia związane ze słowami “jak dziewczyna”.
  • Więcej niż połowa dziewcząt (57%) myśli, że powinien powstać ruch, który zmieni negatywne postrzeganie słów: “jak dziewczyna”.
  • Cztery na pięć dziewcząt (81%) wsparłoby Always w tworzeniu ruchu, który zmieni negatywne postrzeganie słów: “jak dziewczyna”.


Metodologia Badań

Badania Always na temat Pewności siebie i dojrzewanie były prowadzone przez zespół badaczy przy użyciu panelu Research Now, z udziałem 1 300 amerykańskich kobiet w wieku 16-24 lat. Wśród uczestniczek badania było 150 Afroamerykanek i 150 Latynoamerykanek. Badania rozpoczęły się 22 maja i trwały do 28 maja 2014 roku. 

*Spośród 13 innych ważnych momentów. Przełomowe momenty: “posiadanie pierwszego samochodu”, “pierwsza miłość”, ”studia”, „rozpoczęcie pracy”, „pierwszy chłopak/dziewczyna”, „w liceum”, „pierwsza randka”, „kiedy słyszysz jak ludzie docinają sobie słowami: „jak dziewczyna”, „w gimnazjum”, „koniec szkoły podstawowej”, „kiedy zaczyna się okres dojrzewania”, „kiedy dostajesz pierwszą miesiączkę”.

Źródło: Always

www.everydayme.pl

Dodatkowe informacje:

Marka Always
Always jest światowym liderem kategorii produktów ochrony kobiecej. Oferuje szeroką gamę produktów dla kobiet, dostosowaną do indywidualnych preferencji, różnych typów budowy ciała, zróżnicowanego miesiączkowania. Dzieli się poradami dotyczącymi dojrzewania oraz menstruacji na stronie MyDziewczyny.pl. Portfolio Always zawiera następujące linie produktów: podpaski Always Ultra, Always Sensitive, Always Platinium, wkładki Always. Więcej informacji znajdziesz na: http://www.everydayme.pl/, https://www.facebook.com/AlwaysPolska.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,


wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych
(spam: reklama Agencji Artystycznej Infernal, Warszawa)

avatar użytkownika
,

Byyzyyduury :)
Stereotypy "jak dziewczyna" przestaną istnieć jak tylko dziewczyny zaczną biegać albo rzucać mniej kobieco. Same znikną i nie będą potrzebne wątpliwe kampanie społeczne.
Obraźliwe mogłoby być to stwierdzenie, gdyby było skierowane do chłopaka, ale do dziewczyny... W ogóle użycie sformułowania "obraźliwe" jest przesadą, bo to moim zdaniem, żadna obraza.
Ciekawe czy planowana jest już kolejna kampania pt. "jak chłop"? Np. tańczysz jak chłop też można uznać za obraźliwe.
Nieograniczone możliwości - zachowujesz się jak świnia, klniesz jak szewc itd.
Nie wierzę w szczerość intencji Always :)

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764