Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) objęło patronat nad czwartą edycją konkursu Kampania Społeczna Roku 2011. Celem plebiscytu jest profesjonalizacja kampanii społecznych oraz wskazywanie dobrych praktyk w zakresie komunikowania istotnych problemów o charakterze lokalnym i ogólnospołecznym.
Kampanie społeczne dla wielu firm stanowią integralny element strategii CSR, ale są także świadectwem dojrzałej i odpowiedzialnej postawy ich twórców i pomysłodawców. Marketing ukierunkowany na wspieranie postaw prospołecznych jest realizowany w myśl ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie, nie tylko przez organizacje społeczne, ale w znacznej mierze przez media, firmy, agendy rządowe, środowisko studenckie i polityczne. Szacowany udział w konkursie, wszystkich zrealizowanych w Polsce kampanii, wynosi ponad 85%.
„Cieszymy się, że z roku na rok liczba realizowanych kampanii tego typu rośnie, a wraz z nią także poziom komunikacji trudnych i istotnych społecznie kwestii. To bardzo ważny wkład naszej branży w budowanie wspólnej wartości”, jak sądzi prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy – Piotr Łysak.
Tegoroczny konkurs swoim zasięgiem obejmie aż 19 obszarów tematycznych, a kampanie będą oceniane w ośmiu sklasyfikowanych kategoriach:
• Inicjatywy obywatelskie
• Inicjatywy lokalne
• Inicjatywy 1%
• Inicjatywa Instytucji publicznej
• Kampanie o tematyce zdrowotnej
• Inicjatywa społeczna firmy
• Marketing zaangażowany społecznie (CRM)
• Akcje zaangażowane społecznie
Wszystkie projekty będą oceniane przez profesjonalne jury, złożone ze znanych i wybitnych praktyków marketingu społecznego. Jurorzy poddadzą waluacji strategię, autentyczność społecznego przedmiotu kampanii, oryginalność i celowość wykorzystania kanałów i narzędzi komunikacji, kreatywność, argumentację reklamową, działania PR, efektywność, formę oraz walory produkcyjne.
„Marketing społeczny to istotna część misji IAA Polska, w myśl której my również, jako organizacja branżowa, włączamy się w promowanie pożądanych społecznie zachowań i inicjatyw oraz realizujemy program Marketing dla Przyszłości (kampanie:„Pij mleko”, „Postaw na swoim”, „Język to podstawa”). Tym bardziej zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie wszystkie firmy i organizacje, które zrealizowały kampanie społeczne do stycznia 2012 roku”, mówi Piotr Łysak z IAA.
Źródło: IAA