logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania STS o pornografii buduje świadomość i edukuje

  PR 28.12.2018, przeczytano 660 razy
ilustracjastrzałka

Zbyt łatwy dostęp dzieci do internetowej pornografii to problem społeczny, który wpłynie na młode pokolenie. Stowarzyszenie Twoja Sprawa, chcąc uświadomić skalę zagrożenia oraz pokazać konieczność zmian w podejściu do problemu, jakim dla dzieci jest łatwy dostęp do pornografii, zrealizowało kampanię społeczną i uruchomiło specjalistyczny portal oPornografii.pl. Stowarzyszeniu udało się również zorganizować międzynarodową konferencję oraz zainicjować powstanie zespołu roboczego, który zajmuje się analizą skutecznych rozwiązań systemowych chroniących dzieci przed treściami pornograficznymi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-sts-o-pornografii-buduje-swiadomosc-i-edukuje,380627,artykul.html

Wzrost świadomości nt. dostępności pornografii

Stowarzyszenie Twoja Sprawa  uruchomiło we wrześniu 2018 r. kampanię społeczną.  Jej celem było  zwrócenie uwagi na problem szkodliwości pornografii oraz zapoczątkowanie wieloaspektowej dyskusji, jak również wzmocnienie edukacji rodziców.

W ramach kampanii powstał specjalistyczny portal oPornografii.pl będący źródłem rzetelnej wiedzy na temat zagrożeń związanych z pornografią. Dostarcza on niezbędnych informacji oraz narzędzi nie tylko rodzicom, lekarzom, terapeutom, nauczycielom, ale także urzędnikom i przedstawicielom wymiaru sprawiedliwości. Publikacje, wywiady, porady ekspertów i materiały edukacyjne zamieszczone na portalu pokazują problem pornografii w różnych kontekstach: konsekwencji jej konsumpcji, możliwości ochrony najmłodszych, przepisów prawa oraz wiedzy o już podejmowanych działaniach.

W ciągu zaledwie czterech miesięcy portal oPornografii.pl odwiedziło ponad 250 tysięcy osób. Dzięki szeroko zakrojonym działaniom informacyjnym o portalu dowiedziało się  prawie 5 milionów osób. Spoty reklamowe kampanii, emitowane w telewizji obejrzało ponad 1 milion osób, a na kanale VOD dodatkowo 117 tysięcy. Materiały reklamowe udostępnione na serwisie YouTube obejrzało łącznie ponad 200 tysięcy internautów, a na dedykowanym profilu facebookowym oPornografii.pl – ponad 50 tysięcy użytkowników*. W celach edukacyjnych powstały animacje oraz filmowy poradnik technologiczny dla rodziców o tym, jak wykorzystywać narzędzia ochrony rodzicielskiej − prowadzi go Youtuber Tomek Sokołowski.

Urszula Sowińska z zarządu Stowarzyszenia Twoja Sprawa podkreśla, że kampania przyczyniła się do znacznego poszerzenia świadomości społecznej na temat szkodliwości pornografii dla dzieci. Naszym zdaniem pornografia jest dla dzieci produktem niebezpiecznym. Wpływa negatywnie nie tylko na ich zdrowie i może prowadzić do uzależnienia, ale również ma destrukcyjny wpływ na nawiązywane relacje. Najwyższy czas podjąć szeroko zakrojone działania zmierzające do ochrony dzieci przed pornografią. Stowarzyszenie będzie podejmować kolejne kroki w tym kierunku – podkreśliła Urszula Sowińska.

Powstanie zespołu roboczego

Ogromnym sukcesem kampanii oPornografii była międzynarodowa konferencja pod hasłem „Masowa konsumpcja pornografii jako istotny problem społeczny”, w której wzięło udział prawie 300 osób. Uczestniczyły one w szeregu prezentacji i specjalistycznych panelach dyskusyjnych. Efektem konferencji było zainicjowanie prac zespołu roboczego. Celem zespołu jest analiza dostępnych rozwiązań ochrony dzieci przed pornografią i wypracowanie takich propozycji, które pogodzą w najlepszy w możliwy sposób różne wartości: bezpieczeństwo dzieci, prawo do prywatności i prawo do wolności gospodarczej. W pracach zespołu biorą udział: Rzecznik Praw Obywatelskich, Instytut Wymiaru Sprawiedliwości, Rzecznik Praw Dziecka, Ministerstwo Cyfryzacji, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji,  jak również organizacje społeczne i organizacje przedsiębiorców.

Źródło: Stowarzyszenie Twoja Sprawa

Dodatkowe informacje:

* - dane z dnia 20.12.2018r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mimaki będzie świętować 20-lecie na targach Fespa
Mimaki Europe, producent technologii druku i cięcia do drukarek atramentowych, zaprezentuje najnowszą technologię druku UV, w tym zupełnie nowe produkty, na targach FESPA Global Print Expo 2024 (19–22 marca 2024). Jako oficjalny partner FESPA w zakresie doskonalenia UV Mimaki zaprezentuje niektóre ze swoich najbardziej zaawansowanych, energooszczędnych rozwiązań...
146. Tyle dzieci odebrało sobie życie w zeszłym roku. Dlatego dziś, 23 lutego, w Światowy Dzień Walki z Depresją, wiele polskich miast opuści flagi samorządowe do połowy masztu lub przywiesi do nich kir. Startuje ogólnopolska kampania „Żałoba 146 rodzin” Fundacji Słonie na Balkonie. Za strategią i kreacją stoi DDB Warszawa.
Gabi Drzewiecka nową ambasadorką marki Technics
Technics ogłasza nawiązanie współpracy ambasadorskiej z Gabi Drzewiecką. Energia, profesjonalizm oraz zamiłowanie do świata dźwięku dziennikarki, idealnie współgrają z wartościami, jakimi marka kieruje się już od ponad pół wieku.
Van Purr przedłuża współpracę z Dziadkiem do orzechów
Producent piwa Karpackie, Van Pur, podjął dezycję o przedłużeniu współpracy z agencją reklamową Dziadek do orzechów. Będzie to kolejny rok współpracy między marką a agencją.
Walne Zgromadzenie Członków ZFPR wybrało nowy Zarząd
Podczas Walnego Zgromadzenia Członków Związku Firm Public Relations, które odbyło się 22 lutego 2024 roku, wybrano nowy Zarząd, w którego skład weszło pięć kobiet, reprezentantek czołowych agencji public relations w Polsce. Prezeską została Katarzyna Życińska (CEO 38 Content Communication). W Zarządzie znalazły się również Helena Korniejew...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764