Travelist.pl od lat znany jest na rynku nie tylko ze swojej atrakcyjnej oferty hotelowej, ale też efektywności działań marketingowych. Jego pionierska kampania performance z 2023 r., oparta na modelu MMM, przyniosła marce aż 35-procentowy wzrost efektywności w zakresie paid marketingu. Działania te, realizowane przez agencje SalesTube i Value Media dla Travelist.pl, zwyciężyły w kategorii B2C Campaign Of The Year w prestiżowym konkursie Performance Marketing Diamonds EU.
Odpowiedź na wyzwania rynku
Kampania Travelist.pl to odpowiedź na wyzwania, które nie pozostają bez wpływu na podmioty działające w przestrzeni e-commerce. Mowa m.in. o inflacji, zmianach zachowań konsumentów (będących wynikiem chociażby pandemii), czy aktualnej sytuacji geopolitycznej. O trafności dostosowania się marki do dynamicznie zmieniającego się otoczenia świadczą wyniki.
Ubiegłoroczna kampania marketingowa Travelist.pl, z wykorzystaniem optymalizacji opartej na modelowaniu ekonometrycznym (Marketing Mix Modeling) pozwoliła osiągnąć marce rekordowe wyniki. Mowa o 35-procentowym wzroście efektywności w zakresie paid marketingu (ROI) i 10-wzroście łącznej efektywności wszystkich prowadzonych działań. Oba wskaźniki analizowane były w horyzoncie czasowym YoY: 2023 vs 2022.
Efekty ubiegłorocznych działań docenione zostały przez jury konkursu Performance Marketing Diamonds, które agencjom odpowiedzialnym za realizację kampanii przyznało nagrodę główną w kategorii B2C Campaign Of The Year.
– Jesteśmy dumni, że realizowana przez nas strategia marketingowa – pionierska w naszej branży – przynosi tak spektakularne rezultaty. Cieszę się, tym bardziej że w ten sposób możemy nie tylko osiągać dużo lepsze wyniki przy zbliżonych inwestycjach, ale też jeszcze lepiej promować wyjątkowe oferty naszych partnerów hotelowych, zarówno z Polski, jak i innych krajów – mówi Agata Szulc, CEO Travelist.pl.
Działania, które przynoszą efekty
Portal rezerwacyjny Travelist.pl od lat jest w czołówce pod względem efektywności prowadzonych działań marketingowych. W 2022 roku wspólnie z agencją SalesTube zwyciężył w konkursie Performance Marketing Diamonds w kategorii Best Pandemic Effects. Rok później portal – wg danych Gemius Polska – znalazł się na 2. miejscu w rankingu TOP reklamodawcy w kategorii Travel Agents. Od kwietnia do sierpnia 2023 r. dotarł bowiem do blisko 29,6 mln Polaków, pozostawiają w tyle Rainbow, TUI czy Booking.com.
Źródło: Travelist.pl