logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania UEFA EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie

  PR 12.10.2006, przeczytano 1586 razy
ilustracjastrzałka
Przykładowy bilboard

Ruszyła społeczna kampania reklamowa, promująca polsko-ukraińską kandydaturę do organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012. W ciągu najbliższych tygodni do poparcia tej wspaniałej idei przekonywać będą billboardy, reklamy telewizyjne, prasowe i radiowe w całej Polsce. Entuzjazm wzmocnić mają liczne działania niestandardowe i happeningi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-uefa-euro-2012-w-polsce-i-na-ukrainie,4585,artykul.html

W kwietniu 2007 r. podczas wielkiego koncertu finałowego pod PKiN w Warszawie dowiemy się, czy polsko-ukraińska kandydatura do organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012 okaże się tryumfatorem. W wyścigu o ten zaszczyt oferta polsko-ukraińska zmaga się z kandydaturami Włoch oraz wspólną Węgier i Chorwacji. Wiele opinii w międzynarodowych mediach wskazuje, że propozycja Warszawy i Kijowa jest postrzegana jako faworyt. Walka będzie jednak zacięta i potrwa do ostatniej chwili.

Obecnie Sztab Projektu EURO 2012 zaprasza wszystkich, by wyrazili poparcie dla idei organizacji mistrzostw Europy w 2012 r. przez Polskę i Ukrainę.
– W działaniach, które rozpoczynamy 6 października, chodzi o to, by każdy z nas mógł poprzeć ideę organizacji EURO przez Polskę – mówi Piotr Gawron, dyr. generalny Sztabu Projektu EURO 2012. – Społeczne poparcie jest jednym z czterech głównych czynników, które UEFA będzie brać pod uwagę przy podejmowaniu decyzji, jakim państwom powierzy prawo organizacji tego piłkarskiego święta – dodaje.

W ramach kampanii zaplanowano wiele działań: reklamy prasowe, telewizyjne i radiowe oraz billboardów, a także projekty z zakresu BTL, event i guerilla marketingu oraz PR. Telewizyjna część kampanii obejmuje emisje trzech wersji spotu w programach: TVP1, TVP2 oraz TVP3. Spoty radiowe pojawią się na antenie RMF FM. Kampania prasowa obejmie dzienniki: Fakt, Gazeta Wyborcza, Metro oraz Dziennik. Zaplanowano również kampanię internetową w portalach: onet.pl, interia.pl oraz o2.pl.

Oprócz tego w całej Polsce zawiśnie prawie 600 plakatów na nośnikach Stroer. W ramach działań niestandardowych zaplanowano eventy i happeningi. Już od najbliższego weekendu mieszkańcy 4 miast pretendujących do organizacji rozgrywek EURO 2012 będą mogli wyrazić swoje poparcie odwiedzając specjalnie przygotowane na tę okazję BRAMKI POPARCIA.

– Wystarczy przejść przez jedną z czterech BRAMEK POPARCIA, na których zamontujemy liczniki. Dzięki nim będziemy wiedzieć, ile osób wyraziło poparcie. Aktualny wynik zawsze widoczny będzie na dużym wyświetlaczu – informuje Joanna Kocięba, Client Service Director w agencji Eskadra. – Kolejnymi elementami kampanii – poza reklamą w prasie, TV, na billboardach – będą m.in. niestandardowe akcje na ulicach polskich miast, na stadionach podczas rozgrywek piłkarskich, a także próba bicia rekordu GUINNESSA – dodaje.

Już od poniedziałku w wielu miastach Polski, w nietypowych miejscach (np. przystanki autobusowe) zawiśnie ponad milion zielonych karteczek POST-IT, na których umieszczono hasła wzywające do poparcia idei organizacji Euro 2012 w Polsce oraz adres strony www.e2012.org. Każdy, kto znajdzie taką kartkę, będzie mógł zabrać ją ze sobą do domu. By wyrazić poparcie w Internecie, należy wejść na stronę i kliknąć w umieszczony na niej specjalny LICZNIK POPARCIA.

14.10.2006, podczas wybranych meczów piłki nożnej, odbędzie się kolejny happening. Animatorzy na stadionach tworzyć będą falę poparcia wraz z kibicami miejscowych drużyn. Poza tym na „fali” popłynie ogromna piłka (baner) – logo Komitetu organizacyjnego EURO 2012.
- Jeśli wygramy, Polska stanie przed największą szansą w swojej historii. Efektem zwycięstwa, poza dumą i radością z organizacji mistrzostw, będą miliardy euro zainwestowane w infrastrukturę publiczną: autostrady, drogi, parkingi, lotniska, linie kolejowe, hotele, remonty centrów miast oraz sportową: cztery ogromne i nowoczesne, w pełni funkcjonalne stadiony – wylicza Kamil Wnuk, rzecznik prasowy Sztabu Projektu EURO 2012. – Zyski można mnożyć w nieskończoność. Dzięki UEFA EURO 2012 Polska wspólnie z Ukrainą ma szanse wykonać cywilizacyjny skok. Jednym z rezultatów powinny też być rewolucyjne zmiany jakościowe w polskim sporcie – dodaje.

Działania ATL przygotowała agencja Scholtz & Friends. BTL i eventy realizuje Grupa Eskadra. Za działania public relations odpowiedzialna jest agencja Alert Media Communications.

Źródło: Sztab Projektu EURO 2012

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764