Agencja kreatywna Lotna na zlecenie Wielkiej Koalicji za Równością i Wyborem stworzyła kampanię społeczną zwracającą uwagę na problemy związane z prawami kobiet w Polsce.
- Założeniem Wielkiej Koalicji za Równością i Wyborem było dotarcie głównie do kobiet, szczególnie z pokolenia Y i Z, bowiem dzisiejsze problemy dotyczą przede wszystkim ich – mówi Piotr Flis, co-owner Lotnej i autor kampanii. – Wykorzystując tematy, którymi zajmuje się Koalicja oraz jej samą nazwę, stworzyliśmy bardzo mocny przekaz, który dokładnie trafia do tej grupy docelowej – dodaje.
Wielka Koalicja za Równością i Wyborem to zrzeszenie krajowych i międzynarodowych organizacji zajmujących się prawami reprodukcyjnymi, prawami pacjenckimi i edukacją seksualną. Skrócona nazwa brzmi WKRW, która jest podobna do jednego z nieparlamentarnych słów. To wyraz emocji – złości i niezadowolenia na stan praw kobiet w Polsce, w szczególności praw reprodukcyjnych. Tym samym skrót ma siłę oraz moc sprawczą.
Hasłem spajającym całą kampanię zostało pytanie: „Bierze Cię WK_RW?”
- Skupiliśmy się na emocjach wynikających z problemów i spraw dotykających kobiet – sytuacji związanej z ich prawami, dostępem do antykoncepcji, legalizacją aborcji oraz rzetelnej edukacji seksualnej – komentuje Anita Kamila Sochacka – współwłaścicielka Agencji. – Chcieliśmy nie tylko zwrócić ich uwagę na te problemy, ale też wydobyć na powierzchnię emocje, które buzują w młodych kobietach i przekuć je w sprawczość. Nasz cel to nie tylko zwiększenie świadomości. To także motywacja do większej aktywności i zaangażowania się w budowę społeczeństwa obywatelskiego, które może przejawiać się na przykład poprzez korzystanie ze swoich praw konstytucyjnych, czyli aktywnego uczestnictwa w wyborach.
Kampania opiera się na wyselekcjonowanych hasłach, które stały się key visualami akcji. Całość działań prowadzona jest offline (plakaty, ulotki, bannery) oraz online – kreacje dostępne są w digitalu, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych.
- Nasze działania prowadzimy na Instagramie i Tik Toku, gdzie najłatwiej dotrzeć jest do zetek i millenialsów – mówi Piotr Mateńko, head of social media w Lotnej. – Wykorzystujemy materiały dynamiczne, nawiązujemy do trendów oraz do kultury memicznej – tak, by przekaz, mimo całej swojej powagi, nie przytłaczał użytkowników i wciąż był dla nich łatwo przyswajalny.
Kampania społeczna wystartowała na początku sierpnia i potrwa do 14 października.
Źródło: Lotna