3200 nie jest marką kremu, a Pemburu Haram nie jest malezyjską aktorką i modelką. To wymyślone krem i postać, które mają zwrócić uwagę na problem zagrożonych wyginięciem tygrysów. WWF przez prowokację rozpoczyna w Polsce kampanię #RatujTygrysy #PodajDalej.
Prowokacja WWF polegała na poinformowaniu opinii publicznej o wejściu na rynek nowego kremu marki 3200 zawierającego prawdziwy tłuszcz tygrysa. Produkt promowała fikcyjna postać malezyjskiej aktorki i modelki - Pemburu Haram. Sprzedaż kremu zapowiedziano m.in. na stronie 3200.pl, gdzie dziś pojawił się film wyjaśniający cel prowokacji.
Wymyślone krem i postać mają zwrócić uwagę na problem zagrożonych wyginięciem tygrysów. Tygrysów, których na wolności zostało już tylko 3200 i które giną przez skandaliczną działalność ludzi - przede wszystkim kłusowników - po malajsku 'pemburu haram' przyczyną aż 78% śmierci tygrysów.
W ciągu ostatnich 100 lat populacja tygrysa zmniejszyła się aż o 95%. Są rejony, w których tygrysy wyginęły całkowicie. Nie ma już tygrysów z wybrzeża Morza Kaspijskiego, wyspy Jawa i Bali. Dziś tygrysy giną m.in. w Malezji, w Indochinach, na Sumatrze, w Bangladeszu, Bhutanie, na Syberii i południu Chin.
Tygrys znajduje się na liście gatunków zagrożonych wyginięciem, objętych przepisami Konwencji Waszyngtońskiej oraz w Czerwonej Księdze Gatunków Zagrożonych. WWF w ramach międzynarodowego programu TX2 chce podwoić liczbę populacji tygrysów żyjących na wolności do 2022 roku. Kampania #RatujTygrysy #PodajDalej realizowana w Polsce ma skupić się na wsparciu ochrony tygrysa malajskiego.
W nagłośnieniu prowokacji WWF pomógł portal NaTemat.pl.
Źródło: WWF Polska/ First Aid Communication