logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Kampania Yves Saint Laurent Beauty

  PR 20.10.2023, przeczytano 1176 razy
ilustracjastrzałka

L’Oreal Polska wystartował z silną kampanią launchową nowego produktu marki Yves Saint Laurent Beauty, która obejmuje kanąły takie jak m.in.: TV, digital i OOH. Za strategię oraz planowanie i zakup mediów na potrzeby kampanii odpowiada Wavemaker (agencja mediowa GroupM). Działania potrwają do listopada. W kampanii wykorzystywane są m.in. niestandardowe formaty reklamowe, np. oferowane przez [m]Spark In-image Stripe, jak również działania z obszaru Augmented Reality.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-kampania-yves-saint-laurent-beauty,401798,artykul.html

Yves Saint Laurent Beauty, brand z portfolio L’Oreal, wprowadza na polski rynek nowy produkt: zapach dla mężczyzn o nazwie MYSLF. W zapachu MYSLF zamknięto drzewno-kwiatowe nuty, które mają symbolizować nowoczesną wizję męskości. Towarzyszy mu claim: „MYSLF. No matter what.”

Głównym celem kampanii jest szerokie dotarcie do określonej grupy młodych, pewnych siebie mężczyzn, którzy nie boją się eksperymentować ze swoim wizerunkiem i przede wszystkim czują się dobrze w swojej skórze. Patrząc nieco szerzej, w kampanii wyszczególniono trzy kluczowe grupy celowe: First Timers (GEN Z wiek 16-24 lat), Switchers - lojalni użytkownicy marki (20-35 lat) oraz Gifters (24-50 lat, kupujący perfumy w prezencie).

Oficjalna premiera zapachu MYSLF w Polsce miała miejsce podczas eventu na Mińskiej 65 w Warszawie, 14 września, gdzie wystąpiła między innymi światowej sławy DJ-ka VTSS https://www.instagram.com/vtss.pl/.

Kampania potrwa do listopada. Prowadzona jest w telewizji, digitalu (m.in. kampania świadomościowa na platformach: YouTube, Facebook, Instagram) i OOH. Bardzo ważne w kampanii są działania z obszaru social media/influencer marketing / brand advocacy – m.in. projekty z influencerami na TikToku, Instagramie czy Spotify (gdzie emitowane były spoty zachęcające do udziału w konkursie, w których wykorzystane zostały głosy influencerów zaangażowanych w kampanię).

Ważnym elementem akcji jest wykorzystanie niestandardowych formatów reklamowych, takich jak In-image stripe (oferowanych przez markę [m]Spark - współtworzoną przez GroupM platformę innowacji i akcelerator start-upów z branży technologicznej, zapewniającą reklamodawcom dostęp do najświeższych rozwiązań mar-tech).

In-image stripe dociera do użytkowników, którzy odwiedzają poczytne polskie serwisy. Dynamiczne kreacje wyświetlają się na grafice, która za pomocą AI jest analizowana pod kątem dopasowania do treści, dzięki czemu materiał precyzyjnie dociera do potencjalnych konsumentów przy bezpiecznym kontencie. Z kolei materiał AR, gdzie flakon zapachu zastąpił budynek na rondzie Daszyńskiego w Warszawie, zachwycał użytkowników w środowisku FB/IG.

ilustracjastrzałka

W telewizyjnym spocie reklamowym występuje Austin Butler, jeden z najbardziej utalentowanych aktorów młodego pokolenia, który od niedawna jest globalnym ambasadorem Yves Saint Laurent Beauty. Z kolei reżyserka spotu - Julia Ducournau – jest laureatką Złotej Palmy za film "Titane" i jedną z najbardziej obiecujących reżyserek swojego pokolenia, znaną ze swoich obrazów. Nagrany z odważną estetyką, emanującą wizualnymi kodami luksusu i piękna, film opowiada emocjonalną historię, w której Austin Butler wciela się we wszystkie osobowości, które go tworzą. Uchwycony różnymi stylami kamery, tempo faluje, tworząc narrację, która rozwija się w rytmie „odkrywania siebie”.

Strategię kampanii przygotowała agencja mediowa Wavemaker. Za kreatywną adaptację globalnej platformy komunikacyjnej na potrzeby kampanii odpowiada agencja Kamikaze. W projekcie biorą też udział agencje: Enyo PR/Influencer Marketing, Endorfina (Event) i 09STD & Michel Hops – projekt AR.

Wavemaker współpracuje z L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie od początku 2023 r., po wygraniu kilkuetapowego przetargu na całościową obsługę budżetu tego marketera. Współpraca obejmuje 4 rynki: Polskę, Łotwę, Litwę i Estonię.

MYSLF to woda perfumowana dla mężczyzn, jej twórcy połączyli rodzinę nut drzewnych z unikatowymi dla męskich zapachów nutami kwiatowymi.

Butelki i opakowania MYSLF są poddawane recyklingowi, a flakon MYSLF jest przystosowany do ponownego napełniania.

Źródło: Wavemaker

Dodatkowe informacje:

Wavemaker jest jedną z największych polskich agencji mediowych. Należymy do globalnej sieci obejmującej 90 rynków i zatrudniającej ponad 7 tys. pracowników. Wnikliwie analizujemy procesy podejmowania decyzji konsumenckich po to, by skutecznie na nie wpływać poprzez media, treści i technologie. Sposób naszej pracy wyraża idea “pozytywnej prowokacji” zakładająca odwagę w poszukiwaniu źródeł wzrostu dla naszych klientów. Jesteśmy częścią GroupM – platformy technologicznej i negocjacyjnej agencji mediowych WPP.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obiektyw Voigtlander APO Lanthar I 50 mm f/3,5 do Leica M
Niezmiernie miło jest nam poinformować o kolejnym obiektywie marki Voigtlander przeznaczonym do aparatów dalmierzowych Leica M.
Heytex Ecotex Frontlit w ofercie Antalis
Baner, który nie zawiera PVC? Materiał, który jest ultralekki, ale superwytrzymały? Wakacje już się zaczęły, ale nasi Zieloni Bohaterowie nie zwalniają tempa. Powitajcie jedną z naszych nowości – Heytex Ecotex Frontlit.
Pils odświeża identyfikację i komunikację
„Nasz PrzePils na piwo” to hasło kampanii reklamowej Lecha Pils promującej nowe opakowania piwa, prosto z Wielkopolski. Marka wprowadza na rynek butelki i puszki w nowej szacie graficznej, podkreślając lokalność Pilsa.
Sony ZV-E10 II i obiektyw E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II
Sony wprowadza na rynek aparat ZV-E10 II, będący drugą generacją bestsellerowego modelu ZV-E10i. Korpus ZV-E10 jest obecnie podstawowym aparatem w przeznaczonej dla twórców treści serii Sony ZV. Stanowi wszechstronne, nieduże i łatwe w użyciu narzędzie dla początkujących i zaawansowanych twórców. Nowy ZV-E10 II będzie miał...
PLL LOT szuka strategicznej agencji reklamowej
Polska Grupa Lotnicza S.A., w imieniu Polskich Linii Lotniczych LOT S.A., ogłasza przetarg na wybór strategicznej agencji reklamowej do współpracy przy opracowaniu i realizacji kampanii wizerunkowej oraz bieżącej obsługi działań komunikacyjnych marki dla PLL LOT S.A.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764