Sieć franczyzowa ODIDO ogłosiła otwarcie tysięcznego sklepu. Z tej okazji zaplanowano szereg działań marketingowych oraz reklamowych.
Otwarcie tysięcznego sklepu pod brandem ODIDO świadczy o zaufaniu, jakim obdarzyli nas ich właściciele. Pokazuje także, że ODIDO to ważny projekt, który zapewnia skuteczne wsparcie lokalnym sklepom – komentuje Sylweriusz Faruga, Prezes MAKRO Cash & Carry Polska
Celem utworzenia przez MAKRO Cash & Carry Polska sieci ODIDO było zwiększenie lojalności klientów i udzielenie pomocy niezależnym, małym sklepom, które odczuwają presję ze strony konkurencji w postaci dyskontów, super- i hipermarketów.
W związku z otwarciem tysięcznego sklepu zaplanowano szereg działań wspierających komunikację marketingową. Po raz pierwszy przeprowadzona zostanie ogólnopolska loteria dla klientów. Na zwycięzców czekać będzie auto, telewizory, aparaty fotograficzne, zestawy kina domowego czy laptopy. W ramach kampanii reklamowej, pojawią się spoty w telewizji ogólnopolskiej. ODIDO będzie obecne też w prasie branżowej oraz w internecie, m.in. w serwisie społecznościowym Nasza-klasa.pl i na portalach branżowych. Intensywne działania promocyjne prowadzone będą również w halach MAKRO.
Na terenie całej Polski odbywać się będą spotkania z właścicielami sklepów, a w tysięcznym ODIDO zaplanowano specjalne wydarzenie połączone z konkursem dla konsumentów. Istotnym elementem kampanii będzie także raport na temat zachowań zakupowych Polaków, opracowany na podstawie badania opinii publicznej. Ponadto o zakupach w sklepach ODIDO opowiedzą polskie celebrytki.
Poprzez realizację wymienionych wyżej działań marketingowych i reklamowych chcemy pokazać ogólnopolski charakter sieci ODIDO oraz ocieplić jej wizerunek. Zależy nam na tym, aby zakupy w „sklepach za rogiem” stały się równie modne w Polsce, jak ma to miejsce za granicą - mówi Magdalena Figurna, menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej MAKRO Cash&Carry Polska.
Model biznesowy ODIDO zakłada, że po przystąpieniu do sieci lokalne sklepy otrzymują stałe wsparcie biznesowe i marketingowe MAKRO Cash & Carry, przy jednoczesnej gwarancji zachowania dużej swobody w prowadzeniu swojego przedsiębiorstwa. Specjaliści MAKRO Cash & Carry opracowują dla wchodzących do sieci sklepów projekty optymalizacji wykorzystania przestrzeni sprzedażowej, prezentacji towarów oraz wizualizacji promocji placówki handlowej.
Kampanię z okazji otwarcia tysięcznego sklepu ODIDO MAKRO Cash & Carry realizuje we współpracy z agencjami: Men at Work, Fruits & Friends, Procontent, Linea Recta oraz domem produkcyjnym: Young Productions.
Źródło: MAKRO Cash and Carry Polska S.A.