logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kanały TVN Warner Bros. Discovery: oglądalność w maju

  PR 02.06.2023, przeczytano 503 razy

W maju 2023 roku grupa TVN Warner Bros. Discovery utrzymała pozycję lidera rynku medialnego. W ostatnim miesiącu osiągnęła udział na poziomie 23,9% w widowni komercyjnej 20-54. Stacje TVN Warner Bros. Discovery były w maju najchętniej wybieranymi kanałami przez widzów. TVN – najpopularniejszy kanał ogólnotematyczny nadawcy – znalazł się na czele rankingu Big5 z SHR na poziomie 8,6% w grupie 20-54. TVN24 oraz TVN24 BiS zdominowały kategorię stacji informacyjnych z łącznym udziałem w widowni na poziomie 5,8% w grupie wszystkich widzów. Stacja TVN24 utrzymała pozycję lidera wśród kanałów newsowych zarówno w widowni komercyjnej 20-54 (SHR 3,5%), jak i w grupie 4+ (SHR 5,2%). Stacja TVN24 BiS zanotowała najlepszy wynik oglądalności w swojej historii (SHR 4+: 0,6%). W grupie 20-54 na pierwszym miejscu w swoich kategoriach tematycznych uplasowały się: kanał lifestyle’owy TVN Style (SHR 0,4%) oraz kanał factualowy TVN Turbo (SHR 1%).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kanaly-tvn-warner-bros.-discovery%3A-ogladalnosc-w-maju,400270,artykul.html

TVN Warner Bros. Discovery utrzymała pozycję lidera w grupie komercyjnej 20-54, osiągając w minionym miesiącu 23,9% udziału w rynku.

Udział największych grup medialnych w maju 2023 r. w widowni komercyjnej 20-54

Stacja

Maj 2023 r.

TVN Warner Bros. Discovery

23,90%

Grupa Polsat

22,24%

Grupa TVP

17,65%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL; Źródło: Nielsen Audience Measurement

Stacja TVN z udziałem 8,6% w widowni komercyjnej uplasowała się w maju na pierwszym miejscu wśród kanałów telewizyjnych w Polsce, utrzymując przewagę nad pozostałymi stacjami z grupy Big5. Zestawienie tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce zamyka TVN7 z udziałem w widowni 20-54 na poziomie 4%.

Udział stacji Big5 w maju 2023 r. w grupie komercyjnej 20-54

Stacja

Maj 2023 r.

TVN

8,57%

Polsat

7,83%

TVP2

5,09%

TVP1

5,04%

TVN7

3,97%

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL; Źródło: Nielsen Audience Measurement

Najchętniej oglądanym programem w majowej ramówce stacji TVN były „Fakty”, których wydanie z 14 maja przyciągnęło przed ekrany ponad 2,1 mln osób (SHR 4+: 19,7%). Drugie miejsce zajął program „Kuchenne rewolucje”, którego odcinek z 18 maja obejrzało prawie 1,5 mln widzów (SHR 4+: 13,7%). Równie liczne grono ponad 1,4 mln widzów zgromadziło przed ekranami wydanie magazynu interwencyjnego „Uwaga” z 15 maja (SHR 4+: 11,8%), zapewniając temu programowi trzecie miejsce.

W minionym miesiącu program śniadaniowy stacji TVN cieszył się dużym zainteresowaniem wśród widowni komercyjnej. Wydania „Dzień Dobry TVN” emitowane w tygodniu roboczym osiągnęły udział w rynku na poziomie 9% (SHR 20-54), a weekendowe 10,8% (SHR 20-54), co pozycjonuje program jako lidera w tej kategorii.

SUKCES TVN WARNER BROS. DISCOVERY W KATEGORII NEWSOWEJ

„Fakty” TVN w maju 2023 roku niezmiennie znalazły się na pozycji lidera wśród głównych serwisów informacyjnych. Średnia dzienna widownia „Faktów" to ponad 2,1 mln na obu antenach (TVN i TVN24 BiS), przy łącznym udziale 21,2% w kategorii ogólnej 4+. W grupie wiekowej 20-54 lat „Fakty" TVN w maju 2023 roku osiągnęły 22,3% udziału w rynku.

TVN24 był w maju najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w kraju. Stacja uzyskała w analizowanym okresie udział na poziomie 5,2% w grupie 4+ oraz 3,5% w widowni komercyjnej 20-54. Całe newsowe portfolio nadawcy – TVN24 i TVN24 BiS – osiągnęło 5,8% udziału w grupie wszystkich widzów.

Tvn24.pl utrzymuje pozycję lidera portali stacji telewizyjnych już kolejny miesiąc – tylko w maju stronę odwiedziło niemal 9,5 mln realnych użytkowników.

TVN WARNER BROS. DISCOVERY WYGRYWA W LIFESTYLE’U I FACTUALU

TVN Style (SHR: 0,4%, 20-54) miało największą widownię spośród kanałów lifestyle’owych. Najchętniej oglądanymi przez widzów programami w ubiegłym miesiącu były: „Małe światy według Marzeny Rogalskiej”, „Jestem z Polski” i „Kuchenne rewolucje”. TVN Turbo zostało liderem kanałów factualowych z udziałem 1% widowni komercyjnej. Najchętniej oglądanymi przez widzów stacji programami były w maju „Duda kontra Szafrański”, „Wojny samochodowe” oraz „Zawodowi handlarze”. Fani motoryzacji polubili również program „Jeździć, obserwować” – wydanie z 28 maja obejrzało ponad 100 tys. widzów (SHR 20-54: 3,5%).

Wśród programów sportowych nadawanych w maju na kanale Eurosport 1, największą popularnością cieszył się tenisowy turniej wielkoszlemowy Roland-Garros. Najwyższą widownię w Eurosporcie 1 zgromadziła przed ekranami transmisja spotkania pierwszej rundy pomiędzy Igą Świątek i Cristiną Bucsą z 30 maja. Rywalizację najlepszej polskiej tenisistki z reprezentantką Hiszpanii obejrzało ponad 500 tys. osób, co jest najlepszym wynikiem meczu 1. rundy turnieju wielkoszlemowego w historii relacji w Eurosporcie. Z kolei rozegrane 31 maja spotkanie drugiej rundy pomiędzy Hubertem Hurkaczem i Tallonem Griekspoorem oglądało ponad 300 tys. osób. Trzecie miejsce zajęła relacja z finału mistrzostw świata w snookerze – obejrzało ją prawie 165 tys. fanów sportu.

POPULARNOŚĆ OFERTY DIGITALOWEJ TVN WARNER BROS. DISCOVERY W POLSCE

W maju w pierwszej trójce najpopularniejszych pozycji w serwisie HBO Max znalazły się same seriale: „Sukcesja”, „Bring Back Alice” oraz „Miłość i śmierć”. Z kolei widzowie platformy Player w minionym miesiącu najchętniej oglądali: „Pati”, „Kuchenne rewolucje” i „Azję Express”. W maju całe portfolio digitalowe TVN Warner Bros. Discovery w Polsce, czyli HBO Max, Player i VOD.pl, zgromadziło łącznie przed ekranami ponad 5,8 mln realnych użytkowników.

Źródło: TVN S.A.

www.tvn.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764